Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Nu hänger jag inte med. ESA som är en turkisk produkt har ju som mål att störta SDF (mestadels kurder) som har fått en del hjälp av USA.
Du menar alltså att Amerika spelar ett dubbelspel och stödjer båda två? Verkar osannolikt.
Lär väl endast vara backade av Erdogans regim och kanske Saudiarabien. Tror inte att USA är så dumma att ge sig in på detta desperata försök av Turkiet.
ESA var nytt för mig, jag tror jag fick de rätt i det rätt i de jag skrev annars kolla Southfront länken.
Jag hänger ärligt talat inte heller med riktigt, SDF är ju understödda av USA?
USA spelar fullständigt efter Netanyahus pipa, när NeoCons ber Trump så frågar han hur högt.
Vore bättre USA bara drog tillbaka alla sina styrkor och lätt SAA, Ryssland och Iran kan fortsätta och Syrien hade varit befriat innan sommaren.
Som sagt, nu är jag lite förvirrad om det är via denna "Eastern Shield Army Gay Name" eller via FSA som det största hotet ligger, men den truppförstärkning de skrikigt om verkar ju ske nu.
ESA & FSA har båda som mål att kriga mot SAA.
Notera även att amerikanerna tömmer ockuperade områden runt Deir Ezzor på spioner - totalt fyra på en månad.