Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Celeno... läs nu noga..
Jag läser nästan alltid noga. Min läsförståelse är det inget fel på, men jag måste erkänna att just dina texter oftare än andras kräver extra koncentration.
Citat:
Vi delar 98 nånting % med schimpanser ( tror det var 98 orkar inte dubbelkolla)
Du behöver inte dubbelkolla. Jag är väl medveten om att vi delar en stor del av våra gener med alla organismer. Vissa påstår vi delar upp till 80% av generna med potatisar.
Detta är dock inte relevant för någonting alls. Men du fortsätter förstås ändå.
Citat:
Du delar nästan rakt av alla dina gener med din syster ex. Och det som gör att hon blir en hon och du en han är inte direkt generna utan könshormoner.
Tja, det som avgör
mest är huruvida spermien är en X eller Y spermie. Generna alltså.
Citat:
Får din syster barn så är halva de barnen samma genmaterial som du själv bär runt med. DU har alltså reprocuderat dig via henne lika bra som om du reproducerat dig själv. Så fatta nu att GENER är inte "grejen" för feminister eller för antirasister och borde inte vara något för några andra annat än genetiker och medicinare.
Nej, din pedagogiska och uttömmande lektion i genetik visar inte på något sätt att feminister inte delar in folk efter gener, något jag tydligt visat att de gör.
Citat:
Det som är grejen är människors inneboende fördomar kring våra skillnader, verkliga sådana och påhittade sådana. INTE gener.
Fördomar kan jag räkna upp mängder av, tex fördomen att
män uppfostras till att bli våldtäktsmän.
Oavsett om feminister nu jobbar för eller emot dessa fördomar så hindrar det förstås inte att allt jag skrev stämmer, och du har inte på något sätt visat att hudfärg eller kön inte beror på gener.
Citat:
Ramlar det ner ett mynt?
Det gör det varje gång du skriver ett inlägg till mig.
Antagligen inte av den valör du avsåg förstås.