Citat:
Ursprungligen postat av
Saccard
Nämen, det är hela det där paketet med stöddig blatte som har attityd plus en enad vänsterliberal press som suger hans kuk vid varje givet tillfälle. För så har det varit. Zlatan har använts som exempel för att motivera en fortsatt huvudlös massinvandring. Zlatan och kebaben.
Men som sagt, vad andra sätter honom i för sammanhang tar inte ifrån honom hans gärning.
Känner ungefär likadant. Hatkärlek. En fantastisk - och unik - fotbollsspelare, men en personlighet som jag känner mig helt främmande inför - och ett uppträdande som aldrig skulle ha accepterats om han inte varit så pass bra. Hans mobbning av yngre lagkamrater som skulle sättas på plats och inte sticka upp, till exempel. Riktigt svinigt. Och dessa mesar till svenska "journalister" sedan, som aldrig vågat kritisera honom - trots en räcka dåliga landskamper t.ex. - eller ställa en endaste kritisk fråga av rädsla för att denna känsliga själ skulle bli sur och bojkotta tidningen/kanalen för all framtid ...
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Jag lämnar politik utanför fotbollen, och upplever inte Zlatan som det allra minsta politisk i sin yrkesroll.
Därför tycker jag det låter konstigt.
Men jag förstår såklart vart det kommer ifrån.
Nej, Zlatan själv har väl även sagt att han
inte vill bli ett slagträ i politiken eller användas som något slags symbol för den heliga
invandringen och
mångkulturen. Det är ju andra, från politiker till de till journalister förklädda aktivisterna och propagandisterna, som ägnat sig åt huvudlös "logik" i stil med "utan massinvandring hade vi inte haft pizza och Zlatan", ett argument som använts för att rättfärdiga allt från islamism till asylfuskande 30-åriga afghanska "barn". Man ju knappast klandra Zlatan själv för att han råkade födas i Rosengård och därmed var som klippt och skuren för att förverkliga mångkulturutopisternas våta dröm om kulturberikning, exotism och "härlig osvenskhet" ...