2016-11-30, 16:55
KATASTROF!

Flytande Theralen finns för tillfället inte längre, nått fel hos tillverkaren. Har bara en dos till ikväll, o inget apotek i Ängelholm har det på lager. Tabletter ska dock finnas, o jag hoppas läkaren hinner skriva ut sådana till mig senast i morgon.
Citera
2016-12-01, 16:06
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
KATASTROF!

Flytande Theralen finns för tillfället inte längre, nått fel hos tillverkaren. Har bara en dos till ikväll, o inget apotek i Ängelholm har det på lager. Tabletter ska dock finnas, o jag hoppas läkaren hinner skriva ut sådana till mig senast i morgon.

Finns det inte på dina apotek i din närhet eller är det så i hela landet?
Har bara en halv flaska kvar...
Citera
2016-12-01, 16:09
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Finns det inte på dina apotek i din närhet eller är det så i hela landet?
Har bara en halv flaska kvar...
Det är nog i hela landet eftersom det är slut hos tillverkaren. När jag var på apoteket, så kollade hon även om det fanns i Helsingborg, men det verkade tomt där med. Men de trodde det skulle finnas i mitten av december igen, ev. tidigare.

EDIT: Jag fick tabletter utskrivet, men den fjanten som skriver ut mina recept när min ordinarie läkare inte är i tjänst har bara skrivit ut 8 tabletter mot oro en gång dagligen. Jag behöver 24 tabletter för sömnen till natten. 2 burkar åt gången med 3 veckors intervall...
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-12-01 kl. 16:12.
Citera
2016-12-01, 16:10
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Det är nog i hela landet eftersom det är slut hos tillverkaren. När jag var på apoteket, så kollade hon även om det fanns i Helsingborg, men det verkade tomt där med. Men de trodde det skulle finnas i mitten av december igen, ev. tidigare.

Okej, får hålla hårt på flaskan då!
Citera
2016-12-01, 23:36
Medlem
Citat:
KATASTROF!

Be Apoteket att beställa hem från ett annat apotek här i vårat avlånga land. Nånstans borde det finnas ett par flaskor flytande theralen.
Citera
2016-12-07, 14:59
Medlem
AllarNs avatar
För en vecka sedan var preliminära leveransbeskedet 8/12. Idag säger dom att det är 18/12. Jag hittar inte ett enda apotek som fortfarande har det i lager. Tablettform finns det dock gott om i lager. Hur stor skillnad är det egentligen?
Citera
2016-12-19, 21:31
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
KATASTROF!

Samma här, fuckat min sömn totalt dessa veckor det har varit slut. Men fick tillslut mitt igår! Asgött.
Citera
2016-12-20, 11:56
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Samma här, fuckat min sömn totalt dessa veckor det har varit slut. Men fick tillslut mitt igår! Asgött.
Ja, nu såg jag i FASS att det åter finns i lager. Har själv klarat mig bra på tabletter, även om det strulade lite med recepten. Flytande är bättre, även om det smakar illa. Men det är lite svårt att hålla dosen på tabletterna. Orkar inte räkna upp 24 tabletter, så jag har bara hällt upp en hög på ungefär 24 st i handen o svalt dem.
Citera
2016-12-20, 19:36
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ja, nu såg jag i FASS att det åter finns i lager. Har själv klarat mig bra på tabletter, även om det strulade lite med recepten. Flytande är bättre, även om det smakar illa. Men det är lite svårt att hålla dosen på tabletterna. Orkar inte räkna upp 24 tabletter, så jag har bara hällt upp en hög på ungefär 24 st i handen o svalt dem.

Upplever denna batchen sämre, har inte kunnat att sova nu på två raka dagar. Vi snackar om 5h på två dagar, ca en timme inatt. Visserligen käkat lyrica båda dagarna men borde väl enbart kunna sova bättre på det.
Citera
2017-02-07, 00:48
Medlem
Theralen är skumt. Det ska vara svagare än både nozinan och seroquel rent sedativt men som nytt tillägg till kvällsmedicinen funkar det bättre än de två förstnämnda. Tar nu 1,5 - 2 ml till natten tillsamman med 20 mg sobril och 10 mg immovane för att kunna sova hyfsat annars sover jag inte alls. Ingen bakfylla dagen efter får man heller offtopic så var doseringen av seroquel 300 mg och nozinan 75 mg tillsammans med imovane och sobril. Borde tok knockat en vanlig medelsvensson men jag sov kasst ändå på dem så joinar fancluben
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2017-02-07 kl. 00:52.
Citera
2017-02-07, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Theralen är skumt. Det ska vara svagare än både nozinan och seroquel rent sedativt men som nytt tillägg till kvällsmedicinen funkar det bättre än de två förstnämnda. Tar nu 1,5 - 2 ml till natten tillsamman med 20 mg sobril och 10 mg immovane för att kunna sova hyfsat annars sover jag inte alls. Ingen bakfylla dagen efter får man heller offtopic så var doseringen av seroquel 300 mg och nozinan 75 mg tillsammans med imovane och sobril. Borde tok knockat en vanlig medelsvensson men jag sov kasst ändå på dem så joinar fancluben

Hade theralen mot insomningsbesvär för ett par åt sedan, och Theralen är skumt, håller med! I början fick ett halvt rör mig att slockna i 1-2 dygn, kanske inte är så konstigt dock, man bygger ju tolerans mot den osv. Sen började det funka som den bästa sömnmedicin jag någonsin haft ett tag, 0,25 ml så somnade jag inom 30 min som en normal människa, 0,5 - 1 ml släckte mig efter vartenda stimulant-race till och med. Och man liksom vaknade upp och var utvilad och pigg och ingen baksmälla öht. Men sedan började den ge effekten istället att jag kända av de lugnande istället, blev ångestfri och taggad på att göra nånting istället och kunde verkligen inte sova den natten. Men tyckte om den lugnande effekten så började med 0,25 ml på dagen när små ångesten började smyga på och det funkade en dag, nästa dag testade jag igen och då fick jag massa konstiga smärtor och stickningar i bröst och armar, nästan som vaso. Aa, helskum medicin helt enkelt.
Citera
2017-02-08, 00:06
Medlem
Ja toleransen skall tydligen öka snabbt på denna lilla trevliga substans på flaska också har jag hört Så man får väl variera med nozinan mellan varven. 75 mg var värdelöst så kör 100 nästa gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in