2017-09-07, 18:43
Bannlyst
Bara jag som är konfunderad över Zlatans eventuella karriär som tränare? Nu kommer uppgifter om att han ska få en framtida roll i Man U som tränare, och när han lämnade PSG hette det att han "skulle komma tillbaka i framtiden".

Personligen tror jag att han blir assisterande/ordinarie tränare i Milan eller Man U. Ärligt talat är han nog ganska nöjd med Parisäventyret, vilket jag gläds åt.
Citera
2017-09-08, 19:18
Medlem
Inte för att späda på, men har träffat på personligheter som kungen många kallar honom.
Han är en tvättäkta bully som nyttjar ödmjuka personer genom att markera via reptilhjärnan (både fysiskt och verbalt)

Blev bara ihågkommen efter lusläsning:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/42laR/zlatan-smittade-ned-hela-ligan
Citera
2017-09-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Bara jag som är konfunderad över Zlatans eventuella karriär som tränare? Nu kommer uppgifter om att han ska få en framtida roll i Man U som tränare, och när han lämnade PSG hette det att han "skulle komma tillbaka i framtiden".

Personligen tror jag att han blir assisterande/ordinarie tränare i Milan eller Man U. Ärligt talat är han nog ganska nöjd med Parisäventyret, vilket jag gläds åt.

Gläds du åt att Zlatan är nöjd?
Citera
2017-09-08, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Gläds du åt att Zlatan är nöjd?
Nej, lite otydligt formulerat. Jag gläds åt att han eventuellt håller sig borta från PSG då jag tycker det är en skitklubb. Men att glädjas över andras glädje är fint det också
Citera
2017-09-09, 12:47
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Inte för att späda på, men har träffat på personligheter som kungen många kallar honom.
Han är en tvättäkta bully som nyttjar ödmjuka personer genom att markera via reptilhjärnan (både fysiskt och verbalt)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/42laR/zlatan-smittade-ned-hela-ligan
Vuxna proffs borde inte hänga läpp över hur han är gentemot motståndare. Märkligt, klart han kaxar sig mot motståndarna. Varför skulle han inte brösta upp sig gentemot dom?
Vadå "inte för att späda på"? Det är det enda du vill.
Citera
2017-09-09, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vuxna proffs borde inte hänga läpp över hur han är gentemot motståndare. Märkligt, klart han kaxar sig mot motståndarna. Varför skulle han inte brösta upp sig gentemot dom?
Vadå "inte för att späda på"? Det är det enda du vill.

Vuxna människor, och känns snarare som att Zlatan fortsatt har stora komplex att hävda sig.
Handlar inte om brunstiga tonåringar, och därav bara patetiskt.
Citera
2017-09-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Nu skrev han ju att Zlatan möjligen är bättre nu för tiden. Vilka egenskaper i spelet man anser är bra och viktiga att ha har vi alla olika uppfattningar om. Ledaregenskaperna han har utvecklat under senare delen av karriären värdesätter jag oerhört högt. För egen del håller jag hans andra säsong i Milan som den överlägset bästa i karriären. Där bakom är det svårt att värdera PSG-tiden, men så som han dominerade ligan måste ändå ett par av säsongerna (första och sista förmodligen) där ta sig in på "topplistan".

Att det skulle vara sunt förnuft att inte kunna se hur stor roll han har spelat och hur mycket han har betytt för sina lag under 2010-talet, det är bara dumheter.

Jo, nog har han betytt mycket för sina lag men oftast inte på ett bra sätt. Men det kan fanboys aldrig förstå, för de är totalt blinda av att slicka honom i röven.

Men visst, han är en bra målskytt, det kan man inte förneka. Men fotboll handlar om mycket mer än så. Att han skulle vara viktig bakom kulisserna med sin "vinnarmentalitet" är rent nonsens, det är bara kolla på hur hans lag har presterat i de riktigt stora matcherna för att begripa att så inte är fallet. Att vinna ligan med PSG under de förutsättningarna är inget märkvärdigt. Det begriper alla som förstår någonting om sporten.

Men i Milan var han bra, om du läser min kommentar från början så kan du se att jag skrev det också.

Citat:

Sånt där får du inte posta här, det kan ge en förvrängd bild av den självutnämnda guden Zlatan Ibrahimovic
Citera
2017-09-09, 17:26
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre

Har han själv sagt något om att bli tränare efter karriären? Jag har fått för mig att han tvärtom varit ganska klar med att han vill "slippa" fotbollen efter spelarkarriären. Kanske har jag fått det om bakfoten. Tror i alla fall inte på tränarspåret, åtminstone inte så här pass tidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jo, nog har han betytt mycket för sina lag men oftast inte på ett bra sätt. Men det kan fanboys aldrig förstå, för de är totalt blinda av att slicka honom i röven.

Men visst, han är en bra målskytt, det kan man inte förneka. Men fotboll handlar om mycket mer än så. Att han skulle vara viktig bakom kulisserna med sin "vinnarmentalitet" är rent nonsens, det är bara kolla på hur hans lag har presterat i de riktigt stora matcherna för att begripa att så inte är fallet. Att vinna ligan med PSG under de förutsättningarna är inget märkvärdigt. Det begriper alla som förstår någonting om sporten.

Men i Milan var han bra, om du läser min kommentar från början så kan du se att jag skrev det också.
Tur att det finns personer som du själv, raka motsatsen till dessa s.k. fanboys. I stället för att hylla goda insatser hävdar du och andra att framgång är något negativt. Ett märkligt men intressant beteende.

På vilket sätt har han betytt något negativt för sina lag då? Kom med exempel, annars är det ju bara ett fjantigt uttalande i klass med Palmieris i Gary-loomis länk. När det gäller hur han påverkar sina lag väljer jag att tro mer på Zlatans medspelare och tränare, alltså personer som faktiskt delat omklädningsrum och tränat med honom, än tidigare motståndare som blivit sura efter att PSG krossat deras lag.

Som sagt vet varken du eller jag hur han är bakom kulisserna. Däremot handlar "vinnarmentalitet" mycket om att inte ge upp när man möter motgångar, och det kan man väl knappast påstå att Zlatan har gjort?

Och visst, PSG var överlägsna mest hela tiden Zlatan spelade där. Det var väl första säsongen som laget inte var helt sammangjutet. Då var det sannolikt bra att ha en ledare på plan, en spelare som gör sitt och mer därtill och som lagkamraterna ser upp till tack vare dennes karaktär och tidigare framgångar.
Citera
2017-09-09, 18:23
Medlem
Citat:
Har han själv sagt något om att bli tränare efter karriären? Jag har fått för mig att han tvärtom varit ganska klar med att han vill "slippa" fotbollen efter spelarkarriären. Kanske har jag fått det om bakfoten. Tror i alla fall inte på tränarspåret, åtminstone inte så här pass tidigt.

Tur att det finns personer som du själv, raka motsatsen till dessa s.k. fanboys. I stället för att hylla goda insatser hävdar du och andra att framgång är något negativt. Ett märkligt men intressant beteende.

På vilket sätt har han betytt något negativt för sina lag då? Kom med exempel, annars är det ju bara ett fjantigt uttalande i klass med Palmieris i Gary-loomis länk. När det gäller hur han påverkar sina lag väljer jag att tro mer på Zlatans medspelare och tränare, alltså personer som faktiskt delat omklädningsrum och tränat med honom, än tidigare motståndare som blivit sura efter att PSG krossat deras lag.

Som sagt vet varken du eller jag hur han är bakom kulisserna. Däremot handlar "vinnarmentalitet" mycket om att inte ge upp när man möter motgångar, och det kan man väl knappast påstå att Zlatan har gjort?

Och visst, PSG var överlägsna mest hela tiden Zlatan spelade där. Det var väl första säsongen som laget inte var helt sammangjutet. Då var det sannolikt bra att ha en ledare på plan, en spelare som gör sitt och mer därtill och som lagkamraterna ser upp till tack vare dennes karaktär och tidigare framgångar.

Finns ingen anledning för mig att ens svara på detta inlägg då det bara innehåller en massa skit.

Ungefär 98% av allt du skriver är rent skitsnack som inte ens stämmer. Du väljer bara att plocka ut dina fakta för att det ska passa din bild av Zlatan.
Citera
2017-09-09, 18:28
Medlem
Citat:

Handlar om "idrott" och ja barnsligt patetiskt beteende.
En så kallad självsäker bully som många känner igen sig vid, och tyvärr anser sig vara den rätta vägen.

Har du ställt dig tanken om alla vore som Zlatan i laget?
Ödmjukhet är av största vikt, och det speglar tydligt i landslaget.
Citera
2017-09-09, 23:52
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Finns ingen anledning för mig att ens svara på detta inlägg då det bara innehåller en massa skit.

Ungefär 98% av allt du skriver är rent skitsnack som inte ens stämmer. Du väljer bara att plocka ut dina fakta för att det ska passa din bild av Zlatan.
Förstår inte ens vad du menar att jag skriver som är skitsnack, jag snackar ju nästan uteslutande om personliga åsikter. Vad för fakta du talar om förstår jag inte heller. Men apropå vinnarmentalitet kan jag bidra med några länkar till citat av medspelare som hyllat vinnaren och ledaren Zlatan: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Sedan säger inte det där nödvändigtvis så mycket, men det är ändå intressant att läsa deras tankar och fina ord. Främst länkar jag dessa då du verkar tro att jag hittar på helt och hållet (eller till 98% åtminstone).

Citat:
Handlar om "idrott" och ja barnsligt patetiskt beteende.
En så kallad självsäker bully som många känner igen sig vid, och tyvärr anser sig vara den rätta vägen.

Har du ställt dig tanken om alla vore som Zlatan i laget?
Ödmjukhet är av största vikt, och det speglar tydligt i landslaget.
Om alla vore som Zlatan? Nej det skulle nog inte vara någon hit. Jag tror inte att det är det bästa för ett lag om alla beter sig på samma sätt, har samma roller och så.
Citera
2017-09-10, 04:33
Medlem
Herre...

Det är rätt få som spelat fotboll på någon nivå över korpen här märker man.

Att en klubblös 30-årings känsla kring personen Zlatan är källan till att Zlatan är otrevlig är nytt. Mycket i den senast delade artikeln handlar om den här backens försök att skapa rubriker kring sig själv.

Ja, Zlatan är en dryg jävel mot press och motståndare, och förmodligen mot en hel del medspelare också. På samma sätt kan han vara en schyst jäkel mot andra spelare, och personer i hans närhet. Det är inget att stressa upp sig över.

Angående den här: "Zlatan viker ner sig i stora matcher och gör bara mål mot smålag" har det bevisats tidigare i den här tråden att han håller en hög nivå där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in