2017-04-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Jag bor på 42 m2, kom inte och säg till mig att jag inte är trångbodd! jag vet själv att jag har det trångt och får definitivt inte plats med standard saker för ett normalt vuxet liv, inte ens en liten träningsbänk, knappt tvättmaskin i badrummet, ingen plats för en liten husdjurs hörna, ingen plats för torkställning, obefintligt kök och köksbordet i vardagsrummet som står alldeles för nära soffan. Att ha en divansoffa eller en fårskinnsfåtölj är bara att glömma också. Vapenskåp kan man nästan glömma också men det kanske får plats i garderoben om jag har tur. Men då får jag inte plats med en frysbox som jag alltid velat ha och handla massa billiga mat i storpack och frysa in så man äter för halva priset konstant.

Normal standard är 55 m2 för en ensamboende helt klart, det är en bra size på lägenheten.
Och jag har över 200 kvm och har inga problem att fylla ut det. So what?

42 kvm/person är bland det högsta i världen. Och då är det inte trångbott. Gränsen för trångbott borde ligga på nedre decentil i världen. Vet inte vad det kan vara. 3 kvm/person kanske?

Studentrum brukar vara på lite under 20 kvm. Och det är inga problem att klara sig med. Jag har gjort det.

Du är bara en bortklemad, egocentrisk superegoist som börjar slå om kring dig när du inte får som du vill.

Citat:
En smäll på käften skulle du må bra av.
Du är precis som sådana "kaosnegrer" folk här pratar om. Går inte ha i möblerade rum. Ger sig på allt och alla.
Citera
2017-04-24, 23:11
Medlem
Tror ni att bostadsköerna blir kortare när räntan går upp?

Citera
2017-04-25, 06:49
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Och jag har över 200 kvm och har inga problem att fylla ut det. So what?
Ja, so what? Slemmet får väl äta kakor istället.

Citat:
42 kvm/person är bland det högsta i världen. Och då är det inte trångbott. Gränsen för trångbott borde ligga på nedre decentil i världen. Vet inte vad det kan vara. 3 kvm/person kanske?
Haha! Och en bra lön torde vara två dollar om dagen, eller något i den stilen, för det är väl ändå vad en tredjedel av jordens befolkning klarar sig på. Det viktigaste är ju ändå att man har rent vatten och kanske någon skorpa om dagen, om man betalar för sig.

Det är förresten en stor skillnad på att på bo ensam på en liten boyta mot att, säg, dela en tredubblad sådan med tre andra.
Citat:
Studentrum brukar vara på lite under 20 kvm. Och det är inga problem att klara sig med. Jag har gjort det.
Du har helt klart levt det hårda livet. Det fungerar som student, men knappast längre om man vill ha någon form av livskvalitet och kanske en relation.
Citat:
Du är bara en bortklemad, egocentrisk superegoist som börjar slå om kring dig när du inte får som du vill.
Hör, den store altruisten.
Citera
2017-04-25, 07:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Ja, so what? Slemmet får väl äta kakor istället.

Haha! Och en bra lön torde vara två dollar om dagen, eller något i den stilen, för det är väl ändå vad en tredjedel av jordens befolkning klarar sig på. Det viktigaste är ju ändå att man har rent vatten och kanske någon skorpa om dagen, om man betalar för sig.

Det är förresten en stor skillnad på att på bo ensam på en liten boyta mot att, säg, dela en tredubblad sådan med tre andra.

Du har helt klart levt det hårda livet. Det fungerar som student, men knappast längre om man vill ha någon form av livskvalitet och kanske en relation.

Hör, den store altruisten.

Vad det handlar om är att vi överkonsumerar boyta. Hyresreglering leder till överkonsumtion och stänger ute folk som skulle behöva komma in snabbt på hyresmarknaden snabbt.

Skulle 10 m^2 boyta per capita frigöras i Sthlm så skulle mycket av "bristen" inte märkas av på samma sätt som idag.
Citera
2017-04-26, 00:52
Medlem
slemhogs avatar
https://www.hemhyra.se/nyheter/utredning-foreslar-mer-inflytande-hyresgaster/

Hyresgästföreningen levererar. Nu är det snart stopp på renovräkningarna med 2500-3000 kr/hyreshöjningar och 3 olika renoveringsnivåer kommer införas där stambyte blir bas och låg hyreshöjning som det var år 2010. Skälighethetsprövningar kommer ske och vi vet alla vad det innebär= reapris.

Även andrahandsbostadsrätter kommer man kunna få ockerhyra återbetald haha.

Så nu är det snart stopp på slumvärdens och svinets kurt-sunes ockerhyreshöjningar med 1.2 milj i vinst över 40 år per lägenhet för hyresvärdar för ett sedvanligt stambyte, parkettgolv i hela lägenheten och snik ikea kök. Underbart Nu somnar slemhog gott.
Citera
2017-04-26, 00:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Hyresgästföreningen levererar. Nu är det snart stopp på renovräkningarna med 2500-3000 kr/hyreshöjningar och 3 olika renoveringsnivåer kommer införas där stambyte blir bas och låg hyreshöjning som det var år 2010. Skälighethetsprövningar kommer ske och vi vet alla vad det innebär= reapris.

Så nu är det snart stopp på slumvärdens och svinets kurt-sunes ockerhyreshöjningar med 1.2 milj i vinst över 40 år per lägenhet för hyresvärdar för ett sedvanligt stambyte, parkettgolv i hela lägenheten och snik ikea kök. Underbart Nu somnar slemhog gott.

Förstår du innebörden av detta: "Det föreslår Hyresgästutredningen som överlämnades till justitieminister Morgan Johansson (S) i dag"?

Du gör nog bäst i att skaffa dig ett jobb så att du kan betala för dig istället och inte räkna med allmosor.
Citera
2017-04-26, 01:06
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Förstår du innebörden av detta: "Det föreslår Hyresgästutredningen som överlämnades till justitieminister Morgan Johansson (S) i dag"?

Du gör nog bäst i att skaffa dig ett jobb så att du kan betala för dig istället och inte räkna med allmosor.

Tyvärr har jag ett jobb redan, nästa månad har jag 2 jobb, måste ju pröjsa båten, porschen och mitt semesterhus i Spanien närmaste 2-3 åren så man har låga skulder sen igen, sen blir det bidrag igen och sitta i solen och tuffa runt i skärgården alla dagar i veckan under ca 1 år Slemhog, en av få med dessa materiella ting och samtidigt akasse torsk. Jag är mycket glad att jag fick det ekonomiska sinne man alltid haft och kan hålla låga kostnader.
Senast redigerad av slemhog 2017-04-26 kl. 01:11.
Citera
2017-04-26, 01:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tyvärr har jag ett jobb redan, nästa månad har jag 2 jobb, måste ju pröjsa båten, porschen och mitt semesterhus i Spanien närmaste 2-3 åren så man har låga skulder sen igen, sen blir det bidrag igen och sitta i solen och tuffa runt i skärgården alla dagar i veckan under ca 1 år Slemhog, en av få med dessa materiella ting och samtidigt akasse torsk.

Jajaja vi säger väl så slemhög.

Citat:
Oftast ljuger jag bara om att jag jobbar ibland med något skit, studerar, har investeringar när jag har en arbetslösperiod eller pratar inte om det bara.
Citera
2017-04-26, 01:19
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Jajaja vi säger väl så slemhög.

Vad gullig du är som sitter rotar i ens posthistorik, har märkt du gillar det och försöka sänka en som en passiv aggresiv liten social status konkurrerande medelklass bitch haha. Som sagt, svennebanan= en liten feminim fjant.

Hur får det det inlägget till att jag är arbetslös?

Ska du inte posta detta också?
(FB) Byta jobb efter 1.5 år?
Citera
2017-04-26, 01:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad gullig du är som sitter rotar i ens posthistorik, har märkt du gillar det och försöka sänka en som en passiv aggresiv liten social status konkurrerande medelklass bitch haha.

Hur får det det inlägget till att jag är arbetslös?

Ska du inte posta detta också?
(FB) Byta jobb efter 1.5 år?

Du medger ju själv att du ofta ljuger om att du jobbar.
Citera
2017-04-26, 02:14
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Du medger ju själv att du ofta ljuger om att du jobbar.

Jag borde snarare ljuga om att jag är arbetslös nu också, så du blir kränkt av att betala mitt bidrag samtidigt jag har båt, porsche, semesterhus.

Du är bara pissed off och swingar runt med din lilla micro snabel just nu då det är snart slut med dina ockerhyror du hyr ut din överbelånade borätt med, inte en dag för tidigt
Citera
2017-04-26, 06:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Hyresgästföreningen gör alltid sitt yttersta för att radera hyresrätten från världskartan. och de är ganska bra på att lyckas med tanke på alla ombildningar.

Ger man hyresgäster utan kunskap om fastighetsförvaltning veto i renoveringsfrågor är det spiken i kistan för hyresrätten.

Ja vem tror du på allvar är intresserad av att bygga hyresrätter om makten om renoveringar och hyressättning ligger hos hyresgästerna?

Renoveringar kommer att skjutas på framtiden in i det längsta och kvalitetsnivån kommer att sjunka i botten. Och redan förslummade områden kommer förslummas ännu mer.

Nej det här är allt annat än ett bra förslag.

Andrahandshyresgäster i BR ska inte ha tillbaka en spänn. Gillar man hyresreglerat får man hålla till godo med de få hyresrätter som finns

Vi tycker det är bra att det går att få tillbaka retroaktiv hyra, men tycker att man skulle återinföra bruksvärdeshyra även för bostadsrätter, så att det blir samma regler som för hyresrätter, säger Susanna Skogsberg.

Riktigt idiotiskt förslag. Prissättningen för bostadsrätter är fri, vem tror du är intresserad av att hyra ut för en bruksvärdeshyra och hur sjutton ska man veta vad en sådan ligger på?
Senast redigerad av kurt-sune 2017-04-26 kl. 06:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in