2017-04-23, 14:08
Medlem
Det är en klassfråga, arbetarklass och medelklass tycker det är för dyrt och dricksar ej, överklassen har lärt sig ordentligt hyffs från början och förstår således att dricks är någonting som ska ges till servicepersonal när man haft en trevlig upplevelse.
Citera
2017-04-23, 14:10
Medlem
Quaser4.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord, inte att stå och snacka skit med dom om var jag är uppväxt eller vem som vinner sina respektive grupper i Vinnarligan. Det är skillnaden. De är avskyvärda svin.

Dricksar du taxichaffören för att han pratar med dig? Dricksar du hen i kassan på ica för att dom byter något ord med dig? Dricksar du målaren för att ni byter några ord? Precis, det är inte ditt jobb att prata med dom. Men DU valde att göra det. Du kan välja att ej göra det, vilket då kan leda till att dom inte kommer tillbaka. Vilket gör att resturangen har mindre kunder vilket i sig leder... ja du förstår.

Vi har i sverige, lön, sociala avgifter och vidare som är så pass höga att dricks ej är en del av våran kultur.
Deal with it eller byt jobb.
Citera
2017-04-23, 14:11
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag, till skillnad från stora delar av flashback bryr mig nämnvärt om invandring.

Men det en drickskultur i Sverige flyr jag fan landet. TS har fan djävulen i sig.
Citera
2017-04-23, 14:11
Medlem
Quaser4.s avatar
Citat:
Det är dock inte samma sak, en servitör ska ha dricks, en jävla kassaarbetare på ICA ska inte ha det

Varför är det så? Om du går på HM och frågar var dom har en tröja, då kan säljaren välja att peka eller visa det. Kanske ställa några frågor.

Dricksar du dessa? Nej.
Berätta vad skillnaden är snälla.
Citera
2017-04-23, 14:12
Medlem
Är rätt vanligt att en vanlig starköl på tapp typ Falcon export eller Norrlands kostar 70-75 kronor på restaurang.
Tycker det är åt he_vete för högt så då blir det ingen dricks. Har gett det genom ölen.
Citera
2017-04-23, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quaser4.
Dricksar du taxichaffören för att han pratar med dig? Dricksar du hen i kassan på ica för att dom byter något ord med dig? Dricksar du målaren för att ni byter några ord? Precis, det är inte ditt jobb att prata med dom. Men DU valde att göra det. Du kan välja att ej göra det, vilket då kan leda till att dom inte kommer tillbaka. Vilket gör att resturangen har mindre kunder vilket i sig leder... ja du förstår.

Vi har i sverige, lön, sociala avgifter och vidare som är så pass höga att dricks ej är en del av våran kultur.
Deal with it eller byt jobb.

Det är väl klart som fan att jag dricksar taxichauffören, vilket jävla proletärkräk gör inte det?

De andra du nämner är helt andra yrken, inga man dricksar
Citera
2017-04-23, 14:13
Medlem
swebarbs avatar
Vadå svin ? servitörer har väl för fan redan en lön ? och priserna idag för en köttbit och lite potatis idag ska vi inte ens prata om, känner man för att lämna lite dricks så gör man det, vill man inte så är man knappast ett svin för det? förstår inte hur TS tänker bara massa agression och skit.
Citera
2017-04-23, 14:13
Medlem
NastyPigs avatar
Citat:
Det är dock inte samma sak, en servitör ska ha dricks, en jävla kassaarbetare på ICA ska inte ha det

varför är de inte samma sak? varför ska en servetör ha de men inte chejen i kassan på ica?
Citera
2017-04-23, 14:14
Medlem
Dricksar du på ICA när du får personlig hjälp att hitta en vara?
Dricksar du rörmokaren för att han var trevlig?

Att ha en drickskultur är bara jävligt skevt. Ska jag betala för att du inte ska vara otrevlig eller spotta i maten eller? Du måste ju själv förstå hur fruktansvärt skevt det låter.
Citera
2017-04-23, 14:15
Medlem
Citat:

DU tycker att serveringspersonal ska ha dricks. De allra flesta svenskar tycker inte det.
Citera
2017-04-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrofenol
DU tycker att serveringspersonal ska ha dricks. De allra flesta svenskar tycker inte det.

<---This.

Ber TS vänligen att sätta sig ner och grubbla lite om varför han förtjänar dricks och ingen annan.

I andra länder så är dricksen ett sätt att få folk att arbeta nästintill gratis - så är det inte i Sverige. Du har ca 100-200kr i timman och det är bra nog för det otroligt komplexa jobb du utför som servitör.
Citera
2017-04-23, 14:17
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Vafan är det för attityd? Skulle en serviörslav vara "finare" än ett kassabiträde? Djävla stropp. Tacka fan för att jag undviker restauranger så ofta jag kan numera. Dricksa? Nej, aldrig i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in