2017-04-21, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag inbillar mig att Zlatan slutar om han känner motivationen försvinner.
Men det återstår ju givetvis att se.
Fast nånstans måste ju ändå kroppen säga stopp. Jag är själv i Zlatans ålder, några år äldre, och jag känner att det är segare nu än för tio år sedan. Jag återhämtar mig inte lika lätt, jag blir bakfull direkt om jag dricker alkohol (förr kunde jag supa till 06 och sedan gå på jobb 08) och så vidare. Nu är ju han en tränad idrottsman och jag är en hobbygymmande Svensson, men dock. Åren räknas även för honom. En sådan här skada är svår om man är 26. Är man 36... Det handlar inte bara om motivation.
Citera
2017-04-21, 23:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Fast nånstans måste ju ändå kroppen säga stopp. Jag är själv i Zlatans ålder, några år äldre, och jag känner att det är segare nu än för tio år sedan. Jag återhämtar mig inte lika lätt, jag blir bakfull direkt om jag dricker alkohol (förr kunde jag supa till 06 och sedan gå på jobb 08) och så vidare. Nu är ju han en tränad idrottsman och jag är en hobbygymmande Svensson, men dock. Åren räknas även för honom. En sådan här skada är svår om man är 26. Är man 36... Det handlar inte bara om motivation.
Jo, det håller jag med om.
Jag tror inte han kommer få den motivation som krävs att komma tillbaka till samma nivå.
Jag tror att han slutar, fast först längre fram.

Sen om han blir tränare, så säger jag bara stackars jävla fotbollsspelare som kommer få han.
Då jag tror han komemr bli en med jävligt hårda nypor.
Citera
2017-04-21, 23:52
Avslutad
Citat:
Jo, det håller jag med om.
Jag tror inte han kommer få den motivation som krävs att komma tillbaka till samma nivå.
Jag tror att han slutar, fast först längre fram.
Jag tror samma. Han gör ett pisseår i nån skitliga, typ USA. Därefter blir han en jobbig jävel för Europas fotbollsklubbar som... hmmm? Nu kommer jag inte på ordet bara för det... Ja, du vet, stallägare för fotbollsspelare.

Är det något Zlatan kan så är det att spela ut klubbar mot varandra. Han kommer att sitta i mysbyxor och badtofflor och tjabba med Milan och United och Barcelona och väga bud mot bud. Det är en smart fan...
Citera
2017-04-21, 23:56
Medlem
Mitt Zlatanhjärta blöder. United har fortfarande inte uttalat sig, så att uppgifterna som kommit ut hittills får vi hoppas vara felaktiga..
Citera
2017-04-22, 00:22
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Nämen, det är hela det där paketet med stöddig blatte som har attityd plus en enad vänsterliberal press som suger hans kuk vid varje givet tillfälle. För så har det varit. Zlatan har använts som exempel för att motivera en fortsatt huvudlös massinvandring. Zlatan och kebaben.

Motivera massinvandring? Det är bara paranoid nonsens. Pressens fixering vid Zlatan beror till stor del på hans internationella stjärnstatus i världens största sport samtidigt som han har en attityd som är perfekt för dagens klickkåta slaskjournalistik. Det finns ingen annan svensk idrottspersonlighet som är i närheten lika intressant eller har samma status. Han säljer helt enkelt. Och det hade knappast gjort någon skillnad om han varit etnisk svensk.

Stämmer uppgifterna som nu kommer att han slitit sönder både främre och bakre korsbandet är det så illa det kan bli. Man får verkligen hoppas att det bara är rykten.
Citera
2017-04-22, 00:26
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Playoff-matcherna mot Danmark 2015. Syntes verkligen hur gärna Zlatan ville spela EM. Han var enorm i båda matcherna. Krönte insatsen mot Danmark med ett fantastiskt frisparksmål.

Jag efterfrågade matcher i turneringar där de bästa finns, inte kval mot blåbärsnationer.

Italien matchen då han gjorde ett klack skrev en tidigare, jag minns den matchen och klacken var väl det enda han lyckades med. Italien ägde matchen och förlorade orättvisst.
Citera
2017-04-22, 00:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Nämen, det är hela det där paketet med stöddig blatte som har attityd plus en enad vänsterliberal press som suger hans kuk vid varje givet tillfälle. För så har det varit. Zlatan har använts som exempel för att motivera en fortsatt huvudlös massinvandring. Zlatan och kebaben.

Men som sagt, vad andra sätter honom i för sammanhang tar inte ifrån honom hans gärning.

Känner ungefär likadant. Hatkärlek. En fantastisk - och unik - fotbollsspelare, men en personlighet som jag känner mig helt främmande inför - och ett uppträdande som aldrig skulle ha accepterats om han inte varit så pass bra. Hans mobbning av yngre lagkamrater som skulle sättas på plats och inte sticka upp, till exempel. Riktigt svinigt. Och dessa mesar till svenska "journalister" sedan, som aldrig vågat kritisera honom - trots en räcka dåliga landskamper t.ex. - eller ställa en endaste kritisk fråga av rädsla för att denna känsliga själ skulle bli sur och bojkotta tidningen/kanalen för all framtid ...

Citat:
Jag lämnar politik utanför fotbollen, och upplever inte Zlatan som det allra minsta politisk i sin yrkesroll.
Därför tycker jag det låter konstigt.
Men jag förstår såklart vart det kommer ifrån.

Nej, Zlatan själv har väl även sagt att han inte vill bli ett slagträ i politiken eller användas som något slags symbol för den heliga invandringen och mångkulturen. Det är ju andra, från politiker till de till journalister förklädda aktivisterna och propagandisterna, som ägnat sig åt huvudlös "logik" i stil med "utan massinvandring hade vi inte haft pizza och Zlatan", ett argument som använts för att rättfärdiga allt från islamism till asylfuskande 30-åriga afghanska "barn". Man ju knappast klandra Zlatan själv för att han råkade födas i Rosengård och därmed var som klippt och skuren för att förverkliga mångkulturutopisternas våta dröm om kulturberikning, exotism och "härlig osvenskhet" ...
Citera
2017-04-22, 00:30
Medlem
dannees avatar
Citat:
Jag tror samma. Han gör ett pisseår i nån skitliga, typ USA. Därefter blir han en jobbig jävel för Europas fotbollsklubbar som... hmmm? Nu kommer jag inte på ordet bara för det... Ja, du vet, stallägare för fotbollsspelare.

Är det något Zlatan kan så är det att spela ut klubbar mot varandra. Han kommer att sitta i mysbyxor och badtofflor och tjabba med Milan och United och Barcelona och väga bud mot bud. Det är en smart fan...

Skulle klubbar som milan, united och barcelona slåss om en 36 åring som dragit av korsbandet? Lol?
Citera
2017-04-22, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Motivera massinvandring? Det är bara paranoid nonsens.
Nej, det tänker jag inte göra. Bara en komplett idiot skulle bestrida det faktum att vi under de senaste åren har utsatts för en komplett invasion.

Men, det är ett ämne för en annan tråd. Vill du diskutera detta vidare är du välkommen att PM-a.

Citat:
Pressens fixering vid Zlatan beror till stor del på hans internationella stjärnstatus i världens största sport samtidigt som han har en attityd som är perfekt för dagens klickkåta slaskjournalistik.
Precis. En respektblatte som råkar bli jätte-jätte-jättebra på något som verkligen räknas.

Citat:
Det finns ingen annan svensk idrottspersonlighet som är i närheten lika intressant eller har samma status.
Jo, det finns flera om man viktar för sammanhang. Gunder Hägg är ett sådant exempel. Han var ett fenomen, inte bara på sin tid utan generellt. Även Gunde Svan var exceptionell. Ingemar Stenmark behöver ingen vidare presentation.

Citat:
Stämmer uppgifterna som nu kommer att han slitit sönder både främre och bakre korsbandet är det så illa det kan bli. Man får verkligen hoppas att det bara är rykten.
Nej, det är bekräftat. Både bakre och främre. Källa: Man Utd's läkarkår.
Citera
2017-04-22, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Skulle klubbar som milan, united och barcelona slåss om en 36 åring som dragit av korsbandet? Lol?
Jag tror att du missförstår. Läs igen, i lugnare tempo den här gången.
Citera
2017-04-22, 00:37
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Känner ungefär likadant. Hatkärlek. En fantastisk - och unik - fotbollsspelare, men en personlighet som jag känner mig helt främmande inför - och ett uppträdande som aldrig skulle ha accepterats om han inte varit så pass bra. Hans mobbning av yngre lagkamrater som skulle sättas på plats och inte sticka upp, till exempel. Riktigt svinigt. Och dessa mesar till svenska "journalister" sedan, som aldrig vågat kritisera honom - trots en räcka dåliga landskamper t.ex. - eller ställa en endaste kritisk fråga av rädsla för att denna känsliga själ skulle bli sur och bojkotta tidningen/kanalen för all framtid ...

Nej, Zlatan själv har väl även sagt att han inte vill bli ett slagträ i politiken eller användas som något slags symbol för den heliga invandringen och mångkulturen. Det är ju andra, från politiker till de till journalister förklädda aktivisterna och propagandisterna, som ägnat sig åt huvudlös "logik" i stil med "utan massinvandring hade vi inte haft pizza och Zlatan", ett argument som använts för att rättfärdiga allt från islamism till asylfuskande 30-åriga afghanska "barn". Man ju knappast klandra Zlatan själv för att han råkade födas i Rosengård och därmed var som klippt och skuren för att förverkliga mångkulturutopisternas våta dröm om kulturberikning, exotism och "härlig osvenskhet" ...

Jag har aldrig varit ett fan av Zlatan som person, otroligt bra fotbollsspelare dock. Men han ska ha heder av att han aldrig uttalar sig politiskt. Allt för många kändisar försöker uttnytja sin status och spy ut åsikter och samla PK poäng.
Citera
2017-04-22, 00:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Nej, det är bekräftat. Både bakre och främre. Källa: Man Utd's läkarkår.

Jag tvivlar inte på att Zlatans skada troligtvis innebär att karriären är över men har verkligen Uniteds läkarstab uttalat sig officiellt om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in