2017-04-22, 22:05
Medlem
rhymenoceross avatar
Varför ska norflura vara så dyr överallt? Jag tänker främst på TS... 12 spänn styck. Kommer ihåg när deras klonazolam gick för halva priset ett bra tag (4kr st) och deras flubromazolam också gick billigt.

Ja, jag förstår värdet i denna! Men borde inte shopparna tjäna mer om substansen var billigare och fler blev beroende (kallt räknat)? Själva labben kan väl inte ta mer för den, eller? För jag pillar i mig hundratals milligram pregabalin (Lyrica) om dagen och det kostar en bråkdel, jämfört med norflura...
Citera
2017-04-22, 22:27
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Den finns vad jag kan se inte med på listan för substanser under utredning än: https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/alkohol-narkotika-dopning-tobak-och-spel-andts/narkotika-och-halsofarliga-varor/klassificering-av-missbrukssubstanser/substanser-under-utredning/

Det var som fan. Ni som gillar dessa, köp på ett redigt lager i tid.
Citera
2017-04-22, 23:24
Medlem
Citat:
Den finns vad jag kan se inte med på listan för substanser under utredning än: https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/alkohol-narkotika-dopning-tobak-och-spel-andts/narkotika-och-halsofarliga-varor/klassificering-av-missbrukssubstanser/substanser-under-utredning/

Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Det var som fan. Ni som gillar dessa, köp på ett redigt lager i tid.
Det lär man göra
Citera
2017-04-23, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Varför ska norflura vara så dyr överallt? Jag tänker främst på TS... 12 spänn styck. Kommer ihåg när deras klonazolam gick för halva priset ett bra tag (4kr st) och deras flubromazolam också gick billigt.

Ja, jag förstår värdet i denna! Men borde inte shopparna tjäna mer om substansen var billigare och fler blev beroende (kallt räknat)? Själva labben kan väl inte ta mer för den, eller? För jag pillar i mig hundratals milligram pregabalin (Lyrica) om dagen och det kostar en bråkdel, jämfört med norflura...

Priserna kommer att rasa när den kommer upp för klassnng, eller om det kommer in en ny bättre benzo.

Så är det alltid.
Citera
2017-04-23, 14:20
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Intressant att bromazolam är med som inte ens säljs i sverige än men inte norfluran... Kanske prioriterar "flummbenso" i första hand?
Citera
2017-04-23, 15:44
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg
Intressant att bromazolam är med som inte ens säljs i sverige än men inte norfluran... Kanske prioriterar "flummbenso" i första hand?

Jag tror den blir klassad som receptfri läkemedel :-)
Citera
2017-04-23, 15:49
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros

Jämfört med vad vanliga benso kostar på svarta marknaden är den ju faktiskt inte speciellt dyr. 10mg för 11kr vid köp av 100. Vad kostar 250st Stesolid som väl är jämförbart för dem som använder rätt doser?
Citera
2017-04-23, 18:53
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjDogg

Ja det är lite märkligt det där. Tänkte först att det kanske ÄR Bromazolam de faktiskt säljer men kallar den för norflura. Fast när jag tittade i tråden för Broma så gissades det att den skulle vara mer Xanax-lik, vilket antagligen utesluter helt och hållet att det är den som shopparna nu säljer.

Möjligen är det som du säger, att någon laglig Xanor är myndigheterna vill ha cirkulerande bland kidsen som de kan blanda med päroncider och sen begå masskjutningar på skolgården .

Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Jag tror den blir klassad som receptfri läkemedel :-)

Den kommer nog att stå på samma hylla som Valeriana Forte. Och som biverkningar kommer nämnas: You'll be back for more.
Citera
2017-04-24, 01:28
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Den kommer nog att stå på samma hylla som Valeriana Forte. Och som biverkningar kommer nämnas: You'll be back for more.

Haha :-) Rimlig biverkning!
Citera
2017-04-24, 05:47
Medlem
Citat:
Och som biverkningar kommer nämnas: You'll be back for more.

Citera
2017-04-24, 15:26
Medlem
Har inte backat i tråden så långt men vet någon vad en tia tab (tt) motsvarar för mängd av diazepam ungefär? Vet att Norflurazepam är mer långtidsverkande.
Citera
2017-04-24, 17:06
Medlem
esants avatar
Upplever ni som använder denna kontinuerligt att den sänker blodtrycket en del? Ni som har möjlighet att mäta sånt hemma då, eller som på andra sätt tycker att det verkar så (t ex yrsel när man reser sig upp fort).

Frågan går även till sporadiska användare men det är kanske lättare att få en uppfattning för dem som tar regelbundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in