2017-04-22, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Men inte för att det var felaktigt utan för att du inte ville ha det där.
Haha, och så var det visst med den saken!

Citat:
Ja, det finns dock inte en enda studie som kan styrka påståendet att det rör sig om diskriminering. Detta har jag du ju fått grundligt förklarat för dig. Detta är återigen en ideologisk ståndpunkt då håller, inte en faktamässig eller varför tror du jag alltid får rätt i dessa diskussioner?
Tvärtom, det är den dominerande förklaringsmodellen för justerad löneskillnad. Om du "alltid får rätt", varför tror du att Wikipediaartikeln säger det rakt motsatta av vad du ville göra gällande?

Citat:
Korrelation, är som du fick förklarat för dig, en konstant.
Det var något du sa och som är totalt obegripligt. Jag menar, visst, korrelationen är konstant om vi tittar på två oförändrade datamängder kommer korrelationen vara konstant, på samma sätt som kvoten mellan två tal "är en konstant". Fast vad fan har det för relevans för någon diskussion?

Citat:
Dock, om effekten är kausal, går sambandet från ena variabeln till en annan. Är du fortfarande inte med på detta?
Nej, korrelationen har fortfarande ingen sådan "riktning", som du har fått förklarat för dig av flera personer nu.

Citat:
Hur gick det med korrelationen på populationsnivå, fanns inte den?
Va? Har jag någonsin antytt någonting sådant? Du får nog citera mig, annars antar vi att du ljuger i vanlig ordning.

Citat:
Ändå kunde du inte hitta ett enda exempel på detta. Spännande.

Men alltså, oavsett hur extrema exempel jag väljer ut kommer du låtsas att du inte hatar kvinnor och att det är "vetenskapligt korrekt". Jag tycker det är enklast att hänvisa till hela din forumkarriär som består av en systematisk strävan för att nedvärdera kvinnor i över 2000 inlägg. Det väger enligt mig tyngre än några enskilda citat.

Citat:
Möjligt att toleransen för personangrepp var lägre (dock inte mot den som hade en avvikande åsikt) men så var även toleransen för forskning som gick emot den feministiska ideologin.
Var det någon på Feminetik som kallade dig för pedofil eller luder vars inlägg inte raderades? Och nej, att påpeka att du är rasist och kvinnohatare är inte jämförbara personangrepp, eftersom det är relevant för de åsikter du uttrycker.

Citat:
Vad som har vetenskapligt stöd och inte finns ju att läsa i forskningsartiklar och problemet är ju att få på wiki är insatta i ämnena och ingen verkar insatt i hur man läser och tolkar vetenskaplig text. Det var ju därför du kan ta bort saker som stora reviewstudier visar är korrekt.

Vi kan väl enas om att Wiki Sverige knappast har någon högre kvalité när det gäller vissa kontroversiella ämnen (det har de delvis dig att tacka för). Har du aldrig funderat på varför det hela tiden kommer ny forskning som bekräftar det jag skriver och går emot det du påstår?
Självklart Oantastlig, självfallet måste det ju vara så att alla de personer som gav sig in i diskussionen om dina påståenden helt enkelt inte är insatta i hur man läser vetenskapliga texter. Det kvittar att det var ett tiotal olika personer som sa emot dig, det kvittar att vi kan verifiera att flera av dessa är aktiva akademiker; Den mest sannolika förklaringen måste ju vara att alla dessa människor helt enkelt har fel - För det kan ju omöjligtvis vara så att det är du som inte kan tolka vetenskapliga texter. Det är ju inte som att jag har konstaterat att du brister i det här avseendet i fem år på raken nu.

Allvarligt, svenska Wikipedia är ju kanske inte världens mest kvalitativa uppslagsverk, men det håller ju bra mycket högre standard när det kommer till vetenskaplig rigorositet än några inlägg skrivna av en tomte på ett nätforum - Det tror jag att de flesta begriper.

Så nu var det klarlagt, vill man undvika ad hominem-argument är Feminetik bättre, vill man ha diskussioner med krav på korrekta tolkningar av vetenskap är Wikipedia bättre. Det finns absolut ingen anledning för feminister att hänga här, om man nu inte råkar tycka om att fäktas mot hatare som inte klarar av att diskutera sakligt.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 00:11.
2017-04-22, 00:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Så nu var det klarlagt, vill man undvika ad hominem-argument är Feminetik bättre, vill man ha diskussioner med krav på korrekta tolkningar av vetenskap är Wikipedia bättre. Det finns absolut ingen anledning för feminister att hänga här, om man nu inte råkar tycka om att fäktas mot hatare som inte klarar av att diskutera sakligt.

Ja nåt är det ju du får ut av dina inlägg här helt klart.

Däremot har vi inte samma definition av hatare och sakligt.
På vilket sätt är det sakligt att dra upp wikihistorian?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-22 kl. 00:16.
2017-04-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja nåt är det ju du får ut av dina inlägg här helt klart.
Ja, jag tror att jag erkänt för länge sedan att jag mest är här för att jag tycker att det är lite kul att svära åt idioter. För sakliga diskussioner blir det ju inte mycket av, det är vi nog alla överens om.

Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Den här tråden igen... Vad är poängen med att starta den gång på gång?

Svaret förblir det samma; det finns ingen möjlighet att diskutera här, och det behövs inte heller. Med en vald strategi att tramsa sönder allt så slipper antifeministerna en debatt. Men avslöjar också att dom tror att dom skulle förlora en sådan. Så vad är det för mening med att diskutera med folk som tramsar med innerst inne håller med feministerna?
Upprepad metadiskussion kommer sig väl mer eller mindre naturligt när det inte går att diskutera. Inaktiva forum har någon tråd i månaden där alla beklagar sig över hur dött forumet är, och tramsforum har någon tråd i månaden där man beklagar sig över hur alla tramsar.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 00:25.
2017-04-22, 00:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja, jag tror att jag erkänt för länge sedan att jag mest är här för att jag tycker att det är lite kul att svära åt idioter. För sakliga diskussioner blir det ju inte mycket av, det är vi nog alla överens om.

Upprepad metadiskussion kommer sig väl mer eller mindre naturligt när det inte går att diskutera. Inaktiva forum har någon tråd i månaden där alla beklagar sig över hur dött forumet är, och tramsforum har någon tråd i månaden där man beklagar sig över hur alla tramsar.
Jag uppdaterade mitt inlägg

Och undrar hur sakligt det är att svära åt idioter?
Men du ringar in det bra. Ni som är här verkar behöva få ett utlopp för er frustration
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-22 kl. 00:19.
2017-04-22, 00:29
Medlem
Citat:
Däremot har vi inte samma definition av hatare och sakligt.
På vilket sätt är det sakligt att dra upp wikihistorian?
Ja, vad var det du sa när du började tjafta om mitt beteende istället för att hålla dig till att diskutera sakligt? "Jag använder dig bara som exempel" eller något dylikt.

Allvarligt, Oantastlig menar att feminister inte kommer hit för att de inte kan diskutera vetenskapligt utan att ta till personangrepp, jag tar då upp Wikipedia som ett exempel på forum som faktiskt ställer krav på beteende och vetenskaplig rigorositet. Där är det inte feministerna som inte klarar av att skriva, utan det är han själv.

Citat:
Jag uppdaterade mitt inlägg

Och undrar hur sakligt det är att svära åt idioter?
Men du ringar in det bra. Ni som är här verkar behöva få ett utlopp för er frustration
Jag har väl inte antytt att det skulle vara speciellt sakligt, tvärtom, jag skriver klart och tydligt att om det var saklig diskussion jag sökte hade jag vänt mig någon annanstans (vilket jag också gör emellanåt).

Men ja, ett smidigt sätt att få utlopp för aggressioner, för mycket fritid, eller någon form av upplevd plikt att kämpa mot de värsta kvinnohatarna, det är väl lite av varje som drar hit de av oss som faktiskt dyker upp, men en strävan efter en saklig och intellektuellt givande debatt är det inte. Just därför ser vi förmodligen så få feminister.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 01:17.
2017-04-22, 00:31
Medlem
Citat:
Haha, och så var det visst med den saken!
Ja, varför kunde du inte bemöta dem i så fall?

Citat:
Tvärtom, det är den dominerande förklaringsmodellen för justerad löneskillnad. Om du "alltid får rätt", varför tror du att Wikipediaartikeln säger det rakt motsatta av vad du ville göra gällande?
Nej, den dominerande förklaringsmodellen är ju att skillnaden till största delen kan förklaras med kända variabler. Varför tror du inte du kan hitta någon välgjord studie som stöder din ståndpunkt?

Citat:
Det var något du sa och som är totalt obegripligt. Jag menar, visst, korrelationen är konstant om vi tittar på två oförändrade datamängder kommer korrelationen vara konstant, på samma sätt som kvoten mellan två tal "är en konstant". Fast vad fan har det för relevans för någon diskussion?
Vet du vad en konstant är? Det förklarar ju varför du inte får ihop saker. Korrelationen mellan A och B är X (samma gäller korrelationen mellan B och A) men orsakssambandet är bara åt ett håll ex. A --> B d.v.s. A orsakar B eller sambandet går från A till B. Det är ingen raketforskning detta.

Citat:
Nej, korrelationen har fortfarande ingen sådan "riktning", som du har fått förklarat för dig av flera personer nu.
Haha, du fick ju detta förklarat för dig av flera personer eller menar du att du fortfarande tror att det inte finns några orsakssamband mellan variabler d.v.s. där effekten går från en variabel till en annan?
Citat:
Va? Har jag någonsin antytt någonting sådant? Du får nog citera mig, annars antar vi att du ljuger i vanlig ordning.
Där har du det tillsammans med en bekräftelse på att jag hade rätt (igen): Länk. Vad har jag sagt till dig om att sluta ljuga om saker som är lätt att kolla upp?

Citat:
Men alltså, oavsett hur extrema exempel jag väljer ut kommer du låtsas att du inte hatar kvinnor och att det är "vetenskapligt korrekt". Jag tycker det är enklast att hänvisa till hela din forumkarriär som består av en systematisk strävan för att nedvärdera kvinnor i över 2000 inlägg. Det väger enligt mig tyngre än några enskilda citat.
Du hade alltså inget stöd för din ståndpunkt? Det förvånade ingen.

Citat:
Var det någon på Feminetik som kallade dig för pedofil eller luder vars inlägg inte raderades? Och nej, att påpeka att du är rasist och kvinnohatare är inte jämförbara personangrepp, eftersom det är relevant för de åsikter du uttrycker.
Pedofil och luder är givetvis lika mkt personangrepp som kalla någon för rasist och kvinnohatare. Du har ju själv visat att du inte kan hitta ett enda exempel på detta hos mig.

Citat:
Självklart Oantastlig, självfallet måste det ju vara så att alla de personer som gav sig in i diskussionen om dina påståenden helt enkelt inte är insatta i hur man läser vetenskapliga texter. Det kvittar att det var ett tiotal olika personer som sa emot dig, det kvittar att vi kan verifiera att flera av dessa är aktiva akademiker; Den mest sannolika förklaringen måste ju vara att alla dessa människor helt enkelt har fel - För det kan ju omöjligtvis vara så att det är du som inte kan tolka vetenskapliga texter. Det är ju inte som att jag har konstaterat att du brister i det här avseendet i fem år på raken nu.
Det var ju vad de själva skrev att de inte var insatta i hur de skulle tolka lönestatistiken och hur forskningen såg ut trots att jag la fram den. Jag märker att du återigen inte kan lägga fram något som stöder din ståndpunkt kring löneskillnader, vilken chock

Citat:
Allvarligt, svenska Wikipedia är ju kanske inte världens mest kvalitativa uppslagsverk, men det håller ju bra mycket högre standard när det kommer till vetenskaplig rigorositet än några inlägg skrivna av en tomte på ett nätforum - Det tror jag att de flesta begriper.
Nej, det skall gudarna veta. Det beror ju på vilka inlägg som avses. Källorna i sig talar dock sitt tydliga språk, de är nämligen helt oberoende av vem som skriver dem. Det är därför vem som helst kan kontrollera våra källor och se att jag har rätt i våra diskussioner.

Citat:
Feminetik kanske var bra för den som lever i en ideologisk bubbla och som inte ville läsa forskning som slår hål på den. Wiki är ok på icke kontroversiella områden men på kontroversiella diton får man vända sig någon annan stans.
2017-04-22, 00:35
Medlem
Citat:
Allvarligt, Oantastlig menar att feminister inte kommer hit för att de inte kan diskutera vetenskapligt utan att ta till personangrepp, jag tar då upp Wikipedia som ett exempel på forum som faktiskt ställer krav på beteende och vetenskaplig rigorositet. Där är det inte feministerna som inte klarar av att skriva, utan det är han själv.
Haha, du har ju själv erkänt att du hade fel och att jag inte blivit avstängd. Du gick ju till och med in och tittade på min profil och såg att jag inte varit aktiv (och ej heller blivit avstängd). Det är ju bara att jämföra ip-numren om du känner dig konspiratorisk. Varför detta ständiga behov av att ljuga? Är det brist på riktiga argument?
2017-04-22, 00:58
Medlem
Citat:
Ja, varför kunde du inte bemöta dem i så fall?
Men Oantastlig, du har blivit bemött i sak. Konsensus på Wikipedia var att du hade fel. Hur gick det till om "ingen kunde bemöta dig"? Att du själv inte klarar av att erkänna att du har fel är ärligt talat ingen annans problem.

Citat:
Nej, den dominerande förklaringsmodellen är ju att skillnaden till största delen kan förklaras med kända variabler. Varför tror du inte du kan hitta någon välgjord studie som stöder din ståndpunkt?
Självklart är det så, att Wikipedia inte håller med dig beror ju bara på en PK-konspiration.

Citat:
Vet du vad en konstant är? Det förklarar ju varför du inte får ihop saker. Korrelationen mellan A och B är X (samma gäller korrelationen mellan B och A) men orsakssambandet är bara åt ett håll ex. A --> B d.v.s. A orsakar B eller sambandet går från A till B. Det är ingen raketforskning detta.
Ja, är X en konstant i ditt exempel? Det beror uppenbarligen på om du menar att A och B också är konstanter. Om A eller B varierar kommer också X göra det.

Och som jag försökt förklara för dig i en månad nu, korrelationer beskriver inte orsakssamband. Det är löjligt hur du fortsätter göra bort dig i den här frågan.

Citat:
Haha, du fick ju detta förklarat för dig av flera personer eller menar du att du fortfarande tror att det inte finns några orsakssamband mellan variabler d.v.s. där effekten går från en variabel till en annan?
Va? Ibland finns det orsakssamband mellan saker, ibland inte. Det beror på vad du tittar på. (Har du ärligt talat inte förstått ett dyft av någonting jag sagt? Det är som att du bokstavligt talat inte vet vad diskussionen handlade om.)

Citat:
Där har du det tillsammans med en bekräftelse på att jag hade rätt (igen): Länk. Vad har jag sagt till dig om att sluta ljuga om saker som är lätt att kolla upp?
Mer givande är kanske om vi citerar inlägget där samma person förklarade vart du tänkte fel?

Citat:
Du hade alltså inget stöd för din ståndpunkt? Det förvånade ingen.
Det finns en ocean av stöd, den som är intresserad kan själv välja ut sina droppar.

Citat:
Pedofil och luder är givetvis lika mkt personangrepp som kalla någon för rasist och kvinnohatare. Du har ju själv visat att du inte kan hitta ett enda exempel på detta hos mig.
Behöver vi verkligen citera när du kallar andra skribenter för pedofiler? Det är inte som att det är speciellt svårt att dra en sökning.

Citat:
Det var ju vad de själva skrev att de inte var insatta i hur de skulle tolka lönestatistiken och hur forskningen såg ut trots att jag la fram den. Jag märker att du återigen inte kan lägga fram något som stöder din ståndpunkt kring löneskillnader, vilken chock
Oantastlig, vi har haft den här debatten flera gånger förut, jag har bemött allt ditt trams ord för ord. Jag har helt enkelt ingen lust längre. Du kan låtsas att alla som säger emot dig inte är insatta, faktum kvarstår att du är en tomte på ett nätforum, och att dina haranger inte tolereras på Wikipedia.

Citat:
Nej, det skall gudarna veta. Det beror ju på vilka inlägg som avses. Källorna i sig talar dock sitt tydliga språk, de är nämligen helt oberoende av vem som skriver dem. Det är därför vem som helst kan kontrollera våra källor och se att jag har rätt i våra diskussioner.
Ja, fast som både jag och otaliga wikipediaskribenter påpekade klarar du ju inte av att återge källornas innehåll på ett korrekt sätt.

Citat:
Feminetik kanske var bra för den som lever i en ideologisk bubbla och som inte ville läsa forskning som slår hål på den. Wiki är ok på icke kontroversiella områden men på kontroversiella diton får man vända sig någon annan stans.
Feminetik såväl som Wikipedia var definitivt bättre för den som inte ville kallas pedofil av någon jävla tomte på ett nätforum, så mycket kan vi i alla fall säga. Men nej, det är nog den "ideologiska bubblan" som gör att feminister söker sig dit. Vilken jävla tur att Flashback finns, så att man slipper dessa "ideologiska bubblor".

Citat:
Haha, du har ju själv erkänt att du hade fel och att jag inte blivit avstängd. Du gick ju till och med in och tittade på min profil och såg att jag inte varit aktiv (och ej heller blivit avstängd). Det är ju bara att jämföra ip-numren om du känner dig konspiratorisk. Varför detta ständiga behov av att ljuga? Är det brist på riktiga argument?
Jag lägger märke till att sarkasm visst går över huvudet på dig också. Som sagt Oantastlig, vi är inte dumma, vi märker när du ljuger.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 01:00.
2017-04-22, 01:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast det finns quadruppelt många fler forskare/ experter etc etc som stödjer feministerna.
Nej. Du säger det utmärkt själv:
Citat:
Feminsiter, sociologer och genusvetare är ideologiskt oftast raka motsatsen till biologister Du har inte fattat detta eller?
Andra fattar säkert.

Du fortsätter:
Citat:
Snack Hexen,
-löneskillnader byggs på ren statistik och data.
-Könsskillnader (antar att du här syftar på vad average biologiskt på detta forum sitter och rapar kring dessa ENOOORMA biologiska skillnader mellan män och kvinnor?) dessa skillnader har vetenskapen som sagt långsamt backat från...var inga jätteskillnader mellan mäns och kvinnors hjärnor ex. inget enormt rosa känsloblobba för kvinnor och stålfärgat logikhjärna för män etc. Inga empirska bevis för att män slår ut kivnnor på allt av värde...etc. mycket trist för den som byggt hela sin idévärld på att kvinnor är som barn/ djur och mannen endast, är kronan i den evolutionära utvecklingen.
-vithetsprivelegierna i världen är ju fett bevisat. Du har en mångtusenårig tradition av diskriminering av svarta från vita.

Allt ovan är vetenskap och inget annat. krumbuterna och "hjärnvolterna" härvidlag är helt antifeminsiters.
Varje punkt är i verkligheten rakt motsatt av vad du påstår.
Citat:
På samma sätt som konsensus en gång i tiden var att jorden var platt
Trevligt att du bjuder på så öppna mål i nästan alla inlägg. Hur kan du ha fel så ofta? Om man fabulerar ihop allt man skriver borde man väl ha rätt ibland av ren tur.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Myth_of_the_flat_Earth

Ett tips är att läsa Historia. Seriöst. Har man en bra föreläsare är det fantastiskt roligt.
2017-04-22, 01:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja, jag tror att jag erkänt för länge sedan att jag mest är här för att jag tycker att det är lite kul att svära åt idioter.
Vad är det då som skiljer oss åt?
2017-04-22, 01:21
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Jag vill väldigt gärna veta hur man på vetenskaplig väg kan belägga att den återstående löneskillnaden beror på diskriminering. Jag har hittills inte hittat något övertygande men kanske du kan övertyga mig. Man har alltså ringat in diverse variabler som gör att lönegapet minskar avsevärt, men den återstående skillnaden förklaras med...diskriminering, något som nästan per definition inte går att mäta ordentligt? För mig känns det som en väldigt godtycklig förklaringsmodell, nästan ideologiskt baserad.
Senast redigerad av Hexen666 2017-04-22 kl. 01:26.
2017-04-22, 01:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
feminism är en ideologi som bygger på dels fakta, dels teorier, dels politik.
Faktan som feminism bygger på är det rörande många vetenskapsmän som håller med om.
Finns likosm inget att sätta emot detta.
Teorier och politik ja. Allt från Marx sociologitriangel, fast med nya namn. Fakta är det sämre med. När allt står på idén om patriarkatet, kan inget annat byggas uppepå det som kan kallas fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in