2017-04-18, 17:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Ja visst, varför inte? Sen är inte alla medlemmar bundna till ett och samma parti i den gruppen utan den består av medlemmar som röstar på alla möjliga men motivet är att hålla bort hatet från den offentliga sidan samt oskyldigt drabbade.
Det är klart att det inte är det. Det har visats gång på gång i denna tråden att det handlar om att lyfta upp rätt åsikter och trycka ner fel åsikter. Det är en rad med välkända näthatare som är med i gruppen och noll (0) gånger har detta agerats på.

Är detta nedan lämpligt beteende på sociala medier?

"Lägg ner nu... det enda smarta som kommit ur din mun är min stenhårda kuk!"

"Precis det sade din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!"

Det tycks vara helt ok att hata och bära sig åt som ett svin om man har rätt åsikt. Varför agerar ingen mot dessa personer?
Citera
2017-04-18, 18:55
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är klart att det inte är det. Det har visats gång på gång i denna tråden att det handlar om att lyfta upp rätt åsikter och trycka ner fel åsikter. Det är en rad med välkända näthatare som är med i gruppen och noll (0) gånger har detta agerats på.

Är detta nedan lämpligt beteende på sociala medier?

"Lägg ner nu... det enda smarta som kommit ur din mun är min stenhårda kuk!"

"Precis det sade din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!"

Det tycks vara helt ok att hata och bära sig åt som ett svin om man har rätt åsikt. Varför agerar ingen mot dessa personer?
Jag har inget ansvar över idioterna som skrivit detta. Gruppen har över 70k användare som röstar olika men samtidigt även vissa frag-bite-aktivister tyvärr. Och gruppen bildades inte utan en riktigt anledning, sen så hoppar små troll ibland på tåget.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Exakt vilka tankemässiga snedsprång och snubblande resonemang använder du för att lyckas kalla det där för "hat"?
"Ungsvenskarna är Sverigedemokraternas ungdomsrörelse. Vårt syfte är att bedriva intern och extern opinion samt fostra och utveckla framtida SD-politiker" <---- SDs framtid

Det är hat enligt mig när "professionella" politiker generaliserar varje svartskalle som en "Muhammed" och om det inte är hat så säger jag "motbjudande åsikter". Hur som helst jag blir spyfärdig av att läsa deras rasistiska inlägg när dem gömmer sig bakom manteln som "politiska aktivister", jo aktiverar dem gör det, aktiverar lillhjärnan hos 13åringar i högstadieskolor.
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-04-18 kl. 18:58.
Citera
2017-04-18, 18:59
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag har inget ansvar över idioterna som skrivit detta. Gruppen har över 70k användare som röstar olika men samtidigt även vissa frag-bite-aktivister tyvärr.
Jag sade inte att du hade något ansvar. Jag frågade om det är en lämplig medlem i gruppen eller bör gruppen agera mot medlemmar som upprepat uttrycker sig liknande det på sociala medier? Bär de vara välkomna?

Även om du inte är ansvarig så vsar ju ditt agerande som medlem i gruppen på om du accepterar detta eller inte. Det har ju accepterats hittills, vilket för den oinvigde kan tolkas som att politisk åsikt är viktigare än näthat.
Citera
2017-04-18, 19:12
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Jag sade inte att du hade något ansvar. Jag frågade om det är en lämplig medlem i gruppen eller bör gruppen agera mot medlemmar som upprepat uttrycker sig liknande det på sociala medier? Bär de vara välkomna?

Även om du inte är ansvarig så vsar ju ditt agerande som medlem i gruppen på om du accepterar detta eller inte. Det har ju accepterats hittills, vilket för den oinvigde kan tolkas som att politisk åsikt är viktigare än näthat.
Jag var själv 14 år gammal och hängde på playahead och levde ett liknande liv (även om jag diskuterade mest seriös så fanns det vissa som man snackade idiotiskt med) men de som låg under samma mantel som min gick inte med mig och inte emot heller.

Man kan på ett annat sätt se det som att trollen håller igång hjulen för de riktiga diskussioner som kan dyka upp i framtiden. Sad but true. Om de inte fick uttrycka sig om sina könsorgan kanske modsen tycker att gruppen glömmer bort sig själva när dem kommer behövas.

edit: Ni kan ju anmäla dem till modsen ni med och se om det ger resultat. Själv så hänger jag inte på högerextremas facebook-sidor så jag kan inte hitta dem.
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-04-18 kl. 19:16.
Citera
2017-04-18, 19:25
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag var själv 14 år gammal och hängde på playahead och levde ett liknande liv (även om jag diskuterade mest seriös så fanns det vissa som man snackade idiotiskt med) men de som låg under samma mantel som min gick inte med mig och inte emot heller.

Man kan på ett annat sätt se det som att trollen håller igång hjulen för de riktiga diskussioner som kan dyka upp i framtiden. Sad but true. Om de inte fick uttrycka sig om sina könsorgan kanske modsen tycker att gruppen glömmer bort sig själva när dem kommer behövas.

edit: Ni kan ju anmäla dem till modsen ni med och se om det ger resultat. Själv så hänger jag inte på högerextremas facebook-sidor så jag kan inte hitta dem.
Det var inte heller frågan. Jag kan upprepa den igen. Anser du att personer som uttrycker sig som ovan på sociala medier är lämpliga medlemmar i gruppen #jagärhär, och om inte, vad bör gruppen göra åt det?
Citera
2017-04-18, 20:06
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Det var inte heller frågan. Jag kan upprepa den igen. Anser du att personer som uttrycker sig som ovan på sociala medier är lämpliga medlemmar i gruppen #jagärhär, och om inte, vad bör gruppen göra åt det?
Jag skrev ju att du kan anmäla dem till modsen och se om de gör något åt det. Jag själv tycker inte att det är lämpligt det dem pysslar med. Ett sätt att komma med något förebyggande är att man granskar vad medlemmarna gör och sedan välja att plocka bort dem som läsare av de senaste nyheterna som modsen kommer med (man kan ju i en grupp i facebook välja vilka som får ta del av artiklarna som postas medan dem som inte får det får se en rubrik "Du får inte se detta"). Lite illuminati-vibbar kanske men det kan funka i teorin.

edit: dvs belöna dem med disciplin för att delta i de riktiga akterna medan resten kan skita på Fria Tiders facebooksida.
Citera
2017-04-18, 20:15
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag skrev ju att du kan anmäla dem till modsen och se om de gör något åt det. Jag själv tycker inte att det är lämpligt det dem pysslar med. Ett sätt att komma med något förebyggande är att man granskar vad medlemmarna gör och sedan välja att plocka bort dem som läsare av de senaste nyheterna som modsen kommer med (man kan ju i en grupp i facebook välja vilka som får ta del av artiklarna som postas medan dem som inte får det får se en rubrik "Du får inte se detta"). Lite illuminati-vibbar kanske men det kan funka i teorin.

edit: dvs belöna dem med disciplin för att delta i de riktiga akterna medan resten kan skita på Fria Tiders facebooksida.
Varför skulle jag anmäla dem till någon? Jag struntar ju fullständigt i om gruppen innehåller näthatare eftersom jag inte är medlem och inte har några problem med det. Jag har det bara som exempel på att gruppens primära syfte inte är att stoppa näthat utan att styra diskussioner utifrån en politisk åsikt. Det finns som sagt massor av exempel i denna tråden som stödjer detta och det finns ingen som lyckats visa på motsatsen mer än att "Du har fel för att det är så.".

Du bekräftar ju också själv detta genom att det handlar om att t ex "skita på Fria Tiders Facebooksida".
Citera
2017-04-18, 22:09
Medlem
Citat:
"Ungsvenskarna är Sverigedemokraternas ungdomsrörelse. Vårt syfte är att bedriva intern och extern opinion samt fostra och utveckla framtida SD-politiker" <---- SDs framtid

Det är hat enligt mig när "professionella" politiker generaliserar varje svartskalle som en "Muhammed" och om det inte är hat så säger jag "motbjudande åsikter". Hur som helst jag blir spyfärdig av att läsa deras rasistiska inlägg när dem gömmer sig bakom manteln som "politiska aktivister", jo aktiverar dem gör det, aktiverar lillhjärnan hos 13åringar i högstadieskolor.

Ja det där var en utläggning, men det var inget svar på min fråga. Jag undrade hur du kunde få det följande du citerade till "hat" som du skriver:

Citat:
"Grattis och trevlig Lucia Muhammed! Nyligen har vi fått lära oss att alla kan vara Lucia, även profeten Muhammed" <----- Har dem rätt i det? Om du på allvar tycker att sånt hat är värt att försvaras så finns det ingen mening att diskutera det med dig.

Det jag frågade om handlade inte om ifall politiker "generaliserar varje svartskalle som en 'Muhammed'" utan om att avbilda Muhammed som Lucia. Varför anser du det vara "hat"?
Citera
2017-04-19, 12:45
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Jag själv som medlem i #jagärhär ger mig inte in på sidor som Fria Tiders eftersom en saklig debatt är omöjligt för dem (finns frag-bite aktivister hos #jagärhär också).

Varför tror ni i jäh att det måste ske en saklig debatt överallt på facebook?.
Citera
2017-04-19, 13:10
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Varför tror ni i jäh att det måste ske en saklig debatt överallt på facebook?.
Jag skiter i debatter däremot känner jag att jag har ansvar att dölja korkade åsikter som baseras på hat och ignorans. Kallar man lucia för Muhammed bara för att han var mörkhyad så sprider man en åsikt om att alla mörka, ljusbruna etc är ett stöd till profeten Muhammeds tolkning och åsikter när väldigt många muslimer förnekar profeten Muhammeds tolkning utav skriften (samt att mörkhyade inte ens behöver vara muslimer). Så när "ungsvenskarna" kallar alla för Muhammed fanatiker bara för att dem inte röstar på SD eller lämnar landet så lägger jag dem i kategorin "hat".

Tänk dig om en imam gick ut i media och sa "alla kristna idag stödjer korstågen under medeltiden" vart skulle du placera den åsikten kategoriskt?
Citera
2017-04-19, 14:13
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Citat:
Varför skulle jag anmäla dem till någon? Jag struntar ju fullständigt i om gruppen innehåller näthatare eftersom jag inte är medlem och inte har några problem med det. Jag har det bara som exempel på att gruppens primära syfte inte är att stoppa näthat utan att styra diskussioner utifrån en politisk åsikt. Det finns som sagt massor av exempel i denna tråden som stödjer detta och det finns ingen som lyckats visa på motsatsen mer än att "Du har fel för att det är så.".

Man kan inte enbart vara politisk mot hatare "det krävs ett monster för att slå ett monster". Själva idén med gruppen är att man upplyser sina landsmän att inte hamna som offer för politisk propaganda och lögner, de som går via Fria Tider blir mindre upplysta än de som väljer att läsa varje tidning för att kunna få en glimt av sanningen. JÄH är skapade p.g.a påföljden utav hat-spammande extremister i Sverige och existerade inte fören dem spreds över många sociala medier.

Citat:
Du bekräftar ju också själv detta genom att det handlar om att t ex "skita på Fria Tiders Facebooksida".
Fria Tider är inte seriösa eftersom dem går utan att forska i bakgrund och avhandling i sina texter och hoppar direkt över till analysen t.ex. så bötfälls nån av dem av en somalisk polis och sedan skriver en artikel om att "Muhammed har tagit över polisen i Sverige, väpna er bröder!".
Citera
2017-04-19, 15:56
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Man kan inte enbart vara politisk mot hatare "det krävs ett monster för att slå ett monster". Själva idén med gruppen är att man upplyser sina landsmän att inte hamna som offer för politisk propaganda och lögner, de som går via Fria Tider blir mindre upplysta än de som väljer att läsa varje tidning för att kunna få en glimt av sanningen. JÄH är skapade p.g.a påföljden utav hat-spammande extremister i Sverige och existerade inte fören dem spreds över många sociala medier.
Vilket inte har med saken att göra alls, du svarar på något helt annat igen. Det jag påstår är att gruppen sysslar med politisk aktion när det gäller åsikter som de stödjer och saboterar diskussioner om åsikter de inte stödjer. Det har inte med näthat alls att göra eftersom de välkomnar kända näthatare bland sina medlemmar.

Citat:
Fria Tider är inte seriösa eftersom dem går utan att forska i bakgrund och avhandling i sina texter och hoppar direkt över till analysen t.ex. så bötfälls nån av dem av en somalisk polis och sedan skriver en artikel om att "Muhammed har tagit över polisen i Sverige, väpna er bröder!".
Jag har inte påstått att någon är seriös eller inte och bryr mig inte om Fria Tider. Det handlar om att du bekräftade att syftet är just det jag påstår, dvs att sabotera för de som står för enligt gruppen felaktiga åsikter. Eller att "skita på Fria Tiders Facebooksida". som du så träffande uttryckte det.

Vi är alltså överens om följande:
* Gruppen motverkar inte näthat utan vissa åsikter
* En del av strategin är att attackera oliktänkande genom att "skita på" deras sociala medier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in