Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Hur fan får man ut kapris ur burken (en sådan där liten kryddburk från Santa Maria) utan att hälla ut allt spad samtidigt? Använder man gaffel mosar man hälften av kaprisen, och alla mina skedar är för breda.

Stekpincett?
Citera
2017-04-20, 15:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Hur fan får man ut kapris ur burken (en sådan där liten kryddburk från Santa Maria) utan att hälla ut allt spad samtidigt? Använder man gaffel mosar man hälften av kaprisen, och alla mina skedar är för breda.
En silikon-minisked för bäbisar funkar alldeles ypperligt till den här typen av applikationer .

http://sophielagirafe.co.uk/ekmps/shops/07ee36/images/Sophie-la-girafe-Set-of-2-soft-silicone-spoons-153-p.jpg

~Paul~
Citera
2017-04-20, 17:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag har små gafflar, som är lite mindre än en normal tesked, dessa är bra också.
Citera
2017-04-20, 18:19
Medlem
Citat:
Andra änden på skeden funkar utmärkt
Citera
2017-04-20, 20:23
Medlem
Uncle Dukes avatar
Oj vad många som engagerade sig i min kamp mot kaprisburken Tack för alla tips. Till slut kom jag på att jag man kan fiska upp de små gröna jävlarna med ett kryddmått. Fortfarande en jävla konstig design på burken, undrar hur Santa Maria tänker att man ska göra.
Citera
2017-04-20, 20:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Oj vad många som engagerade sig i min kamp mot kaprisburken Tack för alla tips.
Du har inte fått det klart bästa tipset ännu: Köp större burkar! Det kan iofs vara svårt att hitta stora burkar med de allra minsta kaprisarna, om du vill ha just dessa.
Citera
2017-04-20, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du har inte fått det klart bästa tipset ännu: Köp större burkar! Det kan iofs vara svårt att hitta stora burkar med de allra minsta kaprisarna, om du vill ha just dessa.

Vart hittar vi dom större burkarna?
Citera
2017-04-20, 23:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Vart hittar vi dom större burkarna?
Har för mig jag köpt på bland annat Netto och Willys.
Citera
2017-04-22, 19:14
Medlem
Stekt fisk, med oljeutsläpp i?

Väldigt udda fråga kanske, men är smått rädd över att det är olja (oljeutsläpp) i fisken jag precis har tillagat. Stekt tors, som på vissa ställen nu skimrar i ljusgrönt/blått.. Kan det vara olja som fisken ätit av och är det farligt att äta?
Citera
2017-04-22, 19:38
Medlem
Poechalis avatar
Nej dom äter inte det, och fiskebåtarna fiskar inte i utsläppsområden.
Vad steker du fisken i? Olja?
Citera
2017-04-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poechali
Nej dom äter inte det, och fiskebåtarna fiskar inte i utsläppsområden.
Vad steker du fisken i? Olja?

Stort tack! Nu kan jag äntligen äta. Haha! Japp, stekte i olja.. No comment. Hah! :-)
Citera
2017-04-22, 20:40
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semoi
Stort tack! Nu kan jag äntligen äta. Haha! Japp, stekte i olja.. No comment. Hah! :-)
Haha, ja det är lugnt att äta.
Fiskköttet kan ha mörkare skiftningar kan jag tillägga. Det är nog det du sett.
Smaklig måltid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in