34 467 besökare online
1 095 829 medlemmar • 57 115 354 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Programvara: Windows
Svara på ämne
Ämnesverktyg
1FF
Medlem
1FFs avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av NioLiv
Hej

Jag tänkte installera Win 10 (å äntligen bli av med det hemska Vista)på min dator men jag vill inte förlora all musik osv som jag har på hårdisken.
Så jag tänkte göra partioner och spara det jag vill ha kvar på en annan partion. Kommer detta funka, alltså kan man välja vilken partion man vill formatera när man installerar Win 10?

Mvh

Javisst, det är så det går till. Men gör backups på allt viktigt innan och spara externt för säkerhets skull!

NioLiv
Medlem
Ok tack för hjälpen.
Citat:
 Ursprungligen postat av 1FF
Javisst, det är så det går till. Men gör backups på allt viktigt innan och spara externt för säkerhets skull!

Har tyvärr inte den möjligheten därav partionerna.

Edit:Hade iof tänkt spara det viktigaste på mitt usb minne,men 8gig räcker inte långt.

1FF
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ok tack för hjälpen.

Har tyvärr inte den möjligheten därav partionerna.

Edit:Hade iof tänkt spara det viktigaste på mitt usb minne,men 8gig räcker inte långt.

Usb duger bra!

I 99,99999% av fallen blir det inga problem med det du ska göra.

/Nisse_Hult
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Hej

Jag tänkte installera Win 10 (å äntligen bli av med det hemska Vista)på min dator men jag vill inte förlora all musik osv som jag har på hårdisken.
Så jag tänkte göra partioner och spara det jag vill ha kvar på en annan partion. Kommer detta funka, alltså kan man välja vilken partion man vill formatera när man installerar Win 10?

Mvh

Klart att det går.. MEN var noga med att läsa vad det står på skärmen..

När alternativet kommer om att välja AVANCERAD, då är det detta val du skall göra..
I.o.m. det kommer du arr SE alla partitioner du har och kan välja att installera Windows 10 till rätt partition!

NioLiv
Medlem
Citat:
Usb duger bra!

I 99,99999% av fallen blir det inga problem med det du ska göra.

Ok va bra.

Citat:
 Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Klart att det går.. MEN var noga med att läsa vad det står på skärmen..

När alternativet kommer om att välja AVANCERAD, då är det detta val du skall göra..
I.o.m. det kommer du arr SE alla partitioner du har och kan välja att installera Windows 10 till rätt partition!

Ok, har för mig att jag installera om XP på detta här sättet men det var säkert 10 år sen eller mer.
Så därför var jag osäker på hur det va.

Svara på ämne
Svara Topp Dela