2017-04-18, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och VAD har rasism med:

96% av våldtäkterna mot vuxna under år 2016 skedde av män mot kvinnor.
90% av sexuellt ofredande mot vuxna och barn skedde av män mot kvinnor.
82% av de misstänkta i misshandelbrott under 2015 var män.
51% av misshandlade kvinnor blev det i bostaden, medan mäns motsvarande siffra var 13%.
Var tredje tjej som besöker en ungdomsmottagning har utsatts för upprepade kränkningar och hot.
Män tjänar i genomsnitt 90 tusen kronor mer än kvinnor varje år.

Statistik taget från Brå, SCB och Socialstyrelsen.

att göra?

Jag skrev ju varför jag tog upp rasism.
Är du känslomässig nu eller vad?

Citat:
Enda jag kan se att rasism har att göra med ovan FAKTA är att män är rasistiska mot kvinnor.
vet du vad det heter med ett eget ord Olfen? jupp SEXISM.

Är detta du skulle bemöta.....och inte vrida dig bort ifrån via att ta upp invandring.

Barnrumpa.

Vet du vad påståenden som "män är rasistiska mot kvinnor" är? Jupp, sexism.
Citera
2017-04-18, 16:36
Medlem
Merapi, bestred inte du häromdan Gertruds påstående om att du ofta blir väldigt personlig när argumenten tryter?

Du är rolig du
Citera
2017-04-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Att någon säger något är inte bevis... NTU är hörsägen, inget annat.
Många religiösa skulle säkerligen uppge att de sett gud eller något annat vidskepligt om de tillfrågades, det innebär inte att det faktiskt skett. Väldigt likt feminister som är extremt lika religiösa i sin vidskeplighet och oförmåga att tänka längre än prästens (statens) näsa räcker.
Det vore ju en ide om du faktiskt funderade över dina åsikter åtminstone en enda gång i ditt liv.

Att kvinnor tjänar mindre är i sig själv inte ett bevis för diskriminering. (Bekvämt att dra in omvärlden när det passar, såklart)

Att färre kvinnor sitter på maktpositioner är inte heller ett bevis för något.

Du får försöka igen.

men din mupp. NTU är en årlig undersökning utförd av Brå enligt konstens alla regler.

Den får ett entydigt svar i denna fråga år efter år efter år... menar du seriöst att "hörsägen" upprepas år från år? Där sitter alltid x% människor och blåljuger anonymt i dessa saker för att det är så kul? Yeah right säger jag bara.
Citera
2017-04-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Merapi, bestred inte du häromdan Gertruds påstående om att du ofta blir väldigt personlig när argumenten tryter?

Du är rolig du
Och var är jag "personlig" just nu?

var någonstans tar jag upp mig och mina personliga förhållanden i denna diskussion?

Nå återge detta tack.

jag är hyfsat irriterad ja, på att där seriöst finns sånna okunniga nötter i sverige som du, men det är inte att vara "personlig" det är att visa engagemang.

Inte ens svenska språket har du någon koll på.
Citera
2017-04-18, 16:44
Medlem
Citat:
men din mupp. NTU är en årlig undersökning utförd av Brå enligt konstens alla regler.

Den får ett entydigt svar i denna fråga år efter år efter år... menar du seriöst att "hörsägen" upprepas år från år? Där sitter alltid x% människor och blåljuger anonymt i dessa saker för att det är så kul? Yeah right säger jag bara.

Religiösa är lika religiösa nästa år som i år.

Det är även status idag för kvinnor att ha varit utsatt för allt möjligt, offerkoftan är status. Man fullständigt tävlar i vem som är det största offret.
Citera
2017-04-18, 16:53
Medlem
Vidiuss avatar
Merapi, det går på riktigt inte att hålla en seriös diskussion med dig. Jag hade på riktigt kunnat skriva en paragraf för varje påstående du kommit med i den här tråden om hur felaktigt det är men det skulle ta alldeles för lång tid.

Jag skapade en tråd som riktar sig mot den radikala femnismen som har utvecklats i Sverige idag. I och med att jag är för jämställdhet så sympatiserar jag inte med den, däremot så sympatiserar jag med den ursprungliga feminismen. Men du besvarar detta med:

"Tänk om alla dessa socialkonervativa högerpopulistiska idioter och religiösa fundamentalister vinner där ute i Europa och återinför abortförbud, oskuldskrav, förbud för kvinnor klä sig som de vill, förbud för kvinnor röra sig fritt, skämta, umgås, gå på fester, gå på café, förbud för kvinnor gifta sig med vem de vill, förbud för kvinnor äga egna pengar, förbud för kvinnor vara singel etc etc i det oändliga".

På riktigt? Är det din bild av världen? Att detta kommer inträffa? Du kan vara lugn, det kommer det inte. Men hade feministerna fått bestämma så hade det sett ut så för män, som tur är så är dagens feminister lågutbildade, opålästa, oambitiösa och saknar intellektuell skärpa. Det bevisar ju du med det där uttalandet. Vad du till stor del beskriver inträffar bara i muslimska länder.

I alla fall, jag är för jämställdhet och jag ser individer som människor, inte som män eller kvinnor. Du ser istället män som monster och kvinnor som försvarslösa offer av "patriarkatet". Anser du verkligen att det är ett steg i rätt riktning?

P.S Ser att du hoppade på "olF" över hur han skriver. Brukar personligen aldrig påpeka andras sätt att skriva, otroligt lågt. Jag kan däremot säga dig att ditt språk är långt ifrån perfekt Merapi. Sopa rent framför egen dörr innan du letar fel hos andra.
Senast redigerad av Vidius 2017-04-18 kl. 17:15.
Citera
2017-04-18, 17:22
Medlem
papercut-ninjas avatar
Ts använder alltså youtube-kommentarer som underlag för analys av kommande generation (hur vet ngn om det är millenials eller 70-talister som skriver f.ö?), och bland youtubes överflöd av dödshot, antisemitism och kloaknivå av invektiv så är det dessa kommentarer som oroar denne mest???

Jag tror inte uttrycket sila mygg och svälja kameler någonsin har varit mer passande...
Citera
2017-04-18, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidius
Merapi, det går på riktigt inte att hålla en seriös diskussion med dig. Får jag fråga hur gammal du är? Jag hade på riktigt kunnat skriva en paragraf för varje påstående du kommit med i den här tråden om hur felaktigt det är men det skulle ta alldeles för lång tid.

Jag skapade en tråd som riktar sig mot den radikala femnismen som har utvecklats i Sverige idag. I och med att jag är för jämställdhet så sympatiserar jag inte med den, däremot så sympatiserar jag med den ursprungliga feminismen. Men du besvarar detta med:

"Tänk om alla dessa socialkonervativa högerpopulistiska idioter och religiösa fundamentalister vinner där ute i Europa och återinför abortförbud, oskuldskrav, förbud för kvinnor klä sig som de vill, förbud för kvinnor röra sig fritt, skämta, umgås, gå på fester, gå på café, förbud för kvinnor gifta sig med vem de vill, förbud för kvinnor äga egna pengar, förbud för kvinnor vara singel etc etc i det oändliga".

På riktigt? Är det din bild av världen? Att detta kommer inträffa? Du kan vara lugn, det kommer det inte. Men hade feministerna fått bestämma så hade det sett ut så för män, som tur är så är dagens feminister lågutbildade, opålästa, oambitiösa och saknar intellektuell skärpa. Det bevisar ju du med det där uttalandet. Vad du till stor del beskriver inträffar bara i muslimska länder.

Förresten, det brukar vara vänster och inte högern som gillar att begränsa individer rättigheter och frihet till egna val. I alla fall, jag är för jämställdhet och jag ser individer som människor, inte som män eller kvinnor. Du ser istället män som monster och kvinnor som försvarslösa offer av "patriarkatet", anser du verkligen att det är ett steg i rätt riktning?

Vad har min ålder med något av vikt att göra överhuvudtaget?

och jag utmanar dig...skriv din "paragraf" kring något av vad du anser varit felaktigt i det jag skrivit i denna tråd....och jag kommer kunna bevisa för dig att det stämmer.
Sätt igång bara.

Sen vad åsyftas? radikalfeminism eller radikala feminister? Två skilda saker.

Sen ahr du helt fel i sak.

nej feminsiter generellt tillhör inte de mer lågutbildade i Sverige utan motstsen ofta. Detta kan du själv ta reda på genom att gå till SCB och söka på politiska partier och ex. utbildning.
Finns statisitsk i detta. F! och MP ex. ( som ahr de flesta feminister) tillhör de mer högutbildade, i botten finner du guess what: SD.
Vad gäller intellektuell kapacitet, så är detta helt dina egen åsikt och inget annat.

Sen var det du citerade av mig inget svar på din TS utan svar på det du skrev om din rädsla för framtiden...något du för övrigt inte svarat mig på...vad har du vara rädd för? att du hittat 3-4 tjejer som skrivit "Jag hatar män" på sociala medier? Sitter du och skälver i brallan för det eller?
Det jag beskrve i citatet är också VERKLIGHET i världen, försök fatta detta. Du har x antal hundra miljoner flickor ute i världen som INTE får de saker som jag ex. som svensk tjej får a fact! När det gäller kvinnros rättigheter och frihet så är det klart extremhögern och social konservatismen i världen som varit mest och nallat på dessa saker än det varit vänstern.

jag ser inte alls män som monster. Jag ser stora problem med jämställdhet i världen rent juridiskt, efter detta så är det manlighetsnormerna som är ett stort problem som vi måste åtgärda om vi någonsin ska få ordning på saker som ex. sexuellt våld.
Och den 3:e vågens feminism, den som skrömmer skiten ur dig, behandlar just dessa saker.
Därför det just nu råder en massiv fokusering och kritik kring just maskulinitet.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-18 kl. 17:33.
Citera
2017-04-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Ts använder alltså youtube-kommentarer som underlag för analys av kommande generation (hur vet ngn om det är millenials eller 70-talister som skriver f.ö?), och bland youtubes överflöd av dödshot, antisemitism och kloaknivå av invektiv så är det dessa kommentarer som oroar denne mest???

Jag tror inte uttrycket sila mygg och svälja kameler någonsin har varit mer passande...

Får dessa många likes? Hyllas de åsikterna i media?
Citera
2017-04-18, 17:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minutiae
96% av våldtäkterna mot vuxna under år 2016 skedde av män mot kvinnor.
I Sverige finns det numera fler män än kvinnor som INTE är dömda för våldtäkt.
Citat:
Får jag fråga dig varför du inte är feminist? Vilken rättighet, skyldighet eller möjlighet är det du unnar män och inte kvinnor?
Vilka rättigheter saknar kvinnor som män har?
Citera
2017-04-18, 17:37
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja

Jag använder verkligen inte youtubekommentarer som underlag för att analysera den kommande generationen, utan jag stötte på något så absurt att jag tänkte att det kunde vara en bra idé att dela med sig av det. Det finns däremot mängder av underlag som påvisar att i princip hela den feministiska rörelsen har blivit radikaliserad och att den inte alls fyller sitt ursprungliga syfte.
Senast redigerad av Vidius 2017-04-18 kl. 17:39.
Citera
2017-04-18, 17:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Män riktar dock en speciell form av brottslighet...sexuellt våld, sexuellt hot, sexuella trakasserier, sexhandel, sexuellt utnyttjande, hat, kränkningar, förtryck mest mot just kvinnor....för att dessa är....kvinnor.
Nej, det gör MÄN inte.
Citat:
Räta ut skallen och fatta vad du snackar om.
Citerar bara. Har ingen kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in