2017-04-09, 23:23
Medlem
Tittade på finalen av masterchefaustralia vilken hög nivå sveriges mästerkock är ju dagisnivå jämfört med det programmet
Citera
2017-04-22, 11:34
Medlem
tigerrakets avatar
Är det bara jag som reflekterar över att Klara inte syns så mycket i tv?

TV4 har ju fortfarande kvar sin gamla mästerkock på morgonprogrammet.
Kan det vara så att de insåg efter produktionen att Klara inte var en bra tv-personlighet utanför tävlingen?

Att laga mat och sitta och prata om hur man gjort och sedan ha möjlighet att klippa och klistra, det är en sak. Men ett direktsänt program där man ska vara lite skön och komma med tips och svara på frågor, där kanske hon inte passar.
Citera
2017-04-22, 14:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Är det bara jag som reflekterar över att Klara inte syns så mycket i tv?

TV4 har ju fortfarande kvar sin gamla mästerkock på morgonprogrammet.
Kan det vara så att de insåg efter produktionen att Klara inte var en bra tv-personlighet utanför tävlingen?

Att laga mat och sitta och prata om hur man gjort och sedan ha möjlighet att klippa och klistra, det är en sak. Men ett direktsänt program där man ska vara lite skön och komma med tips och svara på frågor, där kanske hon inte passar.
Kan vara så. Jag var förvånad att hon "tilläts" vinna. Det är naturligtvis bullshit att "bästa vinner" enbart. Känns som att dom gjorde en felbedömning. Hon går inte hem i stugorna. Punkt.

Hennes sura och på fel sätt självsäkra uppsyn funkar inte även om det är en söt blond ung kvinna.
Citera
2017-04-22, 20:29
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kan vara så. Jag var förvånad att hon "tilläts" vinna. Det är naturligtvis bullshit att "bästa vinner" enbart. Känns som att dom gjorde en felbedömning. Hon går inte hem i stugorna. Punkt.

Hennes sura och på fel sätt självsäkra uppsyn funkar inte även om det är en söt blond ung kvinna.

Hon var med lite direkt efter att hon hade vunnit. Sen så har det varit helt tyst. Jag tror man insåg i produktionen att man tillät fel person att vinna.
Citera
2017-04-23, 15:45
Medlem
gubbroras avatar
Jag tror inte att det är någon genväg till framgång att vinna Sveriges mästerkock. Om man kollar bakåt så är det knappast någon av finalisterna som kan livnära sig framgångsrikt på sina segrar. Så troligen kommer Klara att sjunka in i glömska.

Jag tror att det stora felet är att redaktionen styr för hårt. Det ska vara "rätt" mix med unga , äldre, invandrare, svenskar, kön etc. Själva matlagningskunskapen är sekundär därför blir programmet ointressant i jämförelse med andra liknande produktioner.
Citera
2017-04-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag tror inte att det är någon genväg till framgång att vinna Sveriges mästerkock. Om man kollar bakåt så är det knappast någon av finalisterna som kan livnära sig framgångsrikt på sina segrar. Så troligen kommer Klara att sjunka in i glömska.

Jag tror att det stora felet är att redaktionen styr för hårt. Det ska vara "rätt" mix med unga , äldre, invandrare, svenskar, kön etc. Själva matlagningskunskapen är sekundär därför blir programmet ointressant i jämförelse med andra liknande produktioner.
TV4 skiter väl fullständigt ju det går för den som vinner, de jagar ju bara tittarsiffror. Samma sak med Idol, där vinnaren glöms bort året efter.
Citera
2017-04-23, 16:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
TV4 skiter väl fullständigt ju det går för den som vinner, de jagar ju bara tittarsiffror. Samma sak med Idol, där vinnaren glöms bort året efter.

Fast i rent vinstintresse vill nog även TV4 att det "går bra" för vinnaren även efter avslutad säsong. Ju mer vinnaren exponeras i olika matlagningsjippon, bloggar etc, desto mer marknadsföring får TV4 för själva mästerkockskonceptet.
Citera
2017-04-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Fast i rent vinstintresse vill nog även TV4 att det "går bra" för vinnaren även efter avslutad säsong. Ju mer vinnaren exponeras i olika matlagningsjippon, bloggar etc, desto mer marknadsföring får TV4 för själva mästerkockskonceptet.
Klart, det får ju gärna gå hyfsat, men tror ändå inte TV4 anstränger sig för att promota vinnaren eller främja en vinnare som ska"lyckas".
Citera
2017-04-23, 17:26
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Klart, det får ju gärna gå hyfsat, men tror ändå inte TV4 anstränger sig för att promota vinnaren eller främja en vinnare som ska"lyckas".

Självfallet finns det inget skäl för TV4 att promota. men, om man fått fram intressanta och dugliga vinnare skulle matbranschen självfallet haft anledning att använda sig av vinnarna. Nu sker inte det vilket tyder på att vinnarna är allt för ointressanta för att kunna lyckas på egen hand
Citera
2017-05-05, 02:07
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Självfallet finns det inget skäl för TV4 att promota. men, om man fått fram intressanta och dugliga vinnare skulle matbranschen självfallet haft anledning att använda sig av vinnarna. Nu sker inte det vilket tyder på att vinnarna är allt för ointressanta för att kunna lyckas på egen hand

den enda som jag sett är han Amir. sen har jag sett Filip från 2015 lite överallt.
Citera
2017-05-05, 13:13
Medlem
Aleopas avatar
Citat:

Hur många av vinnarna, eller ens top 3, står å köttar vid spisen i dagsläget?
De åker väl mest på matmässor eller som Amir, testar pulvermos på Youtube...
Citera
2017-05-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Hur många av vinnarna, eller ens top 3, står å köttar vid spisen i dagsläget?
De åker väl mest på matmässor eller som Amir, testar pulvermos på Youtube...
Haha nej inte många verkar jobba på restaurang eller dylikt. Hon som vann förra året gör ju reklam för nåt knivslipningsföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in