2017-04-21, 17:13
  #12961
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Toppensläpp för mig som älskar BW. Ser nog mest fram emot Bötet på romfat, kan inte minnas att jag testat det innan.

Den ser jag typ mest fram emot. Speciellt eftersom jag tycker om vanliga bötet och fullständigt älskade bötet på bourbonfat.
Citera
2017-04-21, 17:57
  #12962
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Barley wine. Ett flertal i detta släpp och dessutom väldigt bra. Bigfoot är ju favoriten för lagring.
En av mina absoluta favoriter också, tror att de äldsta jag har är från 2009 eller 2010. Hade jag inte sett den här tråden så hade jag missat den i år.

Någon som har koll på Thomas Hardy's? Vad skiljer den "vanliga" från The Historical? Nu var ju den senare totalslut ändå, men det är kul att veta.
Citera
2017-04-21, 19:28
  #12963
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
En av mina absoluta favoriter också, tror att de äldsta jag har är från 2009 eller 2010. Hade jag inte sett den här tråden så hade jag missat den i år.

Någon som har koll på Thomas Hardy's? Vad skiljer den "vanliga" från The Historical? Nu var ju den senare totalslut ändå, men det är kul att veta.

Skillnaden som jag fattat det är väl fatlagringen. http://www.thomashardysale.com/historical-2016/

"In 2015 a small quantity of Thomas Hardy’s Ale was left to rest for more than six months in oak barrels, just like the first vintage: this is our Thomas Hardy The Historical Ale".

Jag har några 2015 Thomas Hardy på lagrig, köpte några 2016 nu och även några Historical. Öppnar inget än på ett tag så kan inte uttala mig om smaker och skillnad än. Det man kunde läsa om förra årets Hardys var ju att de var för söta och för spritiga, så mina får vila.
Citera
2017-04-21, 20:06
  #12964
Medlem
hesons avatar
Thomas Hardy, någon som smakat? Är den lik förra årets? Jag köpte inte så många så jag behöver gissa när jag skal börja smaka på dem, 3,5,8 eller 10 år gamla.
Citera
2017-04-21, 20:07
  #12965
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Skillnaden som jag fattat det är väl fatlagringen. http://www.thomashardysale.com/historical-2016/

"In 2015 a small quantity of Thomas Hardy’s Ale was left to rest for more than six months in oak barrels, just like the first vintage: this is our Thomas Hardy The Historical Ale".

Jag har några 2015 Thomas Hardy på lagrig, köpte några 2016 nu och även några Historical. Öppnar inget än på ett tag så kan inte uttala mig om smaker och skillnad än. Det man kunde läsa om förra årets Hardys var ju att de var för söta och för spritiga, så mina får vila.
Okej, fatlagrad hade ju vart kul att testa. Jag fick inte tag i några förra året, så det är hårt länge sedan jag drack Thomas Hardy's. Får väl se om den är lika bra nu som jag minns den.
Citera
2017-04-21, 20:53
  #12966
Medlem
brutefishs avatar
tänkte köpa vintagen men missa den. men är det fat så skippar jag per automatik. blä.

för min egen del så blev det ett gäng bigfoots, några nu och resten ner i källaren med resten och vanliga hardy, BW för hela slanten, underbart fin stil det.

funderade dock på bötet, men samma sak där, cask...nah...det fick vara.
Citera
2017-04-21, 23:47
  #12967
Medlem
Bewnhurs avatar
Sitter och njuter utav en Maudite jag köpte i Danmark när jag var där.

Det är så synd att det inte längre finns möjlighet att beställa den.
Citera
2017-04-21, 23:53
  #12968
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
resten ner i källaren med resten och vanliga hardy, BW för hela slanten, underbart fin stil det.
Hur länge tänkte du låta dom ligga...?
Citera
2017-04-22, 13:18
  #12969
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur länge tänkte du låta dom ligga...?
vet ej. jag köper alltid 5 extra som åker ner i källaren...för sakens skull faktiskt

de äldsta nu är från 09.
Citera
2017-04-22, 14:58
  #12970
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
vet ej. jag köper alltid 5 extra som åker ner i källaren...för sakens skull faktiskt

de äldsta nu är från 09.

Snyggt med några 09-or, min egen disciplin ställer till det att lagra så länge. Alltid kul att köra årgångar mot varandra mellan varven, typ en regnig söndag i oktober, speciellt BW som jag personligen tycker är mest meningsfulla att lagra, typ dom och starka belgare, Imp. Stouts lagrar jag aldrig med flit.
Citera
2017-04-28, 12:09
  #12971
Medlem
Blev ett flertal Bigfoot och Bötet Jamaican samt någon enstaka Curmudgeon, Even More Jesus och en Beer Camp Golden.

Ser mer fram emot lokalsläppet på tisdag, ska försöka få brorsan i Sthlm att köpa några Monks medan jag skaffar några Burning Ember här nerifrån. Fireside är ett förbannat trevligt bryggeri med en riktigt bra restaurang. En Mikkeller lakritspIPA får det ju såklart försöka bli också.
Citera
2017-05-02, 10:11
  #12972
Medlem
Hade lagt kundvagnen i en av datorerna på jobbet och gick ifrån, när jag kom tillbaka hade en kollega tagit över den med en kund så fick vänta till 10:02 innan beställningen kom iväg, och då var såklart Monks helt slut i webblagret. Var ju den man var mest sugen på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in