Citat:
Ursprungligen postat av
ilpobre
Bara jag som är konfunderad över Zlatans eventuella karriär som tränare? Nu kommer uppgifter om att han ska få en framtida roll i Man U som tränare, och när han lämnade PSG hette det att han "skulle komma tillbaka i framtiden".
Personligen tror jag att han blir assisterande/ordinarie tränare i Milan eller Man U. Ärligt talat är han nog ganska nöjd med Parisäventyret, vilket jag gläds åt.
Har han själv sagt något om att bli tränare efter karriären? Jag har fått för mig att han tvärtom varit ganska klar med att han vill "slippa" fotbollen efter spelarkarriären. Kanske har jag fått det om bakfoten. Tror i alla fall inte på tränarspåret, åtminstone inte så här pass tidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
terribilis
Jo, nog har han betytt mycket för sina lag men oftast inte på ett bra sätt. Men det kan fanboys aldrig förstå, för de är totalt blinda av att slicka honom i röven.
Men visst, han är en bra målskytt, det kan man inte förneka. Men fotboll handlar om mycket mer än så. Att han skulle vara viktig bakom kulisserna med sin "vinnarmentalitet" är rent nonsens, det är bara kolla på hur hans lag har presterat i de riktigt stora matcherna för att begripa att så inte är fallet. Att vinna ligan med PSG under de förutsättningarna är inget märkvärdigt. Det begriper alla som förstår någonting om sporten.
Men i Milan var han bra, om du läser min kommentar från början så kan du se att jag skrev det också.
Tur att det finns personer som du själv, raka motsatsen till dessa s.k. fanboys. I stället för att hylla goda insatser hävdar du och andra att framgång är något negativt. Ett märkligt men intressant beteende.
På vilket sätt har han
betytt något negativt för sina lag då? Kom med exempel, annars är det ju bara ett fjantigt uttalande i klass med Palmieris i
Gary-loomis länk. När det gäller hur han påverkar sina lag väljer jag att tro mer på Zlatans medspelare och tränare, alltså personer som faktiskt delat omklädningsrum och tränat med honom, än tidigare motståndare som blivit sura efter att PSG krossat deras lag.
Som sagt vet varken du eller jag hur han är bakom kulisserna. Däremot handlar "vinnarmentalitet" mycket om att inte ge upp när man möter motgångar, och det kan man väl knappast påstå att Zlatan har gjort?
Och visst, PSG var överlägsna mest hela tiden Zlatan spelade där. Det var väl första säsongen som laget inte var helt sammangjutet. Då var det sannolikt bra att ha en ledare på plan, en spelare som gör sitt och mer därtill och som lagkamraterna ser upp till tack vare dennes karaktär och tidigare framgångar.