Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-05-16, 10:26
  #73
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Google är din vän. En enkel slagning, som GW skulle ha sagt, renderar i bland annat följande länk. Läs och lär.

http://blog.zaramis.se/2017/05/15/no...nt-och-realxiq/

Thony Norelli, är det tattarsläkt?

Han har haft kumpania med en Faltin i alla fall

Citat:
Någon som har info om den här "Faltinaren":
Michel Schwartz Faltin
c/o Malin Mattsson
Claes Grills väg 4 B lgh 1002
815 76 Söderfors

Facebook: https://www.facebook.com/michel.schwartz.564?fref=ts

Just nu är han och sambon i färd med att renovera en kåk i Torsåker, på uppdrag av en bedragare som heter Thony Norelli.
Någon som har mer info om dessa svartjobbare???

https://www.flashback.org/sp50170539
Citera
2017-05-16, 10:38
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Thony Norelli, är det tattarsläkt?

Han har haft kumpania med en Faltin i alla fall



https://www.flashback.org/sp50170539

Svårt att sia om vart han tagit namnet ifrån, han byter efternamn med jämna mellanrum för att lättare kunna fortsätta med sina bedrägerier.
Citera
2017-05-16, 11:05
  #75
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enona
Svårt att sia om vart han tagit namnet ifrån, han byter efternamn med jämna mellanrum för att lättare kunna fortsätta med sina bedrägerier.

Ok, ditt svar ökade sannolikheten ytterligare.
Citera
2017-05-17, 02:51
  #76
Medlem
Tillåt mig fråga, skall det inte skrivas om journalisten som misshandlades?
Den sista sidan och halva sidan innan verkar handla om något helt annat. Jag önskar bara att läsa om det som trådens överskrift antyder, eller dvs "VLT:s kriminalreporters bil utsatt för brandattentat - Misshandlad 15/5-2017". Jag kanske är för gammal för att förstå hur det fungerar.

Nåväl, jag tycker denna misshandel mot journalisten inte verkar handla om vad han skrivit. Vem som omskrivits skulle ta sig in i någons hem helt omaskerad (om det nu var så) och sedan ge journalisten en dagsedel? Den som handlar på detta vidriga sätt gör bort sig totalt inför öppen ridå. Ingen omskriven är så tankebefriad!

Jag tillåter mig tro att det handlar om något helt annat!
Citera
2017-05-17, 07:00
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinganza
Tillåt mig fråga, skall det inte skrivas om journalisten som misshandlades?
Den sista sidan och halva sidan innan verkar handla om något helt annat. Jag önskar bara att läsa om det som trådens överskrift antyder, eller dvs "VLT:s kriminalreporters bil utsatt för brandattentat - Misshandlad 15/5-2017". Jag kanske är för gammal för att förstå hur det fungerar.

Nåväl, jag tycker denna misshandel mot journalisten inte verkar handla om vad han skrivit. Vem som omskrivits skulle ta sig in i någons hem helt omaskerad (om det nu var så) och sedan ge journalisten en dagsedel? Den som handlar på detta vidriga sätt gör bort sig totalt inför öppen ridå. Ingen omskriven är så tankebefriad!

Jag tillåter mig tro att det handlar om något helt annat!

Ingen har hävdat att han har med saken att göra men visst har han motiv med tanke på hur han uttryckt sig kring nämnda journalist. Han är en möjlig gärningsman, troligtvis dock inte utför det själv rent fysiskt utan mer sannolikt genom stämpling. Nu trampar journalister på betydligt fler ömma tår under arbetets gång så det finns såklart fler potentiella gärningsmän.
Jag tycker dock det hör till tråden att spekulera i potentiella gärningsmän och vilka motiv de isf kan ha.
Citera
2017-05-17, 17:35
  #78
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinganza
Tillåt mig fråga, skall det inte skrivas om journalisten som misshandlades?
Den sista sidan och halva sidan innan verkar handla om något helt annat. Jag önskar bara att läsa om det som trådens överskrift antyder, eller dvs "VLT:s kriminalreporters bil utsatt för brandattentat - Misshandlad 15/5-2017". Jag kanske är för gammal för att förstå hur det fungerar.

Nåväl, jag tycker denna misshandel mot journalisten inte verkar handla om vad han skrivit. Vem som omskrivits skulle ta sig in i någons hem helt omaskerad (om det nu var så) och sedan ge journalisten en dagsedel? Den som handlar på detta vidriga sätt gör bort sig totalt inför öppen ridå. Ingen omskriven är så tankebefriad!

Jag tillåter mig tro att det handlar om något helt annat!
Det handlar om ett brott som begåtts.
Det finns en gärningsman.
Det finns ett offer.
Bägge får plats i tråden.
Citera
2017-05-17, 18:23
  #79
Avstängd
Måste säga att journalisten lever upp till sitt namn även om branden tydligen
inträffade innan han fick ett eller flera slag. Olycksbådande namngivning.
Citera
2017-06-06, 08:02
  #80
Medlem
Ördögs avatar
Utredningen nedlagd. Beklagligt, men så går det ju med över 90 procent av utredningarna i Thet Nya Mångfalds-Sverige (grattis på nationaldagen från Österland!)

http://www.vlt.se/blaljus/brott/jour...-utredningarna
Citat:
Utredningen om brandattentatet lades ned efter en vecka. Och i dag kom beskedet att även utredningen om misshandeln läggs ned. – Jag är oerhört förvånad och besviken, säger Håkan Slagbrand.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback