2017-04-17, 18:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Både Hummels och Lewandowski var då med på planet till Madrid nyss.
Då finns det ändå hopp.
Citera
2017-04-17, 18:03
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Både Hummels och Lewandowski var då med på planet till Madrid nyss.

Lewa verkar vara spelklar, men Hummels ska inte kunna spela enligt SportBild.
Citera
2017-04-17, 18:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Då finns det ändå hopp.

Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Lewa verkar vara spelklar, men Hummels ska inte kunna spela enligt SportBild.

Även Boateng är med till Madrid och även Nicolas Feldhahn är det någon som hört något om honom tidigare förutom att han satt på bänken i helgen mot Leverkusen.
Citera
2017-04-17, 18:34
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Imponerande siffror, speciellt eftersom en hel del platser är rätt kassa och alla klubbar inte har stora bortaföljen varje match.

Tror dock Dortmunds inte är helt rättvisande, fick ju stänga hela "Gula väggen" mot VfL efter fansen huliganat i den före, RBL. Tar den ståplatsen 15 000 eller mer?
Det är 27 589 ståplatser. Vet inte hur det ser ut på andra arenor men i Bremen är bortasektionen justerbar, just för att inte tappa massa platser vid små bortaföljen. Imponerande siffror annars.
Citera
2017-04-17, 19:06
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Det är 27 589 ståplatser. Vet inte hur det ser ut på andra arenor men i Bremen är bortasektionen justerbar, just för att inte tappa massa platser vid små bortaföljen. Imponerande siffror annars.
Så är det säkert i Dortmund, blandade ihop matcher i ligan med de i Europaspel då inga ståplatser är tillåtna av pucko-UEFA.

Men gäller inte regeln att bortalaget ska ha minst 5% av platserna (förr var det 10%) alltid?
Citera
2017-04-17, 21:08
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Så är det säkert i Dortmund, blandade ihop matcher i ligan med de i Europaspel då inga ståplatser är tillåtna av pucko-UEFA.

Men gäller inte regeln att bortalaget ska ha minst 5% av platserna (förr var det 10%) alltid?
Vet inte riktigt hur det funkar, men vet att de i Bremen har möjlighet att minska bortasektionen och också varit med om att dessa biljetter släpps till Bremens supportrar (i det fallet va det två eller tre veckor innan). Antar att finns någon typ av kommunikation mellan lagen? Finns ingen chans att lag som Ingoltadt (vilket va laget i mitt fall), Freiburg mfl mindre klubbar långt från Bremen fyller hela sin kvot.
Citera
2017-04-17, 23:23
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Vet inte riktigt hur det funkar, men vet att de i Bremen har möjlighet att minska bortasektionen och också varit med om att dessa biljetter släpps till Bremens supportrar (i det fallet va det två eller tre veckor innan). Antar att finns någon typ av kommunikation mellan lagen? Finns ingen chans att lag som Ingoltadt (vilket va laget i mitt fall), Freiburg mfl mindre klubbar långt från Bremen fyller hela sin kvot.
Det är nog riktigt. På presskonferenserna innan helgens match säger de ofta att det finns biljetter över från bortafansen. Uppmot 1000 platser har det varit om mitt minne inte spelar mig ett spratt.
Citera
2017-04-18, 07:16
Medlem
cyberkalles avatar
En film med en amerikan som var på derbyt mellan Hannover och Braunschweig från uppladdning till match.
https://www.youtube.com/watch?v=wgbYQRdq4-0

Edit: ser att han även varit i Stuttgart och kollat derbyt mellan dom och Karlsruhe.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-04-18 kl. 07:48.
Citera
2017-04-18, 14:24
Medlem
cyberkalles avatar
Så här tror kicker.de att Bayern spelar i kväll.

Neuer - Lahm, Kimmich, Alaba, Juan Bernat - Xabi Alonso, Vidal - Robben, Thiago, F. Ribery - Lewandowski

Alltså ingen Boateng som det fanns ett litet litet hopp om att han skulle spela.
Citera
2017-04-18, 15:11
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Så här tror kicker.de att Bayern spelar i kväll.

Neuer - Lahm, Kimmich, Alaba, Juan Bernat - Xabi Alonso, Vidal - Robben, Thiago, F. Ribery - Lewandowski

Alltså ingen Boateng som det fanns ett litet litet hopp om att han skulle spela.

Ronaldo lär skoja med den backlinjen alltså..
Citera
2017-04-18, 16:53
Medlem
Oranginas avatar
Hoppas verkligen ni åker på torsk ikväll!

Lycka till dock
Citera
2017-04-18, 17:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Hoppas verkligen ni åker på torsk ikväll!

Lycka till dock

Din jävla terrorist jag såg minsann hur du häcklade mig under hemmamatchen mot Real.
Jag kommer lägga en bömb i din brevlåda.

Nu vill jag att ni missar uppflyttning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in