Citat:
Haha, och så var det visst med den saken! 
Citat:
Tvärtom, det är den dominerande förklaringsmodellen för justerad löneskillnad. Om du "alltid får rätt", varför tror du att Wikipediaartikeln säger det rakt motsatta av vad du ville göra gällande?
Ja, det finns dock inte en enda studie som kan styrka påståendet att det rör sig om diskriminering. Detta har jag du ju fått grundligt förklarat för dig. Detta är återigen en ideologisk ståndpunkt då håller, inte en faktamässig eller varför tror du jag alltid får rätt i dessa diskussioner?

Citat:
Det var något du sa och som är totalt obegripligt. Jag menar, visst, korrelationen är konstant om vi tittar på två oförändrade datamängder kommer korrelationen vara konstant, på samma sätt som kvoten mellan två tal "är en konstant". Fast vad fan har det för relevans för någon diskussion?
Korrelation, är som du fick förklarat för dig, en konstant.
Citat:
Nej, korrelationen har fortfarande ingen sådan "riktning", som du har fått förklarat för dig av flera personer nu.
Dock, om effekten är kausal, går sambandet från ena variabeln till en annan. Är du fortfarande inte med på detta?
Citat:
Va? Har jag någonsin antytt någonting sådant? Du får nog citera mig, annars antar vi att du ljuger i vanlig ordning.
Hur gick det med korrelationen på populationsnivå, fanns inte den?
Citat:
Ändå kunde du inte hitta ett enda exempel på detta. Spännande.
Men alltså, oavsett hur extrema exempel jag väljer ut kommer du låtsas att du inte hatar kvinnor och att det är "vetenskapligt korrekt". Jag tycker det är enklast att hänvisa till hela din forumkarriär som består av en systematisk strävan för att nedvärdera kvinnor i över 2000 inlägg. Det väger enligt mig tyngre än några enskilda citat.
Citat:
Var det någon på Feminetik som kallade dig för pedofil eller luder vars inlägg inte raderades? Och nej, att påpeka att du är rasist och kvinnohatare är inte jämförbara personangrepp, eftersom det är relevant för de åsikter du uttrycker.
Möjligt att toleransen för personangrepp var lägre (dock inte mot den som hade en avvikande åsikt) men så var även toleransen för forskning som gick emot den feministiska ideologin.
Citat:
Självklart Oantastlig, självfallet måste det ju vara så att alla de personer som gav sig in i diskussionen om dina påståenden helt enkelt inte är insatta i hur man läser vetenskapliga texter. Det kvittar att det var ett tiotal olika personer som sa emot dig, det kvittar att vi kan verifiera att flera av dessa är aktiva akademiker; Den mest sannolika förklaringen måste ju vara att alla dessa människor helt enkelt har fel - För det kan ju omöjligtvis vara så att det är du som inte kan tolka vetenskapliga texter. Det är ju inte som att jag har konstaterat att du brister i det här avseendet i fem år på raken nu.
Vad som har vetenskapligt stöd och inte finns ju att läsa i forskningsartiklar och problemet är ju att få på wiki är insatta i ämnena och ingen verkar insatt i hur man läser och tolkar vetenskaplig text. Det var ju därför du kan ta bort saker som stora reviewstudier visar är korrekt.
Vi kan väl enas om att Wiki Sverige knappast har någon högre kvalité när det gäller vissa kontroversiella ämnen (det har de delvis dig att tacka för). Har du aldrig funderat på varför det hela tiden kommer ny forskning som bekräftar det jag skriver och går emot det du påstår?
Vi kan väl enas om att Wiki Sverige knappast har någon högre kvalité när det gäller vissa kontroversiella ämnen (det har de delvis dig att tacka för). Har du aldrig funderat på varför det hela tiden kommer ny forskning som bekräftar det jag skriver och går emot det du påstår?
Allvarligt, svenska Wikipedia är ju kanske inte världens mest kvalitativa uppslagsverk, men det håller ju bra mycket högre standard när det kommer till vetenskaplig rigorositet än några inlägg skrivna av en tomte på ett nätforum - Det tror jag att de flesta begriper.
Så nu var det klarlagt, vill man undvika ad hominem-argument är Feminetik bättre, vill man ha diskussioner med krav på korrekta tolkningar av vetenskap är Wikipedia bättre. Det finns absolut ingen anledning för feminister att hänga här, om man nu inte råkar tycka om att fäktas mot hatare som inte klarar av att diskutera sakligt.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 00:11.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 00:11.