2023-02-21, 09:01
Medlem
Leeanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
"Medium" - är du helt dum i huvudet? Det visar ju direkt att det är bluff och båg alltihopa.

Du borde nog hålla dig en annan forumdel där tanter som tror på sånt hänger:
(FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi

Om någon som är dum i huvudet så är det ju du… uppenbarligen kan du inte läsa. Var skriver jag att jag tror på medium? Jag skriver vad tjejen som nu hjälper henne utger sig vara dvs privatdetektiv och medium.

Däremot så verkar denna Fia vara sansad för hon säger inte någonstans att hon tror att Julia är Madeleine bara att hon ska hjälpa henne ta reda på vad som hänt henne. Hon sitter inte med någon kristallkrona och spår hon sitter på miljoner och har alla resurser att hjälpa en tjej som uppenbarligen är i stort behov av hjälp. Oavsett vem hon är.

Jag tycker bara att fallet är spännande men det skulle vara nästintill osannolikt att hon är Madeleine. Jag tror inte det finns något känt fall där ett försvunnet barn har dykt upp såhär.
Citera
2023-02-21, 11:43
Medlem
Polskan har en del särdrag, ex stänger inte munnen naturligt. Utseendemässigt syns även ett svagare intellekt. Att det inte är den försvunna flickan syns direkt.
Citera
2023-02-21, 13:18
Medlem
madnesstookthems avatar
Aldrig att det är samma person. Polskan har ett mer ovalt ansikte och mindre ögon. Nog för att Madeleine bara är en liten tös på bilderna som finns men man ser DNA:t. Och det finns ju bild på polskan som liten (några år äldre bara). Nej, Madeleine borde haft ett lite mer fyrkantigt ansikte och mindre haka än polskan. Och lite större ögon.

Hade hon däremot sagt att hon var Boris Johnsons hemliga dotter hade jag köpt det mer...
Citera
2023-02-21, 13:26
Medlem
Jag tror att Julia är Madeleine. Blir otroligt spännande att se vad ett DNA säger! Om det nu är Madeleine hur kommer hennes riktiga föräldrar att agera!?
Citera
2023-02-21, 13:29
Medlem
Leeanns avatar
Nej jag tror inte heller att det är Madeleine längre. Däremot är fallet spännande för det ändrar sig hela tiden. Tydligen la hon upp en bild på sin mamma som var en kopia av henne… så det kan bli.

Fia beter sig nu också misstänkt från att verka vara sansad och tydlig så är det nog lite mer att gräva där. Som sagt det kommer nytt hela tiden. Men en sak är säker vem hon än är så behöver hon hjälp att må bra igen.
Citera
2023-02-21, 13:32
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeann
Om någon som är dum i huvudet så är det ju du… uppenbarligen kan du inte läsa. Var skriver jag att jag tror på medium? Jag skriver vad tjejen som nu hjälper henne utger sig vara dvs privatdetektiv och medium.

Men nog tycker du detta med medium är lite spännande allt? Det lyser igenom i din text.
Citera
2023-02-21, 13:46
Medlem
Leeanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Men nog tycker du detta med medium är lite spännande allt? Det lyser igenom i din text.

Jag tycker fallet är spännande. Jag tycker det är intressant att följa. Att någon utger sig för att vara medium gör det inte spännande däremot att hon har ett svenskt klingande namn och vad jag förstått kommer hennes familj från Sverige. Vet dock inte om det stämmer har aldrig hört talas om henne tidigare. Det gör det hela lite spännande.
Citera
2023-02-21, 15:21
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeann

Däremot så verkar denna Fia vara sansad för hon säger inte någonstans att hon tror att Julia är Madeleine bara att hon ska hjälpa henne ta reda på vad som hänt henne. Hon sitter inte med någon kristallkrona och spår hon sitter på miljoner och har alla resurser att hjälpa en tjej som uppenbarligen är i stort behov av hjälp. Oavsett vem hon är.

Jag tycker bara att fallet är spännande men det skulle vara nästintill osannolikt att hon är Madeleine. Jag tror inte det finns något känt fall där ett försvunnet barn har dykt upp såhär.

Det är väl krstallkulor man spår med?
Vore ju hur som helst sensationellt om det är Madeleine.
Citera
2023-02-21, 15:27
Medlem
Leeanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Det är väl krstallkulor man spår med?
Vore ju hur som helst sensationellt om det är Madeleine.

Ja det är men tfn:en tyckte något annat.
Om det vore hon så hade det varit fantastiskt. Kanske dyker hon upp om några decennier när någon tar ett släkt-dna. Om hon lever och får barn såklart.
Citera
2023-02-21, 15:39
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Är inte det troligaste, trots allt, att denna tjej använder McCann-fallet för att få exponering och därmed bättre möjligheter att hitta igen sina egna rötter?
Känslan är väl att hon inte riktigt tror själv på detta, men att det ger henne synligheten som krävs för att på annat sätt få hjälp med sin egen historia?

Tvingas jag gissa så tror jag hon använder påståendet för egna syften.
När DNA-testen visar att hon inte är McCann så får hon ju chansen att vädja internationellt om att identifiera vem hon i så fall egentligen är då.

Bra teori! Att sitta och jämföra bilder för att avgöra om det är hon är en väldigt trubbig metod. DNA-test avgör den saken en gång för alla.
Citera
2023-02-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tror att Julia är Madeleine. Blir otroligt spännande att se vad ett DNA säger! Om det nu är Madeleine hur kommer hennes riktiga föräldrar att agera!?

Det är givetvis inte hon.

Varför ger man sådana där jävla mytomantroll uppmärksamhet? Jävligt respektlöst.
Citera
2023-02-21, 17:46
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Det är givetvis inte hon.

Varför ger man sådana där jävla mytomantroll uppmärksamhet? Jävligt respektlöst.

Håller med ovanstående.
Finns ju diverse galenpannor genom åren som hävdat att de varit ”förlorade söner/döttrar” till än den ena,än den andra.
Psykitredning istället för DNA-test kanske legat närmare tillhands här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in