2017-04-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag har visst varit i Ukraina fast bara i Kiev! Du har fel, så som du tror att det är var det nog för 10-15 år sedan. Ukraina är inget land för veka människor det finns otroligt mycket kriminalitet där.
Lika mycket kriminalitet som i alla andra länder som jag nämnde.
Citera
2017-04-17, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack12345
Japp, kolla Numbeo Cost of living som uppdateras varje månad av flera hundra, ofta flera tusen... Man kan kolla det över hela världen som ger mycket pricksäkra siffror.

Ok. Om 25 år är jag pensionär i Lemberg!

https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Ukraine
Citera
2017-04-17, 20:00
Medlem
Citat:
Lika mycket kriminalitet som i alla andra länder som jag nämnde.

Möjligt! Jag vet bara att ett liv inte är värt ett skit i Ukraina så lek inte med fel personer.
Citera
2017-04-17, 21:01
Medlem
cacas avatar
Citat:
Mycket möjligt att få ukrainsk fitta samtidigt som man går på bidrag?

Jag får åka utomlands max 6 månader åt gången med sjukersättning/aktivitetsersättning... Bor man i Ukraina så kostar en 2a 2000 SEK/månad inklusive el, uppvärmning och vatten... Maten kostar ca 1000 SEK/månad per person... Genomsnittliga inkomsten i Lviv är 1500 SEK/månad.

Ponera att man tar en 2a för 2k/månad, mat för två personer sedan ge 2k/månad till den unga snygga ukrainska tjejen... Det är inte helt omöjligt, det blir som att dom tjänar 3k/månad, dubbelt deras genomsnittliga inkomst.

Detta är väl helt perfekt för oss som går på bidrag? Vi får alla unga snygga tjejer utan motprestation... Dock blir det ett problem om man ska skaffa barn med dom också, då blir man tvungen att jobba.

Samma sak kan man göra i Thailand, Filippinerna, Indien eller liknande.
Är väl bara dra iväg! Se det som ett äventyr och går det åt helvete är det ju bara komma tillbaka till Sverige igen! Man lever bara en gång så varför inte chansa lite?
Citera
2017-04-17, 22:09
Medlem
Roidberts avatar
Du har väldigt orealistiska förväntningar. Det var över 25 år sedan Järnridån föll. Visst är det lättare att få till det i Ukraina och i Östeuropa i allmänhet, men de ukrainska kvinnorna vill i första hand ha rika ryssar numera. Att tro att 2000:- i månaden räcker -- om du inte har något annat att erbjuda än pengar alltså -- är naivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Problemet är bara att det är krig i ukraina.

Måste du inte anmäla dig till arbetsförmedlingen typ varje dag för att få bidragen?

Annars skulle jag köpt en gammal husvagn på blocket och åkt ned till spanien.

Kriget pågår dock inte i de västra delarna av landet, och det är Lviv TS funderar på att åka till.
Citera
2017-04-17, 23:22
Medlem
Citat:

Jag får åka utomlands max 6 månader åt gången med sjukersättning/aktivitetsersättning... Bor man i Ukraina så kostar en 2a 2000 SEK/månad inklusive el, uppvärmning och vatten... Maten kostar ca 1000 SEK/månad per person... Genomsnittliga inkomsten i Lviv är 1500 SEK/månad.

Ponera att man tar en 2a för 2k/månad, mat för två personer sedan ge 2k/månad till den unga snygga ukrainska tjejen... Det är inte helt omöjligt, det blir som att dom tjänar 3k/månad, dubbelt deras genomsnittliga inkomst.

Detta är väl helt perfekt för oss som går på bidrag? Vi får alla unga snygga tjejer utan motprestation... Dock blir det ett problem om man ska skaffa barn med dom också, då blir man tvungen att jobba.

??? Hur får du den där matematiken att gå ihop? Om nu en genomsnittlig invånare i Lviv tjänar 1500 per månad, då är det bra märkligt att priserna för en jävla 2:a ligger på 2000 spänn, samt att mat beräknas kosta runt 1000. Det blir ju för att arbeta och leva extremt snålt för att överhuvudtaget överleva. Men du menar kanske att bidraget för arbetslösa ligger på 1500 kronor i månaden i Lviv? Inte lönen väl?
Citera
2017-04-18, 09:47
Medlem
Ogdens avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2017-04-18, 10:02
Medlem
slemhogs avatar
Jag har aldrig märkt någon skillnad i svårighet på att få en flickvän på bidrag eller om jag har arbete när jag nätdejtar eller knulla på krogen. Dom tjejer som frågar vad man jobbar med är inte så många och brukar sålla bort dom.

Oftast ljuger jag bara om att jag jobbar ibland med något skit, studerar, har investeringar när jag har en arbetslösperiod eller pratar inte om det bara.

Problemet är inte om ni är arbetslösa en period eller inte, problemet ligger att ni inte är ens medelattraktiva. Jag har alltid haft någon tjej intresserade av mig till och från på varje skola, kurs eller gemenskap och varit så sen jag var 14 utan att jag behöver ragga. Det har inte spelat någon roll om jag gått på bidrag eller inte i att få hångla, knulla eller ha en flickvän då jag alltid haft mycket sparpengar och sparar hela tiden så jag kan leva.

Jag blev rådumpad av ett ex när jag gjorde en enorm vinst i en affär så pengar har noll betydelse med tjejer enligt min erfarenhet, det viktiga är man gör något och har någon passion.

Men dra ni till Ukraina, golddigger heaven nr 1 och tro ni får något. Dom vill flytta ifrån ukraina för att det är fattigt och suger där så lycka till på bidrag och tror ni scorar bättre där än med en svensk tjej.
Senast redigerad av slemhog 2017-04-18 kl. 10:05.
Citera
2017-04-18, 16:31
Medlem
Bbobis avatar
Unga snygga tjejer behöver inte nöjda sig med nån bidragstagare som tror han är kung. Personer som tänker så är ofta lite annorlunda och inget en tjej i yngre 20-års åldern kommer gilla bara för att hans bidrag räcker till bostad och mat.

Här i Kambodja finns det många som tänker som du. Dom har dock mycket problem med sig själva och får i slutändan nöja sig med en halvt nedgången hora som (förhoppningsvis) slutat röka ice.
Citera
2017-04-18, 19:46
Bannlyst
Citat:

har du inte läst fel i ditt diagram?
En 1:a i centrala Lviv kostar 6 702 per månad.
Det är bara el, uppvärmning och vatten som kostar 2000 per månad.
Alltså 8700 per månad för en 1:a
Citera
2017-04-19, 08:54
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
har du inte läst fel i ditt diagram?
En 1:a i centrala Lviv kostar 6 702 per månad.
Det är bara el, uppvärmning och vatten som kostar 2000 per månad.
Alltså 8700 per månad för en 1:a
Allting är i Ukrainska valutan Hryvnja.

1 SEK = 0.26 Hryvnja.

Dock tror jag att TS förbiser resekostnader. Men kanske anses irrelevant.
Citera
2017-04-19, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Allting är i Ukrainska valutan Hryvnja.

1 SEK = 0.26 Hryvnja.

Dock tror jag att TS förbiser resekostnader. Men kanske anses irrelevant.

Rättelse: 1 SEK = 2,98 UAH i dagsläget.
Om man vänder på det så är 1 UAH = 0,34 SEK.

Med andra ord, en tvåa i Lviv för totalt 8.000 UAH inklusive upvärmning, el etc. landar på ca 2.700 SEK/månad.

Jag kan intyga att detta förmodligen stämmer, då dessa siffror är en aning lägre än kostnaderna för boende i centrala Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in