2017-04-23, 10:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Personligen tror jag Slagbrand har kränkt/trampat på ömma tår i något annat fall än det som denna avhandlas i denna tråd.
Kan inte se att någon som är på fri fot skulle riskera att få ögonen på sig i detta läge, de gör nog sitt bästa att flyga under radarn just nu.

Under ett lång karriär som kriminalreporter så trampar man förmodligen på flera ömma tår så att han har fiender står nog klart, och som du skriver det kan gälla vad fan som helst egentligen och vi får se vad utredningen kommer fram till, finns nog ett flertal kandidater att välja emellan angående dådet.

Utredningen om A*i,s död är ju fortfarande öppen och man får ju förmoda att polis har koll på vilka som är intressanta i det fallet så din gissning att de förmodligen ligger djävligt lågt är nog korrekt.
Citera
2017-04-23, 10:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Personligen tror jag Slagbrand har kränkt/trampat på ömma tår i något annat fall än det som denna avhandlas i denna tråd.
Kan inte se att någon som är på fri fot skulle riskera att få ögonen på sig i detta läge, de gör nog sitt bästa att flyga under radarn just nu.

Så kan det mycket väl vara, men jag vacklar lite.
Närheten i tid mellan publiceringen Slagbrands artikel med JM som spindel med namn och brandattentatet stör lite.
Vi vet ju hur JM har agerat i några fall. Ta misshandeln av de som anklagade henne för att tvingat sig till sex. Ta fallen med stämpling till mord. Jag tolkar detta som att JMs beteende är att "slå tillbaka hårt" när hon känner sig angripen. Om man ska söka någon som har ett liknande beteende, var ska man söka då? Oberoende av om beteendet sprids med gener, med uppfostran eller med båda...

Citera
2017-04-23, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Under ett lång karriär som kriminalreporter så trampar man förmodligen på flera ömma tår så att han har fiender står nog klart, och som du skriver det kan gälla vad fan som helst egentligen och vi får se vad utredningen kommer fram till, finns nog ett flertal kandidater att välja emellan angående dådet.

Utredningen om A*i,s död är ju fortfarande öppen och man får ju förmoda att polis har koll på vilka som är intressanta i det fallet så din gissning att de förmodligen ligger djävligt lågt är nog korrekt.
Klart de ligger lågt men du kanske skall fundera lite utanför VLTs spindelnät?

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Så kan det mycket väl vara, men jag vacklar lite.
Närheten i tid mellan publiceringen Slagbrands artikel med JM som spindel med namn och brandattentatet stör lite.
Vi vet ju hur JM har agerat i några fall. Ta misshandeln av de som anklagade henne för att tvingat sig till sex. Ta fallen med stämpling till mord. Jag tolkar detta som att JMs beteende är att "slå tillbaka hårt" när hon känner sig angripen. Om man ska söka någon som har ett liknande beteende, var ska man söka då? Oberoende av om beteendet sprids med gener, med uppfostran eller med båda...

Ta misshandeln där var det ett tjog med gärningsmän. Självklart har dessa enligt dig smittats av JMs tankemönster allihopa och sjukdomen verkar inte lägga sig? Jag tror nog du ska ta och tänka om för folk har egna liv och värderingar och alla är inte nöjda med att vara uthängda mot pressetikens direktiv då de är släppta ur häkte med en advokats kommentar att det finns inga bevis. Vilket kan föranleda till om fler kan tänka sig att egera på egen hand, MR tex. vad kan han ta sig till i ett drogrus? Här har du en parallell och vill man enbart diskutera bilbrand görs det här.
Citera
2017-04-23, 12:25
Medlem
Slagbrand har trampat på många tår. Finns tom trådar här på fb som baktalar honom. Om någon slår sönder hans bilruta och sätter bilen i brand finns det nog andra skäl. Finns en viss tankeverksamhet bakom.

Hade det varit relaterat till det här fallet hade nog VLT varit måltavlan.
Citera
2017-04-23, 12:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Slagbrand har trampat på många tår. Finns tom trådar här på fb som baktalar honom. Om någon slår sönder hans bilruta och sätter bilen i brand finns det nog andra skäl. Finns en viss tankeverksamhet bakom.

Hade det varit relaterat till det här fallet hade nog VLT varit måltavlan.

En obekväm man helt enkelt, visserligen ska man ju hata slumpen enligt LGWP men som sagt, han är kontroversiell och har säkerligen trampat på en hel del tår under hans karriär, vi får se vad utredningen kommer fram till, anonyma hot har han ju också fått, vi vet ju inte vad de gällde för ärende.
Citera
2017-04-23, 13:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hur var det nu, hade inte JJ problem med att tygla sitt humör?
Citera
2017-04-24, 14:10
Moderator
blomvattnares avatar
Några inlägg hitflyttade från nedanstående tråd.

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

/Mod
Citera
2017-04-24, 14:21
Medlem
Lazyboness avatar
Det brinner bilar i Västerås hela tiden. Förra året skrev VLT att Västerås hade flest bilbränder per 1000 invånare i hela landet. Jag tror knappast att det här har någon som helst koppling till att det råkade vara en journalist som ägde bilen.
Citera
2017-04-27, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
TT skriver att kriminalreporter Håkan Slagbrands bil har blivit utsatt för ett brandattentat.

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/brandattentat-mot-kriminalreporters-bil/

Vilka kriminella har Håkan skrivit om den senaste tiden?

Han kanske tände eld på den själv ? Journalisten måste ju alltid driva media ,, och detta är väl ett bra sätt att få lite publicitet
Citera
2017-05-15, 10:01
Medlem
Nu är det någon invällare som har pucklat på honom i hemmet också...

http://www.vlt.se/blaljus/brott/journalist-misshandlad-i-sitt-hem-fruktansvard-attack-mot-honom-och-mot-det-fria-ordet
Citera
2017-05-15, 12:57
Medlem
lasternassummas avatar
Slagen i ansiktet.

Journalist misshandlad i hemmet
"VLT-journalisten Håkan Slagbrand blev nu på måndagsmorgonen misshandlad i sitt hem av en okänd gärningsman. – Det som inträffat är fruktansvärt, en attack mot det fria ordet, säger VLT:s chefredaktör Daniel Nordström till tidningen."

http://www.vasterastidning.se/vasteras/journalist-misshandlad-i-hemmet/repqeo!xbnBWu0GF@OL9cta3pQ81w/

Då är det nog inte galna JM från Eskilstuna, för hon har ju sagt att hon kör knäskålar.
Kanske någon av hennes torpeder?

Citera
2017-05-15, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nu är det någon invällare som har pucklat på honom i hemmet också...

http://www.vlt.se/blaljus/brott/journalist-misshandlad-i-sitt-hem-fruktansvard-attack-mot-honom-och-mot-det-fria-ordet
Tragiskt att ge sig på och misshandla folk, eller bränna upp deras bilar.

Misshandeln verkar vara någon utländsk "asfaltfirma". De har misshandlat folk förut om det inte får göra det jobb de själva pekat ut hos folk.

Oftast kommer dessa från Irland men en del tycks härstamma från England. Sök på Google, där finns flera händelser med misshandel. Ibland kan det också vara polska takläggare. De frågar inte utan de bara börjar byta ett tak och när en del av taket är tömt på pannor vill de skriva avtal. Även dessa har misshandlat villaägare.

Men i journalistens fall tror jag det är en Irländsk asfaltsfirma.

Bilen måste vara snorungar som bränt upp. De valde helt enkelt den skruttigaste bilen för de trodde väl ingen körde med den.

Att det skulle vara för att han är journalist tror jag inte ett skvatt på men tidningen utnyttjar det för att få sympatier för journalisten. Han är ju skarpt kritiserad.
Senast redigerad av Ackeson 2017-05-15 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in