2017-04-12, 12:21
Medlem
8bitrages avatar
Om man vill lösa in olistade teckningsoptioner som ligger hos er, måste man ringa er för att göra det eller kommer det upp någon möjlighet att göra det som med vanliga TO:s?
Citera
2017-04-12, 13:18
Medlem
Har Avanza några planer på att sänka sitt courtage eller är det bara att byta till Degiro?
Citera
2017-04-12, 13:27
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fajo
Har Avanza några planer på att sänka sitt courtage eller är det bara att byta till Degiro?

Byt till degiro, du kommer bli skitnöjd. Deras sida är ett mirakel vad gäller kodningen och användbarheten, de är responsiva och snabba att ha att göra med och systemet för att köpa/sälja är väldigt smidigt. Du kommer bli väldigt nöjd, och dessutom sparar du några kronor i courtage!
Citera
2017-04-12, 14:17
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har laddat ner testversionen av Infront. Ser det annorlunda ut i köpversionen?
Citera
2017-04-13, 00:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Byt till degiro, du kommer bli skitnöjd. Deras sida är ett mirakel vad gäller kodningen och användbarheten, de är responsiva och snabba att ha att göra med och systemet för att köpa/sälja är väldigt smidigt. Du kommer bli väldigt nöjd, och dessutom sparar du några kronor i courtage!
Degiros hemsida har bara en bråkdel av funktionerna och informationen som finns på Avanzas sida...men precis som du skriver, det är courtaget som är grejen. Just därför har även jag bytt. Följer marknaden via Avanzas sida men handlar va Degiro....så mycket hade Avanza för att lägga ner pengar på att bygga bästa sidan bland nätmäklare
Citera
2017-04-13, 08:26
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Degiros hemsida har bara en bråkdel av funktionerna och informationen som finns på Avanzas sida...men precis som du skriver, det är courtaget som är grejen. Just därför har även jag bytt. Följer marknaden via Avanzas sida men handlar va Degiro....så mycket hade Avanza för att lägga ner pengar på att bygga bästa sidan bland nätmäklare

Jag var ju kanske en bit ironiskt vad gällde deras sida

Men som du säger, courtaget kan ju vara en stor sak.
Citera
2017-04-13, 10:11
Medlem
Reevess avatar
Dags för Avanza att skaffa inlogg med mobilt bank-id för företag tycker jag. Håller på att bli galen här.
Citera
2017-04-19, 19:23
Medlem
Forzos avatar
Trevligt att ni lagt till så man enkelt kan handla europeiska aktier, men jag saknar brittiska. Kommer det komma via internet eller kommer det fortsätta vara enbart via telefon?
Citera
2017-04-20, 08:29
Medlem
Hur tror ni det går med Avanzas Courtage egentligen?

Nordea är uppenbart bättre för mig, men hade väntat mig att Avanza skulle matcha deras courtage. Gillar Avanza i övrigt, men det känns som om de borde ha sänkt nu om de plannerade att göra det.

Hur gör ni andra?
Citera
2017-04-20, 11:34
Medlem
CHeitzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instruisto
Hur tror ni det går med Avanzas Courtage egentligen?

Nordea är uppenbart bättre för mig, men hade väntat mig att Avanza skulle matcha deras courtage. Gillar Avanza i övrigt, men det känns som om de borde ha sänkt nu om de plannerade att göra det.

Hur gör ni andra?

Jag och sambon har tillsammans över 1.5 miljon på Avanza. Kommer def. flytta till Nordea om Avanza inte inom kort sänker.

Vore intressant om Avanza ville kommentera detta direkt här i tråden. Är en sänkning planerad eller är det bättre att flytta direkt för oss som tycker prisskillnaden är för stor?
Citera
2017-04-20, 14:34
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Om man vill lösa in olistade teckningsoptioner som ligger hos er, måste man ringa er för att göra det eller kommer det upp någon möjlighet att göra det som med vanliga TO:s?

Det kommer upp ett erbjudande på sajten under Mina Sidor > Nyintroduktioner & Emissioner förutsatt att optionerna är in the money och att det är sista teckningsperioden. Det går även bra att maila oss i inloggat läge för att teckna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fajo

Som vi tidigare har nämnt i frågan kommer vi löpande att se över vårt erbjudande och vi har målsättningen att även i framtiden ge mer pengar över till dig hos oss än hos någon annan bank. Vi har under snart 20 år pressat priserna på aktiehandel och vi ser med glädje att det idag är många småsparare som handlar aktier gratis eller endast för ett par kronor i courtage.

Vi kommer att titta på hur vi kan stärka vårt helhetserbjudande och vi har målsättningen att pressa priserna på flera andra tjänster och produkter. Som du säkert har sett så har vi exempelvis inlett ett samarbete Stabelo och målsättningen är att erbjuda bolån till en bredare kundgrupp.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har laddat ner testversionen av Infront. Ser det annorlunda ut i köpversionen?

Rent visuellt ser versionerna likadana ut men testversionen har fler tilläggstjänster och marknadsdata än standardversionen har om du köper en prenumeration på tradern.

Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Dags för Avanza att skaffa inlogg med mobilt bank-id för företag tycker jag. Håller på att bli galen här.

Vi vill gärna kunna implementera den funktionen men den är inte riktigt så enkel som kan tyckas. Anledningen till att vi inte kan koppla ett företagskonto till en privatpersons bankID är för att vi inte kan ha löpande kontroll över bolagets firmatecknare, vilken kan komma att ändras och då skulle innebära att fel person har tillgång till kontot. Det är därmed av säkerhetsskäl som vi har valt att inte erbjuda den tjänsten.

Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Trevligt att ni lagt till så man enkelt kan handla europeiska aktier, men jag saknar brittiska. Kommer det komma via internet eller kommer det fortsätta vara enbart via telefon?

I dagsläget har vi inga planer på att ta in Brittiska marknaden på vår sajt, men vi ser givetvis löpande över de marknader som vi erbjuder. Det är en del kunder som har samma önskemål och jag ser till att skicka det vidare!

/Florence, Avanza
Citera
2017-04-20, 14:45
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vi vill gärna kunna implementera den funktionen men den är inte riktigt så enkel som kan tyckas. Anledningen till att vi inte kan koppla ett företagskonto till en privatpersons bankID är för att vi inte kan ha löpande kontroll över bolagets firmatecknare, vilken kan komma att ändras och då skulle innebära att fel person har tillgång till kontot. Det är därmed av säkerhetsskäl som vi har valt att inte erbjuda den tjänsten.

Borde det inte bara gå att arbeta med fullmakter? Då hamnar det ansvaret på bolaget själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in