Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-11, 16:35
  #2545
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Tydligen så är det så att den här vidriga kvinnan är med i #jagärhär.

Anställd kvinna på HVB-hem gav minderårig lapdance

Känns som att de här sammanslutningarna börjar tappa luften nu när det kryper fram vad det är för osympatiska människor som är aktiva i grupperna.

Dansa lapdance inför ett minderårigt flyktingbarn?

Vad i helvete?

Bra att det kommer fram vad som egentligen driver dessa människor. Fy fan.
Citera
2017-06-11, 18:22
  #2546
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Det måste ju finnas vuxna människor i #jagärhär som inte ställer sig bakom detta beteende. Hur står de ut med att sitta kvar i gruppen? Skäms de inte? Törs de inte lämna?

De kommer lämna av samma anledning som de gick med. När #jagärhär-monstret inte längre levererar sköna dopaminkickar i den själadödande offentliga sektorn är det dags att dra vidare.

Det verkar bli allt mer tunnsått med ryggdunken och uppmärksamheten. Den penibla trådkändisen och #jagärhär-admin Jacob Möllstam lyckas endast skrapa ihop 93 delningar på fejjan från Lärarnas Tidning, där han berättar om sin kamp och kärleksfulla undervisning av barn att "stå upp för andra kulturer."

Lärarnas Tidning bjuder för övrigt på samma logik som vi sett i tråden många, många gånger:
http://lararnastidning.se/han-ar-har-mot-nathat/

Citat:
Ofta får de tillmälet PK-vänster, men medlemmarna i gruppen kommer från alla politiska läger — utom kanske SD.

"Kanske." Ungefär kanske som i lärarkåren då? Den här formuleringen är också kul:

Citat:
Om man bemöter människor med någon sorts grundrespekt så får man det tillbaka

Som att säga att en femtedel av landets vuxna inte är välkomna eftersom de röstar fel...förlåt, jag menar förstås "kanske." De är kanske inte välkomna.
Citera
2017-06-12, 19:07
  #2547
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Tydligen så är det så att den här vidriga kvinnan är med i #jagärhär.

Anställd kvinna på HVB-hem gav minderårig lapdance

Det börjar krypa fram mer detaljerad info nu i den andra tråden:

Citat:
(FB) HVB-hemmets personal i intim relation med minderårig i Åmål

Varför blir man inte förvånad när det kryper fram vad det är för solkiga människor som finns i de här sammanslutningarna? Men det är bra att vi får se hur det ser ut bakom den skenheliga fasaden.
Citera
2017-06-15, 11:51
  #2548
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Varför blir man inte förvånad när det kryper fram vad det är för solkiga människor som finns i de här sammanslutningarna? Men det är bra att vi får se hur det ser ut bakom den skenheliga fasaden.

Till omsorgsmänniskornas försvar ska sägas att det inte är rutinerade socialarbetare som står för detta, utan med all sannolikhet den hord av helt oerfarna och outbildade personer som bokstavligt talas anställdes från gatan när HVB blev en av Sveriges största tillväxtbranscher. Rutinerade socialarbetare är lika förfärade som alla andra, om inte mer eftersom de har mer insyn bakom potemkulissen.

Socialmänniskorna ska ha skit för mycket, som att de på grund av vänsteråsikter och kårlojalitet inte går ut med sina misstankar, men den stora skulden faller på det häxkonglomerat av politiker, tjänstemän och tyckare som skapade den här soppan.
Citera
2017-06-16, 01:29
  #2549
Medlem
Gruppen är ett skämt. Jag är långt ifrån instämmande med många er rent politiskt men vad ska en Facebook-grupp göra dagen då du står med en K-pist riktad emot dig? Svenska folket är lättkränkt och det kommer ifrån mig som röstar vänster.
Citera
2017-06-19, 01:51
  #2550
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Kan du visa källa på att de flesta i gruppen är Sossar?

Det luktar rätt unket om den där gruppen, gråsossar är en högst rimlig gissning. Eftersom du tog åt dig personligen så kan detta tolkas som att du faktiskt kan vara sosse?

Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Vi kväver inte några öppna samtal, tvärtom, vi välkomnar det. Vet inte hur många ggr jag ska behöva upprepa samma sak, vi vill att alla ska kunna vara med i öppna samtal utan hot hat rasism,sexism osv. Många är rädda för att ens våga kommentera pga rädslan för att bli påhoppade på ett eller annat sätt.

Källa på det fetade tack! Du behöver inte heller köra den där uttjatade ramsan om sexism, rasism och hot&hat igen, du är som en parodi på dig själv. Var lite innovativ istället, uppfinn istället några nya ord som kan sätta uttryck på det du vill förmedla.

Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Vi blir fler och fler som vågar säga emot eller att säga vad man tycker, att vi visar att hot och hat funkar inte längre som det gjorde för 10år sen och fram till för nått år sen.
Människor har blivit tystade pga det men inte längre.

Men ni tycks ju gör ju allt för att förhindra människor från att uttrycka sina innersta känslor? Ni behöver inte gilla yttrandefriheten men ni bör respektera den, allas åsikter är precis lika mycket värda, sen får du tolka det hur fan du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Att kalla det åsiktsdiktatur? Antidemokratiskt? Nä inte ett dugg. Man kan faktiskt få fram det man vill säga utan hot och hat. En del verkar ha väldigt svårt för det dock eftersom en del har kört med det i 10 år och det har funkat.

Men ni kan faktiskt liknas vid en antidemokratisk kraft som försöker förhindra fria debatter där precis alla får göra sig hörda oavsett vilka obekväma åsikter dom än har, fakta är istället att ni mer eller mindre tycks förakta allt och alla som inte delar era åsikter, sen lindas det in i floskler och rent skitsnack. Källa på det fetade förresten
Citera
2017-06-22, 02:39
  #2551
Medlem
Europes avatar
Håller gruppen fortfarande på att spammar kommentarsfält på nätet? Det har nu gått ett halvår och jag gissade från början att intresset skulle svalna under den tiden, förutsatt att gruppen - eller medlemmar i den - inte erhåller offentliga medel för att syssla med propagandan. Trots allt kommer gruppen inte göra någon skillnad. Ja, jag minns hur Malena Ernman i svensk ljugmedia förutsåg att den skulle det, men sådana som Ernman förutsåg även att "vinden hade vänt" under sommaren 2015, d.v.s. att alla nu skulle bli rabiata postmarxister och fanatiska anhängare av den svenska asylpolitiken, så utifrån den förutsägelsen borde ju gruppen inte ha uppfyllt någon funktion till att börja med. Dess anhängare kännetecknas av att de systematiskt gör felaktiga förutsägelser och att de aldrig lyckas pricka rätt.

Jag kollade lite grann in medlemmarna i gruppen. Nu kollade jag bara en liten andel, vilket inte säger något om det totala mängden gruppmedlemmar, men jag undrade varför så många bland de jag hann se föreföll vara ensamkommande afghaner, samt varför flera av svenskarna föreföll jobba på Samhall? Att det skulle finnas många av de värsta politrukerna inom svensk ljugmedia var ju förväntat, samt inte heller blir man förvånad om det skulle visa sig finnas en hel del offentligt avlönade 'kulturarbetare', bluffmakare som 'genuscoacher' m.fl., men ensamkommande afghaner och Samhallsmedarbetare känns inte alls som grupper som uppenbart borde vara överrepresenterade. Eller rättare sagt känns det inte som grupper som själva skulle i stor mängd spontant och oberoende av varandra ansluta sig till en liknande grupp.
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-06-22 kl. 02:42.
Citera
2017-06-22, 02:52
  #2552
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Tydligen så är det så att den här vidriga kvinnan är med i #jagärhär.

Anställd kvinna på HVB-hem gav minderårig lapdance

Ja, att sådana personer finns med i gruppen är ju ganska väntat. Jag undrar om inte sådana personers närvaro även förklarar den stora mängd ensamkommande afghaner bland medlemmarna? För jag är rätt säker på att det en invandrare från t.ex. Afghanistan eller Iran, som precis har kommit till en helt främmande kultur och ett helt främmande samhälle med ett främmande språk, inte känner själva ett brinnande och fanatiskt behov av att omedelbart kasta sig in i det nya samhällets samhällsdebatt på nätet. Jag skulle gissa på att det finns många saker de prioriterar framför det.
Citera
2017-06-22, 03:04
  #2553
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Känns som att de här sammanslutningarna börjar tappa luften nu när det kryper fram vad det är för osympatiska människor som är aktiva i grupperna.

Nja, det var ju redan från början känt att gruppen innehåller ökända psykopater som Martin Aagård och Fredrik Virtanen. Det ingår liksom i sakens natur att de flesta som ingår i gruppen är moraliskt och intellektuellt degenerade och depraverade. Det har nog inte så stor betydelse för medlemmarna i gruppen, då de inte ser något fel med att vara det. Tvärtom. Men visst, en del av klientelet kan säkert bestå av 'vanliga svenskar' som har oturen att vara lågbegåvade och lättledda, samt som äger den för svenskar så typiska blinda tilltron till den svenska överheten och har en närmast religiöst pietetsfull inställning till de styrande inom svenska staten. Samtidigt lär just dessa inte heller klara av att producera mer avancerade inlägg än av det irrationella emotionella slaget. Det är ändå de mer kluriga och moraliskt depraverade individerna som klarar av att sprida mer effektiv desinformation. Samtidigt brukar den gruppen av människor inte fortsätta att ägna tid åt något om de inte uppenbart tjänar på det ekonomiskt och karriärsmässigt.
Citera
2017-06-22, 18:54
  #2554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Håller gruppen fortfarande på att spammar kommentarsfält på nätet?

Jo de försöker väl här och där. Skillnaden nu jämfört med för några månader sedan är att det nu inte bara är vi lite mer insatta utan till synes även gemene man i kommentarsfälten som har koll på vad #jagärhär faktiskt är för patrask. Tidigare kunde gruppen leva på och utnyttja det faktum att förvirring uppstod när ett antal av dem bajsade ner ett kommentarsfält med sina floskler, folk blev osäkra och fick i värsta fall en känsla av att de hade "hela internet" emot sig vilket verkligen var diskussionsdödande. Idag ser jag hur de allra flesta bara viftar bort jagärhärarna som bajsflugor.

Tidigare fick jag lägga rätt mycket tid på att försvara folk mot #jagärhär, gå i klinch mot dem direkt i kommentarsfälten och förklara för övriga deltagare i diskussionen vilka de var. Not so much anymore då folk i allmänhet som sagt i mycket högre grad fått upp ögonen och själva kan skjuta ner/ignorera idioterna. Vilket är mycket bra.
Citera
2017-06-22, 21:51
  #2555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Idag ser jag hur de allra flesta bara viftar bort jagärhärarna som bajsflugor.
Om vi nu bara kunde se till att topsa en #jagärhärare skulle denna beskrivning med stor sannolikhet kunna beläggas som ett oomkullrunkeligt biologiskt faktum.

#jagärhär → #jagärbajsfluga
Citera
2017-06-24, 15:01
  #2556
Medlem
4598gj45s avatar
En mellanstadielärare håller på med det här.

Citat:
Jakob Möllstam är lärare på Jonsereds skola. Fritiden ägnar han bland annat åt att administrera nätverket #jagärhär

Citat:
Tillsammans med 72 000 andra i Facebook-gruppen #jagärhär fyller Jacob Möllstam kommentarsfält på Facebook med nyanser och förståelse, humor och värme. Den tysta majoriteten är inte längre tyst. Ofta får de tillmälet PK-vänster, men medlemmarna i gruppen kommer från alla politiska läger — utom kanske SD. Gemensamt är att de tröttnat på det hårda kommentarsklimatet.

Citat:
— Jag förstår inte när det blev dåligt att vara politiskt korrekt. Men nu tar vi tillbaka begreppet, säger han.

Tycker synd om ungarna och deras föräldrar.

http://lararnastidning.se/han-ar-har-mot-nathat/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback