Citat:
Ursprungligen postat av
jo5h2pe
Det ansågs ju också vara väldigt liten risk att hon skulle försvinna, men nu gjorde hon ju det. Jag tror att hon kan ha själv öppnat fönstret och på natten kan något fyllo eller annan buse ha hittat en liten flicka som han tog med sig. Hade det varit en mer normal person som hade hittat henne så hade hon lämnats till sina föräldrar efter någon dag och familjen skulle inte vara kända i världen nu, men nu blev de kända just för att flickan försvann under omständigheter som kan bedömas osannolika, men inte helt omöjliga.
Det är väl också skillnad på dels olika kulturer och dels olika tider på dygnet. Hon togs om hand av någon som var verksam efter att solen hade gått ner, den tid på dygnet som skojare är verksamma, och det kan vara vanligare att busar i Portugal (ett av EU:s fattigaste länder) tar små flickor de hittar på natten än att busar i England eller Sverige gör det.
Föräldrarna har ju gått ut med att hon Maddie inte kunde öppna upp dörrar och fönster. De var alla barnsäkra.
För att hoppa. Mig veterligen så hittade man inget DNA från flickan utan Gerry (pappan) var tvungen att åka tillbaks till England för att hitta en kamm med DNA. Om nu Maddie hade försvunnit av eget bevåg så är det ju knappast troligt att hon städade bort all DNA efter sig själv? Men jag kan ju ha fel? ;-)
I största allmänhet. Barn försvinner vilken tid som helst på dygnet så där tror jag inte är något specifikt för Portugal utan det är moment of opportunity som styr det för de som verkligen vill röva bort barn/vuxna.
Visst, Maddie kan ha fallit offer för människohandel och det är väl en stor anledning isf varför ingen lösensumma har utkräfts.
Men som sagt...jag är fortfarande bekymrad över hur föräldrarna har handlat detta försvinnande jämfört med andra. Kom ihåg Kate's första ord: They have taken her! O hur kunde hon veta det så nära inpå? Kan ju lika gärna ha varit att Maddie hade gått ut och varit vilsen? Sen tror jag faktiskt att om nu Maddie hade gått ut så hade hon säkert ropat efter mamma och pappa. Det gör små barn och vi skall tänka på att det var så gott som bäcksvart då.