Mina kära Gouden Carolus Cuvée van der Kaizer (har fem årgångar) har börjat ligga till sig, upplever att de är bäst inom fem år. Verkar som att jag måste dricka några av dem nu, synd om mig
Denna öl kräver i princip minst 3 års lagring men som du säger så är minst 5 år optimalt. Jag testar denna regelbundet med vänner och finner att 5-10 års lagring är optimalt.
Sötkänslan försvinner och den blir rundare.
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Mina kära Gouden Carolus Cuvée van der Kaizer (har fem årgångar) har börjat ligga till sig, upplever att de är bäst inom fem år. Verkar som att jag måste dricka några av dem nu, synd om mig
Så vad plockade ni upp i dagens släpp? För egen del blev det Brooklyn Bel air, sierra nevada Beer camp, Brekeriet/pipeworks swedish ninja, nynäshamns bötet jamaican rum, Thomas Hardy's Ale The Historical och en burk Even more jesus.
Såg förresten att Mikkeller webshop fick in några ba stouts från cycel. Men fört 500 Danska känns det som man hoppar. Helt sjuka priser.
Så vad plockade ni upp i dagens släpp? För egen del blev det Brooklyn Bel air, sierra nevada Beer camp, Brekeriet/pipeworks swedish ninja, nynäshamns bötet jamaican rum, Thomas Hardy's Ale The Historical och en burk Even more jesus.
Såg förresten att Mikkeller webshop fick in några ba stouts från cycel. Men fört 500 Danska känns det som man hoppar. Helt sjuka priser.
Toppensläpp för mig som älskar BW. Ser nog mest fram emot Bötet på romfat, kan inte minnas att jag testat det innan.