2017-04-19, 20:30
  #12949
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitburger1337
Vad är era tankar om Spaten? Druckit den en gång och kommer inte ihåg allt för mycket, men den kändes rejäl och god.
Kommer inte ihåg att den smakade särskilt mycket men den var väl ok. Bättre än heineken mfl.
Citera
2017-04-19, 23:02
  #12950
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitburger1337
Vad är era tankar om Spaten? Druckit den en gång och kommer inte ihåg allt för mycket, men den kändes rejäl och god.
Tråkig, sticker inte ut på något sätt. En "stor stark" helt enkelt.
Citera
2017-04-20, 18:02
  #12951
Medlem
KickAss-1337s avatar
Mina kära Gouden Carolus Cuvée van der Kaizer (har fem årgångar) har börjat ligga till sig, upplever att de är bäst inom fem år. Verkar som att jag måste dricka några av dem nu, synd om mig

Någon mer som lagrar dessa?
Citera
2017-04-20, 18:37
  #12952
Medlem
prominentens avatar
Denna öl kräver i princip minst 3 års lagring men som du säger så är minst 5 år optimalt. Jag testar denna regelbundet med vänner och finner att 5-10 års lagring är optimalt.
Sötkänslan försvinner och den blir rundare.

Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Mina kära Gouden Carolus Cuvée van der Kaizer (har fem årgångar) har börjat ligga till sig, upplever att de är bäst inom fem år. Verkar som att jag måste dricka några av dem nu, synd om mig

Någon mer som lagrar dessa?
Citera
2017-04-20, 18:47
  #12953
Medlem
prominentens avatar
En av de sämre helles på marknaden. DMS (sötsyrlig) och platt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bitburger1337
Vad är era tankar om Spaten? Druckit den en gång och kommer inte ihåg allt för mycket, men den kändes rejäl och god.
Citera
2017-04-21, 16:08
  #12954
Medlem
onzycs avatar
Så vad plockade ni upp i dagens släpp? För egen del blev det Brooklyn Bel air, sierra nevada Beer camp, Brekeriet/pipeworks swedish ninja, nynäshamns bötet jamaican rum, Thomas Hardy's Ale The Historical och en burk Even more jesus.

Såg förresten att Mikkeller webshop fick in några ba stouts från cycel. Men fört 500 Danska känns det som man hoppar. Helt sjuka priser.
Citera
2017-04-21, 16:54
  #12955
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Så vad plockade ni upp i dagens släpp? För egen del blev det Brooklyn Bel air, sierra nevada Beer camp, Brekeriet/pipeworks swedish ninja, nynäshamns bötet jamaican rum, Thomas Hardy's Ale The Historical och en burk Even more jesus.

Såg förresten att Mikkeller webshop fick in några ba stouts från cycel. Men fört 500 Danska känns det som man hoppar. Helt sjuka priser.
Toppensläpp för mig som älskar BW. Ser nog mest fram emot Bötet på romfat, kan inte minnas att jag testat det innan.
Citera
2017-04-21, 16:56
  #12956
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Toppensläpp för mig som älskar BW. Ser nog mest fram emot Bötet på romfat, kan inte minnas att jag testat det innan.
BW...?
Citera
2017-04-21, 16:59
  #12957
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
BW...?
Barley wine. Ett flertal i detta släpp och dessutom väldigt bra. Bigfoot är ju favoriten för lagring.
Citera
2017-04-21, 17:02
  #12958
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Barley wine. Ett flertal i detta släpp och dessutom väldigt bra. Bigfoot är ju favoriten för lagring.
Aha. Själv har jag på sistone fastnat lite för Clown Shoes Barley Wine; https://www.ratebeer.com/beer/clown-shoes-crunkle-sam/211721/ man blir rätt dragen efter en flaska...och ingen spritighet heller.
Citera
2017-04-21, 17:04
  #12959
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Aha. Själv har jag på sistone fastnat lite för Clown Shoes Barley Wine; https://www.ratebeer.com/beer/clown-shoes-crunkle-sam/211721/ man blir rätt dragen efter en flaska...och ingen spritighet heller.
Gillar du den så testa bigfoot om du inte gjort det innan, en av de bästa amerikanska BW och dessutom på liten flaska så man inte blir karate
Citera
2017-04-21, 17:08
  #12960
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Gillar du den så testa bigfoot om du inte gjort det innan, en av de bästa amerikanska BW och dessutom på liten flaska så man inte blir karate
Tack för tipset! Den ska kollas upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in