2017-04-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hmmm... nu kliar de ju lite i fingrarna. Sitter på 23 goa paket innestående som skall sparas till TOTS. Många fina spelare i TOTKS. Visserligen bara två jag skulle få in i mina byggen men många lär va svindyra av dem... What to dooo

Edit. Nu kommer ju detta trycka ner priserna på TOTW ytterligare kan jag tänka mig! Snipa till mig TIF Carrasco för 20k under lägsta bin för en timme sen. Men i och med detta så gick han snabbt ner på samma summa som jag snipa för. Lär väl gå ner ännu mer nu

Jag öppnade 15 packs, lite olika från SBCer men det var iallafall över 5k packs och 2 av dom var 7,5. Fick Promes IF, sämsta TOTKS, ett par Barcaspelare, ett par Ajaxspelare, en Bournemouthback för 11k. Ganska nöjd ändå
Citera
2017-04-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaries
Vad är MM? Man of the match? Och om man köper spelare från exempelvis United, varför skulle de stiga i pris om det kommer ett motm-kort?
Marquee matchups
Citera
2017-04-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Marquee matchups

Aha! Är det en SBC?
Citera
2017-04-21, 19:28
Medlem
Citat:
Aha! Är det en SBC?
Yes SBC med 4 st olika i. Får paket för varje du gör när du gjort alla 4 får du ytterligare 1pack
Citera
2017-04-21, 19:28
Medlem
Citat:
Aha! Är det en SBC?

Yes, de väljer 4 matcher varje vecka som blir Marquee Matchups. Klarar man alla 4 så får 4 oftast OK packs och ett bra pack, senaste veckan var TOTW (vet inte om det alltid är så nu)
Citera
2017-04-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Jag öppnade 15 packs, lite olika från SBCer men det var iallafall över 5k packs och 2 av dom var 7,5. Fick Promes IF, sämsta TOTKS, ett par Barcaspelare, ett par Ajaxspelare, en Bournemouthback för 11k. Ganska nöjd ändå

Helt okej ändå! Får suga lite på karamellen o se hur jag gör. Fan att man inte är snabb nog att inse sånt här när det kommer. Min SIF Casemiro har gått ner ifrån 215k till nästan 150k nu på under kvällen. Nu ligger hans nya kort på 225k redan efter att set funnits ute en halvtimme. Nu var han uppe på 240k igen när jag kollade. Får se vad han landar på. Älskar redan hans SIF, sjukt stabil!
Citera
2017-04-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Yes, de väljer 4 matcher varje vecka som blir Marquee Matchups. Klarar man alla 4 så får 4 oftast OK packs och ett bra pack, senaste veckan var TOTW (vet inte om det alltid är så nu)

I see! Så det är smart att köpa på sig ett gäng ytterbackar tex från varje lag i de olika derbyna?
Citera
2017-04-21, 19:46
Medlem
Citat:
I see! Så det är smart att köpa på sig ett gäng ytterbackar tex från varje lag i de olika derbyna?

Yes, man kan spara flera tusen coins om man kollar i spelschemat och ser eftertraktade matcher. Måste inte bara vara derbyn utan "kult" möten också som Liverpool - United etc. Ytterbackar och yttermittfältare brukar vara de dyraste
Citera
2017-04-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Yes, man kan spara flera tusen coins om man kollar i spelschemat och ser eftertraktade matcher. Måste inte bara vara derbyn utan "kult" möten också som Liverpool - United etc. Ytterbackar och yttermittfältare brukar vara de dyraste

Härligt! Tacl för tipsen

Edit: en sista fråga. Brukar de vara krav på bara guldkort, eller är de bra att köpa deras silver- och bronskort med?
Citera
2017-04-21, 20:16
Medlem
Citat:
Härligt! Tacl för tipsen

Edit: en sista fråga. Brukar de vara krav på bara guldkort, eller är de bra att köpa deras silver- och bronskort med?

Beror helt på vilket lag det är, brukar:

2 spelare i lagen på squadbuildern
Rating
Chem
Ibland nationalitet
Citera
2017-04-21, 20:54
Medlem
Lotavoss avatar
Fyfan alltså, var så tilted eftersom EA banna mig när jag redan hade gått div 10-1 3 gånger tidigare denna säsong men har äntligen hittat tillbaka till det roliga med FIFA.

Fut birthday Doumbia e ju helt makalös. 34 mål på 20 matcher för mig i div 2-3-4
Citera
2017-04-21, 21:09
Medlem
Såg först nu att det finns SBC:er med TOTKS, därför priserna där har gått ner som fan. Tänkte sälja SIF Casemiro för 160k när han var på väg nedåt men tänkte jag kanske kunde få 170k-180k med lite tur. Nu är han nere på 90k och hans nya kort ligger på 160k.... faaan! Kanske lika bra o casha in på hans sif på runt 80k...

SBC:erna är ju repeatable och är 6 dagar kvar på den. Priserna lär väl gå ner mer va?

Edit. Inte nog med det. Neymar har gått ner 120k sen jag köpte honom för en vecka sedan. Tänkte sälja redan i början av veckan när han hade gått ner 40-50k... ingen bra vecka för affärerna det här

Edit 2. Shit, mitt förstalag har gått ner 700-800k på mindre än en vecka. Andralaget ca 400k. Någon youtuber tipsa om att sälja av laget efter WL förra helgen. Det rådet skulle man ju tagit så här i efterhand.....
Senast redigerad av grahnen 2017-04-21 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in