Citat:
Ursprungligen postat av
azasa
Istället för att tjöta om barndom o jakt, är det en sak som jag har funderat på som inte riktigt framgår av fup vad jag kunnat se. Knackade Simon på hos Kjell först,eller var han redan hos Vanja? När polisen senare gick in i Kjells hus stod ju Tvn på, och tydligen var han ju bara klädd i långkalsonger o jacka o stövlar. Kan han ha tagit med sig GM dit för att få lite stöd hur han skulle göra?
Ja, enligt samtalet till 112 så låter det ju som att VN ringer upp och sedan ger luren till KL som, efter att ha förklarat var de befinner sig, säger: "Och då knacka det på hos mig förstår du, en kille." Det skulle ju indikera att SP har knackat på hos KL först och att de sedan traskat över till VN.
Men det är ju lite märklig "planering" av SP. Blir det inte bra mycket knepigare att ge sig på två personer samtidigt istället för en person (per hus) i taget?
Kan det vara så att han tänkte ge sig på dem en i taget men kom av sig när han knackade på hos KL, och sedan började svamla om minnesförlust i brist på annat för att vinna tid/mod?
Och hade han koll på att KL:s fru inte var hemma?
Överhuvudtaget i förhören (med SP och folk runt honom) verkar ju SP ha en stark rädsla mot att "åka fast", och springer runt med tänger och prylar i väskan för att vara "alltid redo". Vet att detta har nämnts tidigare i tråden men det rimmar ju extremt illa med att:
- kolla upp offer på facebook
- säga att han ska göra något dumt, som resulterar i döden eller tidningsrubriker
- åka buss till platsen och allmänt strö spår omking sig i form av SMS
Och sen försöker han panik-fly i offrets bil.
Att han frågar sin polare innan om den vill med är också väldigt konstigt - vad hade hänt om denne följt med? Eller är det någon form av hjälp-signal?
Andra frågor:
Är det 100% att han var i stuga nr 3 (krossat glasfönster) EFTER att han begått morden? Det kan inte ha varit så att han gjorde inbrott där först, skar sig och sedan knallade ner till KL för att få hjälp?
Är det möjligt att få tillfälliga minnessvackor/desorientering .. alltså att SP faktiskt är förvirrad och pendlar mellan att veta vad han gör och inte?