Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Kriget tycks gå mycket bra för Syrien och dess allierade, de har stora framgångar på alla områden de ser ut att ha ett starkt överläge. .
Förvånansvärt bra, med tanke på Trumps svar på Idlib så var det en mindre försvagning i några dagar men idag verkar det återställt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
US, Israel, Saudi tycks ha blivit desperata och först försökte Israel bomba Syrien som medförde att av de fyra attackplanen sköts 1 plan ned och det andra blev svårt skadad, de lyckades klara de två andra planen genom att de snabbt vända tillbaka.
"White Helmet" ordnade att en massa människor dog sedan radades de upp och påstods ha blivit gasade med saringas vid syrisk bombning.
Man ska inte glömma det som hände dagarna innan, hur SAA sköt ner israeliskt stridsflygplan och det som skedde efter, där Putin tom. pekade med handen när en totalt kriggalen Netanyahu berättade att man skulle fortsätta terrorbomba Syrien.
Man fick amerikanerna att göra det istället, Chutzpah på den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
White Helmet som är samma som al-Qaida lyfte de här offren i sandaler och bara händer som skulle gjort att de blivit dödade om det varit saringas.
Det var nog Kloringas
Detta är nog ingenting som sionisterna ska klicka på när de tycker är Syrian Girl är rena rama Hitler men Anti-NeoCon Report & Ryan Dawson har intressanta rapporter
https://youtu.be/cAf3jpSE3XI
(Och du har rätt i det du säger Fagro jag bara smög in lite info)
Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Motivet för alltsammans var att US skulle stödja terroristerna med att bomba syriska mål, som också gjordes.
US bombade Khan Shaykhon flygbasen med 59 Tomahawk missiler, men det underliga är att endast 23 kom fram till flygbasen och orsakade skador.
Någon förklaring var 36 Tomahawk missiler tog vägen har inte kommit från US utan varit helt tyst om det, som de måste känna till..
Jag tycker det är ett lite udda val av flygbas och bomba också, inte för jag är nån militär expert långt därifrån (därför jag tycker den senaste 1-2 veckorna varit allmänt.. knepiga)
Det var Shayrat airbase, söder om Homs:
https://goo.gl/maps/Y1ijQnwZV7B2 (Google Maps)
När de slog Deir Ezzor och det strategiska målet för den staden förstår jag, Palmyra och T4 Airbase likaså. Mezzeh Airbase som sionisterna bombade efter Aleppo Victory slog ut hubben från Damascus, men dessa 23 Tomahawk Missiler som ändå ska ha slagit ner verkar inte ens ha slagit flygbasen.
The Guardian: A visual guide to the US missile strikes on a Syrian airbase
https://www.theguardian.com/world/2017/apr/07/visual-guide-us-airstrikes-on-syria-donald-trump
Ett svart streck draget där ser jag, är det var 23 Tomah. Missiler gjorde då eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Min spekulation är att Ryssarna sköt ned de 36 missade missilerna för att visa USA att de kan ta ned sådana missiler och en varning "gör inte om det".
Nu finns det inget samarbete med Ryssland och US om flyget som gjort att US terrorbombningar har minskat kraftigt.
US förlorade stort med bombattacken mot flygbasen, hela Mellan Östern ser sannolikt US som en oberäknelig paria och ser nog bäst att de försvinner från området.
Efter de "oroligheter" som följde när det israeliska planet skjöts ner utanför Palmyra så läste jag en de om det Missilförsvar som Ryssland skyddade Syrien med.
Jag tycker de är märkligt att det är så tyst om det nu? För de hade ju kunnat räddat Syrien från i princip bli helt övertaget av alQaeda/I.S.I.S nu.
Eller att ryssarna skjöt ner dem men sen håller det närmast hemligt?
Typ:
Russia-Insider: There Was No Way for Russia to Shoot Down Trump's Syria Cruise Missiles
http://russia-insider.com/en/there-was-no-way-russia-shoot-down-trumps-syria-cruise-missiles/ri19584
Finns det nån anledning för ryssarna att säga att ljuga här? Säga att de inte skjöt ner eller var delaktiga i att inte ens hälften av amerikanska missilerna träffade mål i Syrien?
Men det skulle ju förklara varför Trump berättar att relationerna med Putin är "All-Time Low".
Som sagt, det "geo-politiska läget" i världen har varit märkligt sista tiden, och jag har haft ganska dålig uppkoppling. Men lite förvirrad är jag ska villigt erkännas.