2015-07-02, 17:46
Bannlyst
Vad säger ni om Theralen för att lindra en lättare bakfylla? Har inge benso hemma, vill inte ta återställare. Atarax eller Theralen, vad säger ni?
Citera
2015-07-02, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mmillimeter
Vad säger ni om Theralen för att lindra en lättare bakfylla? Har inge benso hemma, vill inte ta återställare. Atarax eller Theralen, vad säger ni?
Jo, det funkar. Antihistaminer är bra mot bakfylla. Den bästa tror jag är prometazin (Lergigan). Men alimemazin (Theralen) funkar också.
Citera
2015-07-02, 21:16
Medlem
Hur kan detta läkemedel fått egen fanclub.
Svår doserat antingen låg effekt eller efterseg morgonen därpå.
Citera
2015-07-02, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Hur kan detta läkemedel fått egen fanclub.
Svår doserat antingen låg effekt eller efterseg morgonen därpå.
Jodå, det är en bra medicin, men tråden borde ligga under medicin istället, då det inte har någon "flum-potential". Men istället för att vakna typ varje timme på natten, så vaknar jag "bara" 2-3 ggr när jag tagit Theralen. Men visst kan man vara lite seg på morgonen, men det går över efter en dusch eller en kopp kaffe.

Nu är det dags för mig att ta en 3 ml's Theralen-snaps!
Citera
2015-07-02, 21:27
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Tycker theralen fungerar förvånansvärt bra när det gäller att sova efter en dag med uppåttjack.
En valle och lite theralen så brukar det lösa sig.
Citera
2015-07-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jodå, det är en bra medicin, men tråden borde ligga under medicin istället, då det inte har någon "flum-potential". Men istället för att vakna typ varje timme på natten, så vaknar jag "bara" 2-3 ggr när jag tagit Theralen. Men visst kan man vara lite seg på morgonen, men det går över efter en dusch eller en kopp kaffe.

Nu är det dags för mig att ta en 3 ml's Theralen-snaps!

Exakt, men jag har problem mellan 1,5-2 och vet aldrig vad som är lagom.
Tur man har imovane också!
Citera
2015-07-02, 21:36
Medlem
Hmm, tycker theralen är ganska kasst, jag tycker iofs att zopiklon och zolpidem suger också. Blir lite trött om jag överdriver dosen och tar 75 istället för 25. Men dagen efter så har jag lite hangover och den är inte skön.
Citera
2015-07-02, 21:40
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Tycker theralen är sjukt nice att sova på, bara testat det ett fåtal ggr men har däckat som en klubbad säl av det.
Citera
2015-07-09, 14:04
Medlem
Har stora doser theralen någon som helst effekt på psykoser.
Vad skiljer neuroleptika mot theralen? Har theralen möjlighet att få bort hallisar skapat av tex lsd. Borde inte atarax tillhöra neuroleptika gruppen?
Citera
2015-07-09, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Har stora doser theralen någon som helst effekt på psykoser.
Vad skiljer neuroleptika mot theralen? Har theralen möjlighet att få bort hallisar skapat av tex lsd. Borde inte atarax tillhöra neuroleptika gruppen?
Theralen är en neuroleptika.

Jag tog 100 mg när jag ville ned från LSD (lång tripp) - vilket dämpade trippen lite, men långt i från helt. Atarax är en antihistamin.
Citera
2015-07-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Theralen är en neuroleptika.

Jag tog 100 mg när jag ville ned från LSD (lång tripp) - vilket dämpade trippen lite, men långt i från helt. Atarax är en antihistamin.
Så då kan man utgå från att det har en viss verkan på psykotiska symptom fast det står i FASS att den är för klen för det. Efter många rör. för det nog sin verkan på en schizofrena symptom.
Att atarax är en antihistamin vet jag ju, men jag vet att dom är nära släkt ändå. Men bet ej riktigt hur
Citera
2015-08-01, 19:15
Avslutad
Doktorn skrev ut theralen för mina sömnproblem, tog 40mg och har varit som en zombie hela dagen.

Hur tänkte han med tanke på att man ska upp och jobba varje morgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in