Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Tveksamt om du förstår, men för min del känns det meningslöst att fortsätta diskutera med någon som dig som, i hopp om att jag aldrig skulle få syn på det, skriver bakom min rygg att du hellre skulle skjuta dig i huvudet än diskutera med mig. Det är naturligtvis en brist hos mig, att jag har svårt att respektera och anpassa mig till den där elakt fega, skvallerkärringsaktiga, baksluga, skitsnackarstilen som grasserar bland en del av de sämre antifeministiska debattörerna på detta forum.
Det här blir för mig helt bizzart, jag är väl medveten om att detta är ett offentligt forum, så dina fantasier får stå för dig.
Citat:
Om kvotering skrev jag inte överhuvudtaget så varför du argumenterar emot det i ett svar till mig har jag ingen aning om och vill inte veta det heller. Och om du tycker att jag tar ditt inlägg personligt så har du alldeles rätt. Jag tar det faktiskt jävligt personligt när någon skriver elakheter om mig.
Jag spinner vidare på trådens sidospår, vilket för tillfället var kvotering. Eftersom det är ett offentligt forum så sker inte diskussionen mellan två parter utan flera, och även läsare. Jag uttryckte min åsikt i frågan bara. Jag vill gärna hålla mig on topic i diskussioner så gott jag kan.
Bold känns väldigt opproffsigt.
Lite malplacerat här också i ett forum med en manlig jargong där alla får en släng av sleven. Men ett praktiskt sätt att flytta fokus. Det jag skrev var att jag förstod att män ogärna gick in i diskussioner med kvinnor som gör så istället för att diskutera, det skulle göra mig väldigt frustrerad vilket jag beskrev på ett målande sätt för effektens skull.
Likaså att inte hålla en röd tråd i sina åsikter. För om det är så att människor har fördomar vid anställning och inte alls är så proffessionella, så förstår jag inte att du så starkt ifrågasatte mitt påstående att kvinnor kan ha nytta av att vara kvinnor vid anställningsintervjuer, det beror ju helt på yrke ifråga om det är en fördel att vara man, eller en fördel att vara attraktiv kvinna. Folk tror ju att attraktiva människor är bättre - det är en av de fördomar vi har.