2017-04-18, 13:13
Medlem
Vidiuss avatar
Av en slump stötte jag på en svensk youtubevideo, som kritiserade en annan video som talade för feminism. Dvs en responsvideo på en video som talade för feminism. Blir genast chockad när jag skrollar igenom kommentarsfältet och bemöts av toppkommentarerna.

Alla vet väl vid det här laget att feminism inte är ekvivalent med jämställdhet längre, utan har utvecklats till något helt annat. I och med tredje vågens feminism så har rörelsen blivit helt radikaliserad, och omfattar så otroligt mycket mer än bara män och kvinnors ställning i samhället. Den kommande generationen oroar mig. Är själv man och går snart ut gymnasiet, men inte feminist kan jag upplysa om. Detta berör väl mest tvåtusentalisterna (klarar mig med nöd och näppe) men på sätt och vis är jag väl en del av denna kommande generation. Tycker det är helt befängt att vi ser en sådan utsträckning av radikala feminister här i Sverige. Så - finns det något hopp för framtiden?
Citera
2017-04-18, 14:01
Medlem
Problemet är ju att män hatar kvinnor förstår du väl, det säger man på TV och skriver i tidningarna dagarna i ända, man stiftar lagar runt det och man utbildar efter det trots att man aldrig kan hitta några egentliga bevis för att män hatar kvinnor.

Man känner att män måste hata kvinnor därför att män som grupp tjänar mer, man känner att män måste hata kvinnor därför att en minoritet män begår våldtäkt trots att våldtäktsmän blir hatade av hela samhället, män som kvinnor.

Att verkligheten är precis tvärtom förändrar tydligen ingenting. I verkligheten kan kvinnor öppet säga att de hatar män och bli hyllade i media för det, få toppjobb därför att de hatar "rätt grupp".

Den kognitiva dissonansen hos majoriteten västerländska kvinnor och män är total.
Senast redigerad av oLf 2017-04-18 kl. 14:04.
Citera
2017-04-18, 14:05
Medlem
Pma videon!
Citera
2017-04-18, 14:50
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Pma videon!

Orginalvideon: https://www.youtube.com/watch?v=IBjtg7fnp0k
Responsvideon (med alla sjuka kommentarer): https://www.youtube.com/watch?v=TA-7Bdb64mc
Citera
2017-04-18, 14:50
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Problemet är ju att män hatar kvinnor förstår du väl, det säger man på TV och skriver i tidningarna dagarna i ända, man stiftar lagar runt det och man utbildar efter det trots att man aldrig kan hitta några egentliga bevis för att män hatar kvinnor.

Man känner att män måste hata kvinnor därför att män som grupp tjänar mer, man känner att män måste hata kvinnor därför att en minoritet män begår våldtäkt trots att våldtäktsmän blir hatade av hela samhället, män som kvinnor.

Att verkligheten är precis tvärtom förändrar tydligen ingenting. I verkligheten kan kvinnor öppet säga att de hatar män och bli hyllade i media för det, få toppjobb därför att de hatar "rätt grupp".

Den kognitiva dissonansen hos majoriteten västerländska kvinnor och män är total.

Håller med helt och hållet.
Citera
2017-04-18, 15:07
Medlem
96% av våldtäkterna mot vuxna under år 2016 skedde av män mot kvinnor.
90% av sexuellt ofredande mot vuxna och barn skedde av män mot kvinnor.
82% av de misstänkta i misshandelbrott under 2015 var män.
51% av misshandlade kvinnor blev det i bostaden, medan mäns motsvarande siffra var 13%.
Var tredje tjej som besöker en ungdomsmottagning har utsatts för upprepade kränkningar och hot.
Män tjänar i genomsnitt 90 tusen kronor mer än kvinnor varje år.

Statistik taget från Brå, SCB och Socialstyrelsen.

Kanske är det så att dessa radikala feminister helt enkelt är lite frustrerade på siffrorna ovan som exempel och tar ut det i form av överdrivna uttryck.
För drygt 100 år sedan fick inte tjejer rösta, se vad långt vi kommit idag. Tänk vad 100 år till kan göra. Kanske kan din framtida dotter få lika hög lön som mannen bredvid henne för samma arbete utfört? Det är en framtid jag känner hopp inför

Får jag fråga dig varför du inte är feminist? Vilken rättighet, skyldighet eller möjlighet är det du unnar män och inte kvinnor?
Citera
2017-04-18, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minutiae
96% av våldtäkterna mot vuxna under år 2016 skedde av män mot kvinnor.
90% av sexuellt ofredande mot vuxna och barn skedde av män mot kvinnor.
82% av de misstänkta i misshandelbrott under 2015 var män.
51% av misshandlade kvinnor blev det i bostaden, medan mäns motsvarande siffra var 13%.
Var tredje tjej som besöker en ungdomsmottagning har utsatts för upprepade kränkningar och hot.
Män tjänar i genomsnitt 90 tusen kronor mer än kvinnor varje år.

Statistik taget från Brå, SCB och Socialstyrelsen.

Kanske är det så att dessa radikala feminister helt enkelt är lite frustrerade på siffrorna ovan som exempel och tar ut det i form av överdrivna uttryck.
För drygt 100 år sedan fick inte tjejer rösta, se vad långt vi kommit idag. Tänk vad 100 år till kan göra. Kanske kan din framtida dotter få lika hög lön som mannen bredvid henne för samma arbete utfört? Det är en framtid jag känner hopp inför

Får jag fråga dig varför du inte är feminist? Vilken rättighet, skyldighet eller möjlighet är det du unnar män och inte kvinnor?

När rasister drar alla invandrare över samma kam därför att invandrare är överrepresenterade inom i stort sett all grov brottslighet så är du den första att skademinimera för dem också eller?

Det är alltså ok att hata alla invandrare för vad en minoritet invandrare gör, om man ska följa din logik.

Att män som grupp tjänar mer beror sannolikt inte på diskriminering (vilket är olagligt) utan på att kvinnor som grupp helt enkelt arbetar mindre och inom andra sektorer. Läs Jämos miljongranskning, alla delar.
Senast redigerad av oLf 2017-04-18 kl. 15:17.
Citera
2017-04-18, 15:15
Medlem
Citat:
När rasister drar alla invandrare över samma kam därför att invandrare är överrepresenterade inom i stort sett all grov brottslighet så är du den första att skademinimera för dem också eller?

Det är alltså ok att hata alla invandrare för vad en minoritet invandrare gör, om man ska följa din logik.

Jag tycker ditt svar är ganska omoget. Jag framför statistik som jag menar kanske är anledningen till dessa radikala feministers framfart. Var skrev jag att det är ok att hata alla män? Citera den meningen, tack.
Citera
2017-04-18, 15:18
Medlem
Citat:
Jag tycker ditt svar är ganska omoget. Jag framför statistik som jag menar kanske är anledningen till dessa radikala feministers framfart. Var skrev jag att det är ok att hata alla män? Citera den meningen, tack.

Du skrev att radikalfeminister kanske helt enkelt är frustrerade, i ett försök att ursäkta beteendet.

En mogen människa kan stå var för den själv skriver, du verkar väldigt omogen med andra ord.
Citera
2017-04-18, 15:21
Medlem
Citat:
Du skrev att radikalfeminister kanske helt enkelt är frustrerade, i ett försök att ursäkta beteendet.

En mogen människa kan stå var för den själv skriver, du verkar väldigt omogen med andra ord.

Vad tråkigt det blir när man inte kan diskutera något utan att det ska bli negativ stämning. Ledsen om jag gjorde dig upprörd.
Citera
Medlem
Citat:

Fast nu är ju inte invandrade män ens i närheten så överepresenterade inom brott kontra "inhemska män" som vad män är kontra kvinnor, inte ens i närheten.
Inte heller begår dessa överepresenterade invandrare brotten specifikt riktade mot "inhemska" utan de riktas mot i princip alla, och när det gäller ex. mord så är det snarare andra invandrare som drabbas.
Män riktar dock en speciell form av brottslighet...sexuellt våld, sexuellt hot, sexuella trakasserier, sexhandel, sexuellt utnyttjande, hat, kränkningar, förtryck mest mot just kvinnor....för att dessa är....kvinnor.

Räta ut skallen och fatta vad du snackar om.
Citera
Medlem
Citat:

Vilken rättighet känner du att kvinnor saknar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in