Citat:
Ursprungligen postat av
8bitrage
Om man vill lösa in olistade teckningsoptioner som ligger hos er, måste man ringa er för att göra det eller kommer det upp någon möjlighet att göra det som med vanliga TO:s?
Det kommer upp ett erbjudande på sajten under Mina Sidor > Nyintroduktioner & Emissioner förutsatt att optionerna är in the money och att det är sista teckningsperioden. Det går även bra att maila oss i inloggat läge för att teckna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fajo
Har Avanza några planer på att sänka sitt courtage eller är det bara att byta till Degiro?
Som vi tidigare har nämnt i frågan kommer vi löpande att se över vårt erbjudande och vi har målsättningen att även i framtiden ge mer pengar över till dig hos oss än hos någon annan bank. Vi har under snart 20 år pressat priserna på aktiehandel och vi ser med glädje att det idag är många småsparare som handlar aktier gratis eller endast för ett par kronor i courtage.
Vi kommer att titta på hur vi kan stärka vårt helhetserbjudande och vi har målsättningen att pressa priserna på flera andra tjänster och produkter. Som du säkert har sett så har vi exempelvis inlett ett samarbete Stabelo och målsättningen är att erbjuda bolån till en bredare kundgrupp.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Jag har laddat ner testversionen av Infront. Ser det annorlunda ut i köpversionen?
Rent visuellt ser versionerna likadana ut men testversionen har fler tilläggstjänster och marknadsdata än standardversionen har om du köper en prenumeration på tradern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reeves
Dags för Avanza att skaffa inlogg med mobilt bank-id för företag tycker jag. Håller på att bli galen här.

Vi vill gärna kunna implementera den funktionen men den är inte riktigt så enkel som kan tyckas. Anledningen till att vi inte kan koppla ett företagskonto till en privatpersons bankID är för att vi inte kan ha löpande kontroll över bolagets firmatecknare, vilken kan komma att ändras och då skulle innebära att fel person har tillgång till kontot. Det är därmed av säkerhetsskäl som vi har valt att inte erbjuda den tjänsten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Forzo
Trevligt att ni lagt till så man enkelt kan handla europeiska aktier, men jag saknar brittiska. Kommer det komma via internet eller kommer det fortsätta vara enbart via telefon?
I dagsläget har vi inga planer på att ta in Brittiska marknaden på vår sajt, men vi ser givetvis löpande över de marknader som vi erbjuder. Det är en del kunder som har samma önskemål och jag ser till att skicka det vidare!
/Florence, Avanza