2017-04-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jennifer och Charlie gjorde nog slut direkt efter resan eftersom de insåg att de var alldeles för olika och inte passade ihop. Det förstod ju tittarna från första början. Charlie var väl bara ute efter att vara med i tv. Varför skulle han vara intresserad av Jennifer?

Per och Carola separerade också ganska snabbt, deras olika livsstilar gick väl inte ihop.

Hur det är mellan Erik och Linnea vet jag faktiskt inte. Tror inte det kommer funka för dem i längden.

Spännande att se hur årets säsong blir. Sigrid dyker ständigt upp i nya sammanghang. Hon älskar all den uppmärksamhet hon får.

Ja jag hade för mig att det inte varade speciellt länge för Jennifer och Charlie, var det inte direkt efter gruppresan som han drog till Asien och sen knappt hörde av sig till Jennifer? Sen dök han upp på gården till Lindas uppföljning på hösten för "syns skull"?!

Per verkade ju osäker på alla damerna och han kanske inte ens var säker på Carola, var väl hennes yttre han gick efter och sen krockade väl andra saker i vardagen.

Såg nåt inlägg om Linneas blogg att hon och Erik fortfarande var ihop, då lär det väl bli barn där snart kan jag tro...

Ja den dagen inte Sigrid får uppmärksamhet längre i pressen eller IRL så går väl hennes lilla värld under
Citera
2017-04-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ja, absolut då finns det ju andra alternativ. Jag gillar BSF just för att det känns äkta och man får se hur livet på landet fungerar. Tror nog att de skippar det där med gruppresa och att bönderna ska hälsa på varandra för enda syftet med var ju att skapa drama.

Precis så har jag och min familj sett på BSF, att det varit mysigt, äkta och inte alltför mycket skandaler, att den varit harmlös i jämförelse med många andra dokusåpor. Och sen får man se vackra miljöer från Sverige på sommaren .

Jo stämmer, i år lär det ju (förhoppningsvis) inte finnas någon vilja att skapa drama och då blir nog resorna som det var innan. Ska bli kul att se vilka resmål det blir i år.
Citera
2017-04-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja jag hade för mig att det inte varade speciellt länge för Jennifer och Charlie, var det inte direkt efter gruppresan som han drog till Asien och sen knappt hörde av sig till Jennifer? Sen dök han upp på gården till Lindas uppföljning på hösten för "syns skull"?!

Per verkade ju osäker på alla damerna och han kanske inte ens var säker på Carola, var väl hennes yttre han gick efter och sen krockade väl andra saker i vardagen.

Såg nåt inlägg om Linneas blogg att hon och Erik fortfarande var ihop, då lär det väl bli barn där snart kan jag tro...

Ja den dagen inte Sigrid får uppmärksamhet längre i pressen eller IRL så går väl hennes lilla värld under

Jennifer ska tydligen var med på ett hörn i årets säsong. Ibland blir det väldigt tydligt hur olika livsstilar krockar med varandra och de gällde nog även för Per och Carola. Skulle inte förvåna mig om Sigrid snart dyker upp i något nytt program, allt för att synas så mycket som möjligt.
Senast redigerad av AlexandraIda 2017-04-22 kl. 07:48.
Citera
2017-04-22, 10:34
Medlem
MrWins avatar
Bonde söker fru behöver fräschas upp med en ny programledare. Det skulle vara uppfriskande att t ex höra Robert Aschberg mana på deltagarna med kommentarer typ "nu får ni sätta lite fart om det skall bli några barn gjorda."
Citera
2017-04-22, 12:47
Medlem
Citat:
Jennifer ska tydligen var med på ett hörn i årets säsong. Ibland blir det väldigt tydligt hur olika livsstilar krockar med varandra och de gällde nog även för Per och Carola. Skulle inte förvåna mig om Sigrid snart dyker upp i något nytt program, allt för att synas så mycket som möjligt.

Okej, det kände jag inte till , på vilket sätt ska Jennifer vara med på ett hörd i årets säsong?? Ska hon jobba med filmteamet? Agera rådgivare åt årets bönder? Hon lär ju knappast tro att hon ska få en andra chans att dejta?!

Ja det är inte alltid det fungerar när stad möter landsbygd, i synnerhet om stadsmänniskan inte förstår vad livet på en gård är.

Nej Sigrid lär nog snart dyka upp i ett annat dejtprogram där hon troligen gör bort sig på samma sätt
Citera
2017-04-22, 13:03
Medlem
Citat:
Okej, det kände jag inte till , på vilket sätt ska Jennifer vara med på ett hörd i årets säsong?? Ska hon jobba med filmteamet? Agera rådgivare åt årets bönder? Hon lär ju knappast tro att hon ska få en andra chans att dejta?!

Ja det är inte alltid det fungerar när stad möter landsbygd, i synnerhet om stadsmänniskan inte förstår vad livet på en gård är.

Nej Sigrid lär nog snart dyka upp i ett annat dejtprogram där hon troligen gör bort sig på samma sätt

Många som söker till programmet vet nog inte alls vad det egentligen handlar om. De kanske mest ser det som en kul grej och en chans att vara med i tv. Är inte alltid så lätt att ge upp sitt gamla liv och flytta hem till någon som dessutom jobbar väldigt mycket. BSF är ju inte som vilken dejtingserie som helst så det gäller ju att de är intresserade av det livet.
Citera
2017-04-22, 13:12
Medlem
Citat:

Hon ska jobba i produktionen bakom programmet och även få träffa bönderna.

Sigrid skulle nog kunna ställa upp i vilket program som helst, bara hon får uppmärksamhet.
Citera
2017-04-22, 17:41
Medlem
Citat:
Hon ska jobba i produktionen bakom programmet och även få träffa bönderna.

Sigrid skulle nog kunna ställa upp i vilket program som helst, bara hon får uppmärksamhet.

Okej så hon har fått jobb via Linda inom produktionen då? Ja där ser man, så mycket bonde var hon och så "mycket" brann hon för sin gård då tolkar jag det som

Tror jag med, innan BSF hade hon väl varit med i Bachelorette?! Hon skulle säkert mer än gärna medverka i sexfixerade program som Ex on the beach och Paradise Hotel, problemet för henne är väl att där faller hon bort p.g.a. åldersstrecket
Citera
2017-04-22, 17:42
Medlem
Citat:
Många som söker till programmet vet nog inte alls vad det egentligen handlar om. De kanske mest ser det som en kul grej och en chans att vara med i tv. Är inte alltid så lätt att ge upp sitt gamla liv och flytta hem till någon som dessutom jobbar väldigt mycket. BSF är ju inte som vilken dejtingserie som helst så det gäller ju att de är intresserade av det livet.

Nej vi har ju sett alltför många fall under årens lopp där det brustit just p.g.a. det du nämner...hoppas dem sökande i år har tänkt till lite mera.
Citera
2017-04-22, 21:24
Medlem
Citat:
Okej så hon har fått jobb via Linda inom produktionen då? Ja där ser man, så mycket bonde var hon och så "mycket" brann hon för sin gård då tolkar jag det som

Tror jag med, innan BSF hade hon väl varit med i Bachelorette?! Hon skulle säkert mer än gärna medverka i sexfixerade program som Ex on the beach och Paradise Hotel, problemet för henne är väl att där faller hon bort p.g.a. åldersstrecket

Ja antagligen var det så. Hon jobbar ju med andra saker också förutom att vara bonde. Så jag vet inte om det har med gården att göra eller om hon bara ville göra något annat. Hon kan säkert komma med många bra tips till årets bönder 😆
Citera
2017-04-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ja antagligen var det så. Hon jobbar ju med andra saker också förutom att vara bonde. Så jag vet inte om det har med gården att göra eller om hon bara ville göra något annat. Hon kan säkert komma med många bra tips till årets bönder 😆

Ja Jennifer lär säkert lägga sig i en hel del och att hon kommer vilja ge de nya bönderna tips tvivlar jag inte på alls . Hon verkade ju vara en sån som gillar att tala om för andra hur de ska vara, leva, välja och så vidare. Bara kolla hur hon var på Erik förra säsongen
Citera
2017-04-23, 13:13
Medlem
Nu har jag också hunnit titta. Jag håller med om att det verkar vettiga bönder denna säsong som kommer att vara kul att följa.

Jag förstår dock inte varför ni tror på brandmannen. Jag tyckte han var den minst karismatiske i gänget. Den typen som tittar bort och inte riktigt vågar titta i ögonen och så. Väldigt tafatt. Påminde också lite om de båda tvillingarna förra säsong, som inte heller gick vidare. Men det blir väl bra TV kanske med en sådan person.

Undrar hur det kommer gå för glidarbondaren (han som kallade sig företagare). Det låter på pappret som om han vore ett kap, men frågan är om han går hem hos programmets målgrupp? Här tror jag TV4-teamet kommer anstränga sig för att casta in en riktig golddigger från någon annan produktion, ungefär som ge gjorde med Farmen-Lina och Charlie i fjol.

Vad tycker ni om TV4:s uppmaning att skicka in videomaterial? Jag blir lite besviken, tycker det är breven som är det roliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in