2017-04-22, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Känner ungefär likadant. Hatkärlek. En fantastisk - och unik - fotbollsspelare, men en personlighet som jag känner mig helt främmande inför - och ett uppträdande som aldrig skulle ha accepterats om han inte varit så pass bra. Hans mobbning av yngre lagkamrater som skulle sättas på plats och inte sticka upp, till exempel. Riktigt svinigt. Och dessa mesar till svenska "journalister" sedan, som aldrig vågat kritisera honom - trots en räcka dåliga landskamper t.ex. - eller ställa en endaste kritisk fråga av rädsla för att denna känsliga själ skulle bli sur och bojkotta tidningen/kanalen för all framtid ...
Precis. Det finns en massa skit på Zlatan som aldrig hade fungerat om han inte råkade vara världens bästa invandrare. Här ÄR en gris, det är hans personlighet. En riktig respektblatte i ordets rätta bemärkelse. Man ska buga och bocka inför den här semi-muhammedanen. Får han tillfälle så stöttar han inte, tvärtom. Han är förste man att mobba. Det är ett avskyvärt beteende om man jämför med andra svenska hjältar som Henke Larsson och Gunde Svan.
Citera
2017-04-22, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tvivlar inte på att Zlatans skada troligtvis innebär att karriären är över men har verkligen Uniteds läkarstab uttalat sig officiellt om detta?
Jag läste det på Svenskafans tidigare idag.
Citera
2017-04-22, 00:44
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Motivera massinvandring? Det är bara paranoid nonsens. Pressens fixering vid Zlatan beror till stor del på hans internationella stjärnstatus i världens största sport samtidigt som han har en attityd som är perfekt för dagens klickkåta slaskjournalistik. Det finns ingen annan svensk idrottspersonlighet som är i närheten lika intressant eller har samma status. Han säljer helt enkelt. Och det hade knappast gjort någon skillnad om han varit etnisk svensk.

Stämmer uppgifterna som nu kommer att han slitit sönder både främre och bakre korsbandet är det så illa det kan bli. Man får verkligen hoppas att det bara är rykten.

Peter Forsberg är större.
Desssutom bäst när det gäller & lagspelare som höjde sina medspelare, han vann MVP i stanley cup en eller två gånger, vann poängligan i stanley cup 1-2 ggr. Avgörande Straffen os94, assist på avgörande målet os2006. Osv osv. Foppa hade alla egenskaper zlatan saknar.
Senast redigerad av dannee 2017-04-22 kl. 00:48.
Citera
2017-04-22, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Peter Forsberg är större.
Desssutom bäst när det gäller & lagspelare som höjde sina medspelare, han vann MVP i stanley cup en eller två gånger, vann poängligan i stanley cup 1-2 ggr. Avgörande Straffen os94, assist på avgörande målet os2006. Osv osv. Foppa hade alla egenskaper zlatan saknar.
Ja, visstja... Foppa... Honom tänkte jag inte ens på. Han är en legend i NHL, på precis samma sätt som Sundin och Lidström.

Så ja... I kampen om 1900-talets bäste idrottssvensk är inte Zlatan det självklara valet.
Citera
2017-04-22, 00:51
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Nej, det tänker jag inte göra. Bara en komplett idiot skulle bestrida det faktum att vi under de senaste åren har utsatts för en komplett invasion.

Öh? Nu syftade jag givetvis på ditt påstående om att Zlatan används i media för att motivera fortsatt massinvandring.

Citat:
Jo, det finns flera om man viktar för sammanhang. Gunder Hägg är ett sådant exempel. Han var ett fenomen, inte bara på sin tid utan generellt. Även Gunde Svan var exceptionell. Ingemar Stenmark behöver ingen vidare presentation.

Jag menade självfallet dagens aktiva idrottare och då som personer. Man kan ogilla Zlatans attityd hur mycket man vill men det är ofrånkomligt att den uppenbarligen säljer.
Citera
2017-04-22, 00:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tror samma. Han gör ett pisseår i nån skitliga, typ USA. Därefter blir han en jobbig jävel för Europas fotbollsklubbar som... hmmm? Nu kommer jag inte på ordet bara för det... Ja, du vet, stallägare för fotbollsspelare.

Är det något Zlatan kan så är det att spela ut klubbar mot varandra. Han kommer att sitta i mysbyxor och badtofflor och tjabba med Milan och United och Barcelona och väga bud mot bud. Det är en smart fan...
Jo, som agent så är det ett måste.
Men agent tycker jag låter avlägset, men vi får se, så jag utesluter inte det.
Citera
2017-04-22, 00:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tror att du missförstår. Läs igen, i lugnare tempo den här gången.
Jo, det var väl agentnivå du pratade om där.
Citera
2017-04-22, 01:01
Avslutad
Citat:
Öh? Nu syftade jag givetvis på ditt påstående om att Zlatan används i media för att motivera fortsatt massinvandring.
Nej, det gjorde du inte. Du försökte köra din "det finns ingen massinvandring"-skit och sedan blev du tagen på sängen av repliken och nu försöker du vrida alltihop för att slippa framstå som en stolle.

Otur. Du framstår som en stolle.

Som sagt, vill du tala massinvandring är du välkommen att PM:a. Nu lämnar vi detta.

Citat:
Jag menade självfallet dagens aktiva idrottare och då som personer. Man kan ogilla Zlatans attityd hur mycket man vill men det är ofrånkomligt att den uppenbarligen säljer.
Ja, om du håller en sådan snäv vinkel så är självfallet Zlatan stor. En ärligare vinkel hade varit svenska idrottsmän under nittonhundratalet.

Jag var bäste målgörare i svensk innebandy en gång i världen. Jag gjorde tolv mål själv i en och samma match. Det är bergis bäst i Sverige om man bara tittar på den omgången.

Ser du nu hur fel det kan bli om man bortser från det stora perspektivet?
Citera
2017-04-22, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, som agent så är det ett måste.
Men agent tycker jag låter avlägset, men vi får se, så jag utesluter inte det.
Agent hette det...

Ja, jag utesluter inte att Zlatan blir agent, och dessutom en mycket framgångsrik sådan.
Citera
2017-04-22, 01:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Agent hette det...

Ja, jag utesluter inte att Zlatan blir agent, och dessutom en mycket framgångsrik sådan.
Hehe.

Jo, han har ju varit med om en del, och kan en hel del knep har vi sett under åren.
Men om man ska gissa då, har noll koll på and affärer/företag.
Så svårt och svara på detta, men om jag bara tar agent och tränare och gissa på.
Så känner jag att det är en klar övervikt på tränare, 60-40 kanske.
Men plockar vi även in företag, så kanske företaget hamnar först eller sist.
Hur som helst, vi får se vad som händer, och själv utesluter jag inget.
Citera
2017-04-22, 01:11
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Nej, det gjorde du inte. Du försökte köra din "det finns ingen massinvandring"-skit och sedan blev du tagen på sängen av repliken och nu försöker du vrida alltihop för att slippa framstå som en stolle.

Vilken jävla halmgubbe. Nåväl, vem som helst kan gå tillbaka för att se vad du verkligen skrev och vad jag svarade på.

Citat:
Ja, om du håller en sådan snäv vinkel så är självfallet Zlatan stor. En ärligare vinkel hade varit svenska idrottsmän under nittonhundratalet.

Jag var bäste målgörare i svensk innebandy en gång i världen. Jag gjorde tolv mål själv i en och samma match. Det är bergis bäst i Sverige om man bara tittar på den omgången.

Ser du nu hur fel det kan bli om man bortser från det stora perspektivet?

Jösses! Nu diskuterade vi medias fixering vid Zlatan och varför. Du är totalt förvirrad.
Citera
2017-04-22, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, han har ju varit med om en del, och kan en hel del knep har vi sett under åren.
Men om man ska gissa då, har noll koll på and affärer/företag.
Så svårt och svara på detta, men om jag bara tar agent och tränare och gissa på.
Så känner jag att det är en klar övervikt på tränare, 60-40 kanske.
Men plockar vi även in företag, så kanske företaget hamnar först eller sist.
Hur som helst, vi får se vad som händer, och själv utesluter jag inget.
Ska jag vara ärlig och neutral så tror jag inte att Zlatan fixar en managerroll. Han har inte den personligheten. Han kan inte ta ett skitlag och vända spiriten och få en vinnarmentalitet i omklädningsrummet.

Däremot kommer hans bully-mentalitet till sin rätt som agent. Han kommer att pusha och mobba och intrigera tills hans spelare får det kontrakt de vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in