Citat:
Och jag har över 200 kvm och har inga problem att fylla ut det. So what?Jag bor på 42 m2, kom inte och säg till mig att jag inte är trångbodd! jag vet själv att jag har det trångt och får definitivt inte plats med standard saker för ett normalt vuxet liv, inte ens en liten träningsbänk, knappt tvättmaskin i badrummet, ingen plats för en liten husdjurs hörna, ingen plats för torkställning, obefintligt kök och köksbordet i vardagsrummet som står alldeles för nära soffan. Att ha en divansoffa eller en fårskinnsfåtölj är bara att glömma också. Vapenskåp kan man nästan glömma också men det kanske får plats i garderoben om jag har tur. Men då får jag inte plats med en frysbox som jag alltid velat ha och handla massa billiga mat i storpack och frysa in så man äter för halva priset konstant.
Normal standard är 55 m2 för en ensamboende helt klart, det är en bra size på lägenheten.
Normal standard är 55 m2 för en ensamboende helt klart, det är en bra size på lägenheten.
42 kvm/person är bland det högsta i världen. Och då är det inte trångbott. Gränsen för trångbott borde ligga på nedre decentil i världen. Vet inte vad det kan vara. 3 kvm/person kanske?
Studentrum brukar vara på lite under 20 kvm. Och det är inga problem att klara sig med. Jag har gjort det.
Du är bara en bortklemad, egocentrisk superegoist som börjar slå om kring dig när du inte får som du vill.
Du är precis som sådana "kaosnegrer" folk här pratar om. Går inte ha i möblerade rum. Ger sig på allt och alla.
Nu somnar slemhog gott.
Slemhog, en av få med dessa materiella ting och samtidigt akasse torsk. Jag är mycket glad att jag fick det ekonomiska sinne man alltid haft och kan hålla låga kostnader.