2017-01-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
A jag vet inte... uppfattar han att han är allvarligt skadad så lär han väl till sjukhus?

Ficklampa funkar väl för att lysa upp begränsat område, det utanför ljuskäglan är ju svart som ett kolararsle. För att orientera sig i obekant område i mörker är ficklampa av begränsad nytta (utöver att slippa snubbla).

Jag tänker att om man har en handskada som kan vara komplex och ge bestående men så skulle det verka extremt suspekt att inte söka vård på normalt sätt.

Edit: dock inte självklart bättre att faktiskt söka vård. Framför allt inget självklart beslut efter ett dubbelmord.
Senast redigerad av 136-361 2017-01-05 kl. 17:34.
Citera
2017-01-05, 17:33
Medlem
5549s avatar
Vid 9-tiden på morgonen så kunde han säkert inte hålla sig från att åka till akuten längre. Jag gissar att det säkert var rätt obehagliga skador han fick på handen.
Citera
2017-01-05, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
I tisdags sa åklagare Glappkäft att förhör skulle hållas onsdag eller torsdag, och att resultatet från NFC skulle troligen komma denna vecka. Onsdag, torsdag och denna vecka är förbi. Varför är han tyst? Har det inte gått bra?
Citera
2017-01-05, 18:27
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I tisdags sa åklagare Glappkäft att förhör skulle hållas onsdag eller torsdag, och att resultatet från NFC skulle troligen komma denna vecka. Onsdag, torsdag och denna vecka är förbi. Varför är han tyst? Har det inte gått bra?

Är det förhör i häktet = Sandviken?
Det har varit rätt stökigt i trafiken, svårframkomligt på E4an.
Vet ej så noga, men imorgon är också den här veckan
Citera
2017-01-05, 18:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -0L0-
Är det förhör i häktet = Sandviken?
Det har varit rätt stökigt i trafiken, svårframkomligt på E4an.
Vet ej så noga, men imorgon är också den här veckan
Jo, och på lördag och på söndag. Men i morgon är det helg, så arbetsveckan är slut.
Citera
2017-01-05, 18:33
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, och på lördag och på söndag. Men i morgon är det helg, så arbetsveckan är slut.

Ja, just det. Sorry, glömde det.
Men är det förhör i Sandviken, måntro?
Citera
2017-01-05, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pata79
Har även fått höra av personal som "tittade till honom/bevakade honom" på akuten att citat -en väldigt obehaglig och skum ung man...

Fråga dom gärna på vilket sätt. Obehaglig och skum kan innebära så många saker.
Citera
2017-01-05, 18:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 136-361
Jag tänker att om man har en handskada som kan vara komplex och ge bestående men så skulle det verka extremt suspekt att inte söka vård på normalt sätt.

Edit: dock inte självklart bättre att faktiskt söka vård. Framför allt inget självklart beslut efter ett dubbelmord.

Nej förstås inte men det är nog svårt för vårdpersonalen att uppenbart kunna se om snubben har mördat eller blivit utsatt för rån, som han hävdar. Han själv kanske inbillar sig vara långt bortanför misstanke? Är han dessutom skärrad över såväl vad han gjort och skadan han har så kanske det då blev att söka vård även om han inte var på väg att förblöda direkt.
Citera
2017-01-05, 18:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Fråga dom gärna på vilket sätt. Obehaglig och skum kan innebära så många saker.

Lol, jag tänkte detsamma. Någon som är skadad, hur än skadan uppkommit, brukar lätt bete sig lite "groggy", d. v. s.... obehaglig och skum!?!
Citera
2017-01-05, 18:42
Medlem
Sp gör inbrott i stugan, det går åt helvete och han skär sig rejält. Han inser att han behöver hjälp och tar sig till VN hus och knack knack-
Sp blodig- hjälp..
VN- herregud pöjk vad har hänt??
Sp skäms kanske o kan ju inte säga att han klanta sig när han skulle göra inbrott hos grannen så han kanske säger:
Jag vet inte..
VN- vaddå vet inte?!
Sp- ja jag minns inte..

In till VN som antingen redan har sällskap eller kallar dit grannen. Sp vill inte att dom ringer ambulans för han vill inte åka dit för inbrott. Vill inte behöva svara på frågor. Dumheter tycker VN och ringer SOS .. i panik slår det slint i skallen på Sp ..

Inget går som han tänkt sig och hur ska han ta sig ur detta nu? Ut i skogen , spring , fly.

Nån hjälp med skadan hann han aldrig få och på morgonen tål han inte mer och ställer sig o liftar. Turen vänder när han blir Upplockad.

Resten vet vi ju typ hur de fått till.

En teori.
Citera
2017-01-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hundarna fick väl upp spår men det var svårt att följa, att det verkade att de tappade spåret frekvent. Vilket kanske bero av att han irrat fram och tillbaks på en del ställen, så han korsar sina egna spår?

Väldigt konstigt då att han kommer undan. Det finns snö i området, åtminstone på väga och stigar. Konstapel Kling och Klang måste ha irrat omkring på samma ställe.
Citera
2017-01-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 136-361
Är det denna ruta? Den ovanför aggregatet? Jag jag inte se om den är rensad eller ej. Gardinen stör men det blänker inte alls som i dörrens ruta. Är man inte stressad borde man rensa även om man inte tänker klättra in. Det är lätt att skära sig.

Hade själv missat att det uttalas i länk nedan att det var mycket blod i inbrottsstugan. Det kan tala för att inbrottet hör ihop med morden samt att det blir väldigt intressant om det hände före eller efter..
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/inbrott-i-narheten-av-mordplatsen-blodspar-i-stuga

Skumt att glaset var utanför fritidshuset? Liksom gör man inbrott så borde teoretiskt sett glaset hamna på insidan?

"Ägaren var i huset på torsdagsförmiddagen, 12 timmar innan morden inträffade, och då fanns det inga tecken på inbrott. Polisen upptäckte inte något inbrott under mordnatten. Annars kan inbrottet ha skett senare under fredagskvällen, julafton eller natten mot juldagen.
På marken utanför fritidshuset och på trappen låg krossat fönsterglas."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in