2017-06-11, 22:41
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nej, skatten för ISK betalar du vid nästkommande års deklaration.

ISK konto har jag. Men fan va jobbigt att skatteverkets sida är nere hela tiden.
Citera
2017-06-11, 23:33
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nej, skatten för ISK betalar du vid nästkommande års deklaration.
Okej, tack! Det är bara det att den finns inräknad så man själv inte behöver räkna ut den? Nu känns det som att jag är ute på djupt vatten.
Citera
2017-06-11, 23:35
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Okej, tack! Det är bara det att den finns inräknad så man själv inte behöver räkna ut den? Nu känns det som att jag är ute på djupt vatten.

Ja precis, lite krångligt det här för helt nya. Men då antar jag att genom ISK så är den uträknad, sedan på deklarationen så godkänner man summan?
Citera
2017-06-11, 23:39
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaleo97
Ja precis, lite krångligt det här för helt nya. Men då antar jag att genom ISK så är den uträknad, sedan på deklarationen så godkänner man summan?
Jag fattar det som att det är så, ja. Har själv precis börjat så är väldigt ny.
Citera
2017-06-12, 09:22
Medlem
CelenoIIs avatar
Nåt fel på grafen för femton minuter sedan?
Citera
2017-06-12, 11:34
Medlem
Har en fråga:

Jag går ofta in och kollar SMA 50/200, jag går då in och öppnar bolaget och går på TA och ställer där, detta gör jag på var och en men min fråga är, går det ställa in så att alltid när jag öppnar upp sidan för aktien så står det automatiskt strecken för 50 och 200 (eller vad man nu väljer)?
Citera
2017-06-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har en fråga:

Jag går ofta in och kollar SMA 50/200, jag går då in och öppnar bolaget och går på TA och ställer där, detta gör jag på var och en men min fråga är, går det ställa in så att alltid när jag öppnar upp sidan för aktien så står det automatiskt strecken för 50 och 200 (eller vad man nu väljer)?

Skulle också vilja att senast angivet MA visades när jag går in på olika aktier. Avanza, är det möjligt att göra?
Citera
2017-06-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travelix
Skulle också vilja att senast angivet MA visades när jag går in på olika aktier. Avanza, är det möjligt att göra?
Du förklarade det enkelt med en mening, tack 🙂
Citera
2017-06-13, 16:44
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Har en fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Travelix

Hej!

Det man kan göra på vår hemsida i dagsläget är att spara det angivna MA så att man senare kan öppna upp den på samma eller andra aktier. Det gör man genom att först lägga upp en linje i grafen, sedan klicka på TA > Spara mall.

Dessvärre har vi inte den funktionen som ni efterfrågar - att den automatiskt sparas och öppnas igen på samma aktie. Det är en bra idé som jag ser till att föra vidare!

/Florence, Avanza
Citera
2017-06-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Det man kan göra på vår hemsida i dagsläget är att spara det angivna MA så att man senare kan öppna upp den på samma eller andra aktier. Det gör man genom att först lägga upp en linje i grafen, sedan klicka på TA > Spara mall.

Dessvärre har vi inte den funktionen som ni efterfrågar - att den automatiskt sparas och öppnas igen på samma aktie. Det är en bra idé som jag ser till att föra vidare!

/Florence, Avanza
Tackar, fungerar 🙂
Citera
2017-06-13, 20:50
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

/Florence, Avanza

Citat:
Tackar, fungerar 🙂

För den late så är det ju dock inga större bekymmer att skapa ett kort script till Tampermonkey (eller liknande) som gör detta automatiskt efter att sidan har laddats. Typ:

Kod:
setTimeout(function()
{
    document.querySelectorAll(".actionDropToggle")[2].click();
    setTimeout(function()
    {
        document.querySelectorAll(".loadTemplate")[0].click();
        setTimeout(function()
        {
            document.querySelectorAll(".actionDropToggle")[2].click();
        }, 500);
    }, 500);
}, 500);
Citera
2017-06-14, 23:09
Medlem
.
Senast redigerad av dd105 2017-06-14 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in