Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Nej det gör den inte. Du tror det men vad annat är att vänta sig av ännu en marknadstroende fåne.
Jo, det är precis vad den gör. Du betalar och konkurrensen mellan byggarena pressar ned dina kostnader för bygget.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Ja just det, där kom det fram i hela sin nakenhet. Socialdarwinism så det dryper av det.
Det är bara goddag yxskaft.
Även ni kommunister är betjänta av att ni får hyreshus byggda så billigt som möjligt. Jag tvivlar på att du vill betala i onödan. Är inte du lite sniken och vill betala så lite som möjligt?
Och ska nu du öppna plånboken och betala andras hyror vill du väl inte att de skall vara onödigt höga.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Så ditt recept är trångboddhet. Om du vill bo med åtta andra i en tvårummare så gör det du för mig är det inget tilltalande alternativ.
Det är precis tvärtom.
(Det är lite svagt av dig att inte kunna bemöta utan i stället hitta på rena fantasipåståenden).
42 kvm/person är ljusår från trångboddhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Nej det är bullshit. Det är marknadsfundamentalism, som vi har lidit av för mycket i det här landet, som är roten till dagens brist.
Ni har eran hyresreglering. Hur kan det bli brist när ni nu fått ha er prisreglering i decennier.
Det är bara för er som vill ha regleringen att öppna era plånböcker och bygga hyreshus, och hyra ut till bruksvärdeshyra. Har ni inte gjort det?
Vad har du då att säga till ditt försvar?
Är det bara för att ni vill plåga folk som ni hindrar nyproduktion av HR. Och inte bygger själva.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Ja just det Venezuela är ett praktexempel på ett land i kaos på grund av extrema klyftor mellan fattig och rik. För mycket högerpolitik har skadat det landet djupt. Ännu mer av trött högerpropaganda.
Venezuela har för vänsterpolitik i massor med år. Det är i det kaoset vi hamnar till slut och vi fortsätter med V+S.
Och nuvarande vänsterregim gör allt vad dom kan för att skada samhället och plåga folket.
Venezuela har gott om olja och skulle kunna leva gott. Men vänsterpolitiken har fullkomlig havererat samhället. Tom araberna i SA sköter sig bättre. Verkar som vänsterpolitik är värre än islam.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Nej det började inte byggas fler hyresrätter pga presumtionshyra det är skitsnack. Och man lättade på reglering av uthyrning av BR vilket ledde till en kraftig höjning av hyror. Bristen försvann eller lättades inte det blev bara dyrare. Att vissa delar av HGF är infiltrerade av idioter det är sorgligt.
Presumtionshyra infördes på HGF's initiativ. Annars skulle hyresregleringen varit borta nu. I HGF's ledning insåg man att hyresregleringen närmast stoppade nyproduktionen. Något måste göras annars är deras makt och positioner borta.
Men dom satte presumtionstiden för kort. Bara fem år. Sedan var dom för njugga med presumtionshyran. (Det är HGF som bestämmer den). Så byggandet tog inte fart.
Det var inte förrän Alliansen drog upp presumtionstiden till 15 år som det tog fart. Och HGF blev lite mindre griniga med presumtionshyra. Sedan ändrade Alliansen lite hur den reglerade hyran skulle beräknas. Det hjälpte nog upp situationen. Och då tog byggandet av HR fart. Det är bara att kolla data.
Min beskrivning har ekonomiska kausalitet. Din har omvänd kausalitet. Du påstår nämligen att byggandet skulle ta fart därför att behovet försvann.
Kan du inte försöka tänka lite grann innan du skriver iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Jo det är det i allra högsta grad.
I din primitiva binära hjärna är allt bara en lek med siffror. Jag öppnar plånboken och betalar min skatt som jag anser delvis ska finansiera byggande av hyresrätter med rimlig hyressättning. Snacka inte om att jävlas med andra din förbannade översittare.
Byggande är en sak.
Att du öppnar din plånbok och betalar andras hyror är en helt annan.
De två har inget med varandra att göra.
Visst jävlas du med andra när du hindrar produktion av bostäder. Och inte tar ansvar och bygger själv.
Hur kan du inte förstå det?
Någon slags primitiv konsekvensanalys måste du väl iaf vara kapabel till.