Citat:
Ursprungligen postat av
GyllenePenis
Jag tycker de som vill ha dricks är avskyvärda svin.
Jag dricksar aldrig längre, då jag tycker det är obehagligt att servitörer osv.. förväntar sig detta trots den svindyra maten.
Samma här dricksar altid när man är typ i USA eller i länder där servitörer tjänar väldigt dåligt men i sverige vad tjänar en som är anställd ? 120kr i timmen ? då ska de fan inte ha dricks.
I andra länder är dricksen i stort sett vad personalen tjänar kommer ihåg när jag gav en tjej typ 20dollar i dricks för hon verkade sliten och alt gick bara fel när hon tog beställningar, då började hon gråta och var så glad.
I Sverige är jag så jävla trött på alla käcka brudar och killar som förväntar sig massa dricks fast de tjänar som en som kör buss eller jobbar i industri, ger ni dricks till busschaffisen ? ger ni dricks till pelle och achmed som jobbar på volvo för att de monterade ihop din bil ? nä precis du betalade ju deras lön istället när du köpte bilen.
sen när man inte dricksar blir de sura och snea, fuck you!!! säger jag bara.
maken till större svin än såna personer finns inte.
drickskultur är skit för det är bara en indikator på att folk tjänar för lite, och att då införa detta när man redan har höga löner !!!!!!
skit ner er.
såja ville bara avreagera mig