2017-04-26, 10:40
Medlem
[quote=Marre1976|60562444]
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster

Återigen:

Barndomen sätter sina spår i livet.
Barndom med självklarhet vad beträffar blod och död satte sina spår hos Simon som inte mår så bra. Resultatet ser du nu...

Vet inte hur jag ska uttrycka mig så du förstår.

Du spekulerar precis som alla andra. Det är ingenting som du vet eller kan bevisa.
Citera
2017-04-26, 19:00
Medlem
Marre1976s avatar
Barndomen sätter naturligtvis sina spår hos alla, på gott och ont.

Men du svarar inte på frågan. Är det din övertygelse att inget av det här hade hänt om Simons far hade låtit bli att jaga. Och följaktligen att allt detta i grunden är Simons fars fel?

Jag kan nämligen inte tolka det du skriver på något annat sätt.[/quote]

Okay jag gör ett sista försök:
Detta gäller endast i detta specifika fall, Simon växer upp i en barndom där dödande och blod hör till vardagen. Det handlar om djur, djur som Simon tycker om. Han får ett dåligt psykiskt mående som till slut genererar ett dubbelmord. Jag menar att hans barndom ligger till grund för Simons dåliga mående samt även denna vidriga händelse.

OBS,
Jag menar inte att det gäller alla barn till hobbyjägare eller minkfarmare eller dyligt.
Jag kan inte spekulera i vad som hänt om Simons far låtit bli att jaga. Har inte så mycket att gå på.

Kan inte misstolkas
Citera
2017-04-26, 19:03
Medlem
Marre1976s avatar
[quote=AsAc|60562544]
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

Du spekulerar precis som alla andra. Det är ingenting som du vet eller kan bevisa.

Självklart spekulerar jag, det enda jag vet är att barndomen sätter sina spår i livet då man blir äldre
Citera
2017-04-26, 19:44
Moderator
KomissarieBecks avatar
[quote=Marre1976|60566517]
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Självklart spekulerar jag, det enda jag vet är att barndomen sätter sina spår i livet då man blir äldre

Marre: För helvete!! I 4 månader har Du ältat din djävla dynga angående jakt,kaniner och allt vad fan det nu är.

Har Du märkt att det nästan inte skrivs något i tråden längre trots att FUP ligger ute och borde skapa ett visst nytt intresse.

FATTA ATT DU HÅLLER PÅ OCH KVÄVA TRÅDEN MED DETTA EVIGA ÄLTANDE.

VI VET DIN INSTÄLLNING MEN SNÄLLA EN GÅNG FÖR ALLA!!!! LÄGG NER
Citera
2017-04-26, 19:59
Medlem
Marre1976s avatar
[quote=KomissarieBeck|60566917]
Citat:

Marre: För helvete!! I 4 månader har Du ältat din djävla dynga angående jakt,kaniner och allt vad fan det nu är.

Har Du märkt att det nästan inte skrivs något i tråden längre trots att FUP ligger ute och borde skapa ett visst nytt intresse.

FATTA ATT DU HÅLLER PÅ OCH KVÄVA TRÅDEN MED DETTA EVIGA ÄLTANDE.

VI VET DIN INSTÄLLNING MEN SNÄLLA EN GÅNG FÖR ALLA!!!! LÄGG NER

KommisarieBeck
Du behöver inte bli uppretad för att jag hade rätt i fyra månader.
Försök att ta in synpunkter från alla håll istället för att vara en besserwisser
Citera
2017-04-26, 20:04
Medlem
[quote=Marre1976|60567053]
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck

KommisarieBeck
Du behöver inte bli uppretad för att jag hade rätt i fyra månader.
Försök att ta in synpunkter från alla håll istället för att vara en besserwisser

Ursäkta att jag lägger mig i er lilla vendetta men exakt vad har du haft rätt i under fyra månader?
Citera
2017-04-26, 20:45
Medlem
Marre1976s avatar
[quote=Skildojver|60567108]
Citat:

Ursäkta att jag lägger mig i er lilla vendetta men exakt vad har du haft rätt i under fyra månader?

Vänligen läs mina tidigare svar till dig
Citera
2017-04-26, 21:37
Medlem
Istället för att tjöta om barndom o jakt, är det en sak som jag har funderat på som inte riktigt framgår av fup vad jag kunnat se. Knackade Simon på hos Kjell först,eller var han redan hos Vanja? När polisen senare gick in i Kjells hus stod ju Tvn på, och tydligen var han ju bara klädd i långkalsonger o jacka o stövlar. Kan han ha tagit med sig GM dit för att få lite stöd hur han skulle göra?
Citera
2017-04-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azasa
Istället för att tjöta om barndom o jakt, är det en sak som jag har funderat på som inte riktigt framgår av fup vad jag kunnat se. Knackade Simon på hos Kjell först,eller var han redan hos Vanja? När polisen senare gick in i Kjells hus stod ju Tvn på, och tydligen var han ju bara klädd i långkalsonger o jacka o stövlar. Kan han ha tagit med sig GM dit för att få lite stöd hur han skulle göra?

Enligt larmsamtalet säger Kjell helt klart att han knackade på hos honom. Skulle tro att det förmodligen är som du skriver, att han gick över för att få stöd.

Alternativet är att han uttryckte sig "slarvigt"... Om någon dyker upp oväntat kanske man kan uttrycka det så... Kommer du och knackar på typ (?) Lite dialektalt ute på landet (?)
Citera
2017-04-26, 22:07
Medlem
Citat:

Jag har också funderat på det. Din teori att han gick till henne för att be om hjälp, låter som ett troligt scenario.
Citera
2017-04-26, 22:14
Medlem
[quote=Marre1976|60567592]
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver

Vänligen läs mina tidigare svar till dig

😅😂
Nja. Dina svar till mig har ju bara bestått av grundlöst svammel där du till och med påstår att pappan mördat.

Jag menar i din dialog med kommisarien?
Citera
2017-04-26, 22:19
Medlem
levellers avatar
Citat:

Ja, enligt samtalet till 112 så låter det ju som att VN ringer upp och sedan ger luren till KL som, efter att ha förklarat var de befinner sig, säger: "Och då knacka det på hos mig förstår du, en kille." Det skulle ju indikera att SP har knackat på hos KL först och att de sedan traskat över till VN.

Men det är ju lite märklig "planering" av SP. Blir det inte bra mycket knepigare att ge sig på två personer samtidigt istället för en person (per hus) i taget?

Kan det vara så att han tänkte ge sig på dem en i taget men kom av sig när han knackade på hos KL, och sedan började svamla om minnesförlust i brist på annat för att vinna tid/mod?

Och hade han koll på att KL:s fru inte var hemma?

Överhuvudtaget i förhören (med SP och folk runt honom) verkar ju SP ha en stark rädsla mot att "åka fast", och springer runt med tänger och prylar i väskan för att vara "alltid redo". Vet att detta har nämnts tidigare i tråden men det rimmar ju extremt illa med att:
- kolla upp offer på facebook
- säga att han ska göra något dumt, som resulterar i döden eller tidningsrubriker
- åka buss till platsen och allmänt strö spår omking sig i form av SMS

Och sen försöker han panik-fly i offrets bil.

Att han frågar sin polare innan om den vill med är också väldigt konstigt - vad hade hänt om denne följt med? Eller är det någon form av hjälp-signal?

Andra frågor:

Är det 100% att han var i stuga nr 3 (krossat glasfönster) EFTER att han begått morden? Det kan inte ha varit så att han gjorde inbrott där först, skar sig och sedan knallade ner till KL för att få hjälp?

Är det möjligt att få tillfälliga minnessvackor/desorientering .. alltså att SP faktiskt är förvirrad och pendlar mellan att veta vad han gör och inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in