2017-04-19, 18:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ditt konstruktiva inlägg är en lysande stjärna på en annars mörk natthimmel. En ensam snäcka på en i övrigt tom sandstrand! Tack lupac!
Ja, feminazi måste vara ett av de tyngsta argumenten jag hört på hela dan. Och då har jag ändå granskat c-uppsatser om ekonomi och marknadsföring idag.

Du är sannerligen en snäcka lurpack!
2017-04-19, 18:14
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Bara för att det upprepas som ett mantra här på Flashback att feminister hatar allt av manligt kön, betyder inte det att det är sant.

http://www.friatider.se/zara-larsson-efter-valdtakten-jag-hatar-killar-hatar-hatar-hatar

https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/2013/11/01/gudrun-schyman-manshat-ar-folkbildning-jamstalldhetsfeministern-instammer/

Finns lite att läsa där....
Du kan tycka vad du vill om sajterna men citaten verkar vara autentiska.
Senast redigerad av sealstryper 2017-04-19 kl. 18:29.
2017-04-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja. Det var inte helt seriöst menat om du trodde det.

Det går nämligen inte att bevisa något genom att citera en feminist

Som sagt; Jag dömer en ideologi efter deras utövare och hur det går i praktiken, inte efter dess teori eller ett dogmatiskt manifest som lovar Utopia. Jag tror de flesta gör det, förutom de som själva tillber den dogmatiska Gud(run)en.

Hur mycket hat tycker du man ska tolerera från en ideologi innan man stämplar den som hatisk?

Jag tycker att feminismen får bära skulden för alldeles för mycket här på forumet, som om det inte finns något annat i hela världen som påverkar vare sig enskilda människor, Sverige eller resten av klotet + universum, faktiskt. Inget bra dock, lustigt nog med tanke på feminismens terrorgrepp om allt som existerar, men allt som är dåligt kan på diverse slingrande vägar förr eller senare härledas till feminismen, med möjligt undantag för vädret men det vete fan, är meteorologen kvinnlig så jävlas hon säkert med flit.

Jag kan givetvis förstå lockelsen i att finna en enkel lösning på nästintill alla problem som finns ("om vi bara förbjuder feminismen så blir allt bra"), men nog tycker jag att man är lite lat när man tänker om man ser det så.

Hur mycket hat man ska tolerera vet jag inte. Jag gillar inte hat överhuvudtaget, det är inte mycket gott som kan komma ur sånt. Är antifeminismen hatisk?
2017-04-19, 18:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tveksamt om du förstår, men för min del känns det meningslöst att fortsätta diskutera med någon som dig som, i hopp om att jag aldrig skulle få syn på det, skriver bakom min rygg att du hellre skulle skjuta dig i huvudet än diskutera med mig. Det är naturligtvis en brist hos mig, att jag har svårt att respektera och anpassa mig till den där elakt fega, skvallerkärringsaktiga, baksluga, skitsnackarstilen som grasserar bland en del av de sämre antifeministiska debattörerna på detta forum.

Det här blir för mig helt bizzart, jag är väl medveten om att detta är ett offentligt forum, så dina fantasier får stå för dig.
Citat:
Om kvotering skrev jag inte överhuvudtaget så varför du argumenterar emot det i ett svar till mig har jag ingen aning om och vill inte veta det heller. Och om du tycker att jag tar ditt inlägg personligt så har du alldeles rätt. Jag tar det faktiskt jävligt personligt när någon skriver elakheter om mig.

Jag spinner vidare på trådens sidospår, vilket för tillfället var kvotering. Eftersom det är ett offentligt forum så sker inte diskussionen mellan två parter utan flera, och även läsare. Jag uttryckte min åsikt i frågan bara. Jag vill gärna hålla mig on topic i diskussioner så gott jag kan.

Bold känns väldigt opproffsigt.
Lite malplacerat här också i ett forum med en manlig jargong där alla får en släng av sleven. Men ett praktiskt sätt att flytta fokus. Det jag skrev var att jag förstod att män ogärna gick in i diskussioner med kvinnor som gör så istället för att diskutera, det skulle göra mig väldigt frustrerad vilket jag beskrev på ett målande sätt för effektens skull.

Likaså att inte hålla en röd tråd i sina åsikter. För om det är så att människor har fördomar vid anställning och inte alls är så proffessionella, så förstår jag inte att du så starkt ifrågasatte mitt påstående att kvinnor kan ha nytta av att vara kvinnor vid anställningsintervjuer, det beror ju helt på yrke ifråga om det är en fördel att vara man, eller en fördel att vara attraktiv kvinna. Folk tror ju att attraktiva människor är bättre - det är en av de fördomar vi har.
2017-04-19, 18:34
Medlem
Citat:
Hur mycket hat man ska tolerera vet jag inte. Jag gillar inte hat överhuvudtaget, det är inte mycket gott som kan komma ur sånt. Är antifeminismen hatisk?

Möjligt, fast de tillåts inte till skillnad från feminister att spy ut sitt hat i media och politik. Antifeminister som hatar kvinnor hyllas knappast av eliten när de uttalar eller skriver manshat.

Finns ju grader i helvetet.
2017-04-19, 18:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Känner hjärnblödningen är på gång nu, vad menar du?

Jag var osäker på vad du var ute efter.

Citat:
Ja du har en poäng där och det kan vara en del av förklaringen. Men jag vette fan alltså, folk kan tycka så förbannat olika om saker och ting så det går nästan inte tro det.

Här blev jag mindre osäker.

Citat:
Helt rätt, men det är ni, dom 90 procenten med eran låga nivå som drar ner debatterna i smutsen, och det är helt korrekt svagt av oss få andra att sugas ner i avloppet med er.

Men angående det inlägget du bett så svårt om, jag säger som jag sa precis som jag gjorde i just det inlägget: Jaja nu har jag OT-tramsat så det räcker, över unt out.

Lägger till, du tror säkert i din lilla tonårsskalle som inte fått smaka fitta att du gör någon slags poäng, men det gör du inte, för du svarade mig i inlägget innan genom att helt flytta fokus och styra diskussionen det du vill kackla om.

Nu tror jag ju iofs att du provocerar för att få känslomässiga reaktioner, men om jag leker med tanker att du inte gör just det, så hur skulle du vilja att diskussionen fördes?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-19 kl. 18:57.
2017-04-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är faktan att pojkar får mer av lärartiden än flickor, och då handlar det nog inte om "hjälp" i meningen fatta vad roten ur 4 är utan att hålla styr på busfrön som stör resten av klassen.

Nog inte, kanske inte. Pojkar är förmodligen svin, vi kör på det.

Citat:
Aha du måste ha det att det ska vara F! som står bakom detta, jag länkad ett F! förslag angående skolan har jag för mig, för att det ska gälla.

Normer och mansroller. Religiöst nonsens.

Citat:
Fatta att det finns inga feminister som motarbetar pojkar i skolorna och som glädjer sig åt att det går dåligt för just pojkar. Det har alltid gått sämre för pojkar än flickor, i vissa åldrar, vare sig vi varit medvetena om feminism i politiken eller inte.
Problemet pojkar har att tampas med är den mansroll vi lägger på dem, en mansroll som formats som en magnet som ska stöta bort allt som är "feminint". Ska du få det att gå bra för pojkar så måste du därför aktivt hindra flickor från vissa ämnen, så att dessa kan bli "manliga" och inte tönt fjolligt flickigt. Pojkar läser idag inte böcker, för böcker är för tjejer....och "tjej" är det värsta man kan vara. Iom detta så fråntar manligheten dem det absolut bästa hjälpmedlet som faktiskt just gruppen pojkar ( som kommer med en hjärna som behöver öva språk mer än flickors som har ett rejält försprång) behöver mest för att klara hänga med i resten av skolan.

Jag tror inte att feminister motarbetar pojkar, de bryr sig bara inte om dem, inte alls.
Mer normkritik och mansroller...

Citat:
Där Olfen lös detta problemet. Ska vi ta ifrån böckerna från flickorna? Ska vi minska flickors värld till noll, rosa broderier och intet så pojkar kan bre ut sig igen?
Eller ska vi jobba med mansrollen så som genusvetenskap menar är vägen?

Varför frågar du? Ingen har påstått det.
Religiöst dogma har inget att göra i skolan.
Senast redigerad av oLf 2017-04-19 kl. 18:52.
2017-04-19, 18:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
I vilket fall som helst, hoppas jag att skolans problem med pojkar belyses ännu mer och att det finns tid och resurser att lägga på att hitta vettiga lösningar - vad de nu kan vara. Jag tror att det är extremt sällsynt att feminister missunnar pojkar det, faktiskt. Bara för att det upprepas som ett mantra här på Flashback att feminister hatar allt av manligt kön, betyder inte det att det är sant.
Bold whooops

Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Möjligt, fast de tillåts inte till skillnad från feminister att spy ut sitt hat i media och politik. Antifeminister som hatar kvinnor hyllas knappast av eliten när de uttalar eller skriver manshat.

Finns ju grader i helvetet.

Det här skitsnacket om hat och mobbing är bara desperata tillhyggen. Jag såg en snutt på kulturnyheterna, och satt kaffet i halsen. Visst finns det sjuka människor som skriver både hot och obsceniteteter till journalister och andra, men att dra alla över en kam är svagsint.

Wiki: Hat
Citat:
Hat, en passion, vars grund är en olustkänsla vid föreställningen om hatets föremål och som yttrar sig i ett permanent begär att skada detta.
Vi har alla en subjektiv uppfattning om verkligheten. Det fundamentala attributionsfelet har jag redan nämnt. Ett annat vanligt problem är att ta saker personligt och då läsa in en avsikt att skada som inte finns där. I en narcissists värld så är alla som inte med dem emot dem. I de onyanserades värld så blir alla antifeminister och hatare.
Vidare att tro sig hatad är ett tecken på paranoia...

Jag är väldigt förstämd över den verklighetsuppfattning som verkar råda. De som är någorlunda friska är inte kategoriska och har inte dikotomiskt tänkande, de diskuterar inte i absoluter och även om man gör det i stridens hetta,så finns förmågan att backa bak att ta in motståndarsidans bild, och inte bara demonisera denne. Precis som du skriver så finns det grader i helvetet.

Just i denna tråden så blir det så tydligt att det inte är analytiskt tänkande utan att det blir känslor istället för tankar. https://pics.me.me/being-offended-the-clockworkcrow-claiming-that-you-are-offended-is-11189790.png
2017-04-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Det här skitsnacket om hat och mobbing är bara desperata tillhyggen. Jag såg en snutt på kulturnyheterna, och satt kaffet i halsen. Visst finns det sjuka människor som skriver både hot och obsceniteteter till journalister och andra, men att dra alla över en kam är svagsint.

Tyvärr så fungerar det knepet väldigt bra, en politiker som blir kallad kvinnohatare eller rasist (med eller utan fog) ligger pyrt till.

Virtue signaling är trendigt nu tydligen så många passar på att bedyra sin egen förträfflighet på någon annans bekostnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Wiki: Hat

Vi har alla en subjektiv uppfattning om verkligheten. Det fundamentala attributionsfelet har jag redan nämnt. Ett annat vanligt problem är att ta saker personligt och då läsa in en avsikt att skada som inte finns där. I en narcissists värld så är alla som inte med dem emot dem. I de onyanserades värld så blir alla antifeminister och hatare.
Vidare att tro sig hatad är ett tecken på paranoia...

Jag är väldigt förstämd över den verklighetsuppfattning som verkar råda. De som är någorlunda friska är inte kategoriska och har inte dikotomiskt tänkande, de diskuterar inte i absoluter och även om man gör det i stridens hetta,så finns förmågan att backa bak att ta in motståndarsidans bild, och inte bara demonisera denne. Precis som du skriver så finns det grader i helvetet.

Just i denna tråden så blir det så tydligt att det inte är analytiskt tänkande utan att det blir känslor istället för tankar. https://pics.me.me/being-offended-the-clockworkcrow-claiming-that-you-are-offended-is-11189790.png

Man får ta ordet för hur det används av kränkthetseliten. När någon säger något som en annan avsiktligt uppfattar som hatiskt, oavsett vad som faktiskt sagts och hur oskyldigt det än må vara.

Edit: Det är intressant hur många feminister påstår att uttalande som "jag hatar alla män" inte är hat medan en man som har åsikter om abort eller är kritisk till feminism hatar kvinnor.
Senast redigerad av oLf 2017-04-19 kl. 19:09.
2017-04-19, 19:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Om du utgår från mig när du skapar dig en uppfattning om hur kvinnor vill bli bemötta riskerar du stöta på problem.

Varför i hela friden skulle jag göra det?

Citat:
Det handlar inte om hur stor andel man har med respektive mot sig eller vad man blir kallad av några få, utan mest att det känns meningslöst. Ingen eller väldigt få frågar något för att de vill veta vad den andra sidan tycker, istället argumenterar man mest mot de halmgubbar man har byggt upp, eller sämre.
Jag vill veta men tycker inte jag får svar. Jag har givetvis en bild av feminismen som den bedrivs idag, men jag är okey med att bli motbevisad. Men då måste det till mer än känsloargument och en enstaka rapport.
2017-04-19, 19:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Tyvärr så fungerar det knepet väldigt bra, en politiker som blir kallad kvinnohatare eller rasist (med eller utan fog) ligger pyrt till.

Virtue signaling är trendigt nu tydligen så många passar på att bedyra sin egen förträfflighet på någon annans bekostnad.

Man får ta ordet för hur det används av kränkthetseliten. När någon säger något som en annan avsiktligt uppfattar som hatiskt, oavsett vad som faktiskt sagts och hur oskyldigt det än må vara.

Edit: Det är intressant hur många feminister påstår att uttalande som "jag hatar alla män" inte är hat medan en man som har åsikter om abort eller är kritisk till feminism hatar kvinnor.

Då blir man ju en hatare om man inte tillerkänner sig religionen, ungefär som kristna kallade kritiker satan förr.

Edit - ja man är helt blind för det egna hatet.
2017-04-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej det kanske inte är målet för gemene feminist, men eftersom man har helt fel verktyg för att försöka höja pojkars deltagande och betyg i skolan så blir feminismen & genus en destruktiv kraft mot pojkar, medvetet eller ej. Utgångspunkten är ständigt "mansrollen", och om man tänker efter så är det rätt vidrigt att applicera en sådan teori på pojkar i skolåldern! Eftersom man felaktigt utgår ifrån att pojkar och flickor är likadana så skyller man på patriarkatet och mansrollen när pojkar är vildare och inte lär sig på samma sätt som flickor. När jag läser hur genusvetare tänker om pojkar i skolan så blir jag mörkrädd, dom är helt bortkopplade från verkligheten och lever i sin lilla ideologiska bubbla med helt fel utgångspunkter. Och det ska våra kära barn bli subjekt för? Nej tack!

Jag skulle inte ha givit mig in i skoldebatten, det var faktiskt inte meningen och jag tror jag får backa ur fortsatt debatt pga otillräcklig kunskap, helt enkelt. Hoppas att du ursäktar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in