2017-04-18, 17:51
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad har min ålder med något av vikt att göra överhuvudtaget?

och jag utmanar dig...skriv din "paragraf" kring något av vad du anser varit felaktigt i det jag skrivit i denna tråd....och jag kommer kunna bevisa för dig att det stämmer.
Sätt igång bara.

Sen vad åsyftas? radikalfeminism eller radikala feminister? Två skilda saker.

Sen ahr du helt fel i sak.

nej feminsiter generellt tillhör inte de mer lågutbildade i Sverige utan motstsen ofta. Detta kan du själv ta reda på genom att gå till SCB och söka på politiska partier och ex. utbildning.
Finns statisitsk i detta. F! och MP ex. ( som ahr de flesta feminister) tillhör de mer högutbildade, i botten finner du guess what: SD.
Vad gäller intellektuell kapacitet, så är detta helt dina egen åsikt och inget annat.

Sen var det du citerade av mig inget svar på din TS utan svar på det du skrev om din rädsla för framtiden...något du för övrigt inte svarat mig på...vad har du vara rädd för? att du hittat 3-4 tjejer som skrivit "Jag hatar män" på sociala medier? Sitter du och skälver i brallan för det eller?
Det jag beskrve i citatet är också VERKLIGHET i världen, försök fatta detta. Du har x antal hundra miljoner flickor ute i världen som INTE får de saker som jag ex. som svensk tjej får a fact! När det gäller kvinnros rättigheter och frihet så är det klart extremhögern och social konservatismen i världen som varit mest och nallat på dessa saker än det varit vänstern.

jag ser inte alls män som monster. Jag ser stora problem med jämställdhet i världen rent juridiskt, efter detta så är det manlighetsnormerna som är ett stort problem som vi måste åtgärda om vi någonsin ska få ordning på saker som ex. sexuellt våld.
Och den 3:e vågens feminism, den som skrömmer skiten ur dig, behandlar just dessa saker.
Därför det just nu råder en massiv fokusering och kritik kring just maskulinitet.

Kritiserade du just olF för att inte behärska det svenska språket? Han är då betydligt bättre än dig på att skriva. Föreslår att du har dina egna språkkunskaper i åtanke innan du hoppar på någon annan. Har inte tid att besvara hela ditt inlägg just nu, men det har jag i och för sig gjort tidigare om du orkar läsa. Du har verkligen missförstått syftet av den här tråden. Poängen är inte att några unga kvinnor har skrivit hur mycket de hatar män, utan att de blir hyllade för det. Och nu även försvarade för det.
Citera
2017-04-18, 17:52
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
nej feminsiter generellt tillhör inte de mer lågutbildade i Sverige utan motstsen ofta. Detta kan du själv ta reda på genom att gå till SCB och söka på politiska partier och ex. utbildning.
Finns statisitsk i detta. F! och MP ex. ( som ahr de flesta feminister) tillhör de mer högutbildade, i botten finner du guess what: SD.
http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/SD-politikerna-mest-lika-sina-valjare/

MP har mycket riktigt mest välutbildade politiker. I alla fall för 7 år sedan.

FP har mest välutbildade väljare.

Var hittar du färskare siffror? Och framför allt, var hittar du för FI?

Söker jag här finns siffror för väljare för 2016: http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201B/Partisympati17/?rxid=11208337-1b72-4b34-9888-3842b52086a3

Det är annorlunda presentation, där jag sökte för partisympati för högutbildade (eftergymnasial utbildning 3 år eller mer).

Då blir Moderaterna största parti. FI finns inte med där heller.
Citera
2017-04-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag skrev ju varför jag tog upp rasism.
Är du känslomässig nu eller vad?

Är du styrd av din amygdala nu eller vad?

Citat:
Vet du vad påståenden som "män är rasistiska mot kvinnor" är? Jupp, sexism.
vet du vad att hänga upp sig på "män är rasistiska mot kvinnor" i ett inlägg som tar upp män SOM GRUPPs fysiska och sexuella våld mot kvinnor SOM GRUPP är?

Jupp rent trams.

typsikt exempel på vatten på blåst manlig gås som vägrar ta diskussionen.

Nu har jag fått nog av ditt sätt debattera på, du har kopierat Celenos stil, välkommen till den tragiska hörnet av detta forum.
Citera
2017-04-18, 18:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Fast nu är ju inte invandrade män ens i närheten så överepresenterade inom brott kontra "inhemska män" som vad män är kontra kvinnor, inte ens i närheten.

Ifall du tar grupp som "nordafrikanska män" i våldtäktsstatistik så är de definitivt åtminstone i närheten av lika överrepresenterade gentemot svenska män (20 mot 1) som svenska män är mot svenska kvinnor.

Citat:
Inte heller begår dessa överepresenterade invandrare brotten specifikt riktade mot "inhemska" utan de riktas mot i princip alla, och när det gäller ex. mord så är det snarare andra invandrare som drabbas.

Vi har inte tillräckligt bra statistik för att veta ifall så är fallet, men rent anekdotiskt känns svenska kvinnor (eller åtminstone orena västerländska kvinnor) som specifikt utvalda för deras taharrushande och tafsningar.

När det gäller mord så drabbas oftast män av andra män, lilsom invandrare drabbas oftast av indandrare som mördar.

Citat:
Män riktar dock en speciell form av brottslighet...sexuellt våld, sexuellt hot, sexuella trakasserier, sexhandel, sexuellt utnyttjande, hat, kränkningar, förtryck mest mot just kvinnor....för att dessa är....kvinnor.

Rent logiskt måste du fatta att den som är föremål för den andres lust är den som drabbas. Givetvis drabbas homosexuella män (speciellt den fysiskt svagare "pojkaktige" partnern) av tafsningar, sexuella hot, sexuell köp, sexuell våld och till och med lesbiska kvinnor har visat sig ha ungefär lika hög nivå av våld inom relationen som heterosexuella relationer.

I vilket fall så är 90-95% av män är attraherade till kvinnor. Ifall inte kvinnor finns där så har de mer "primitiva" heterosexuella männen inget emot att våldta andra män, detta sker i enorm omfattning i tex fängelsen.

Förpubertala pojkar är förövrigt i många statistik mer i riskzonen att drabbas av pedofilers sexuell utnyttjande än flickor, då fler pedofiler verkar vara homosexuella sådana.

Sexuell förtryck har alltså ingen diskriminerande motiv, anser någon sig ha rätt att ta för sig i livet på andras bekostnad, så gör den det oavsett kön på partnern.

Pojkar, flickor och kvinnor är fysiskt svagare än män och därmed så kan de enklare falla offer för psykopatiska män, eller män utan impulskontroll.

Det viktigaste i frågan är att feminismen skapat ett våldsammare samhälle än den som ni ärvt från patriarkatet. Ni har inga lösningar på manligt våld, ni häller bara bensin i den brinnande byggnaden. Man kan säga att ni överhuvudtaget inte förstår er på manligt våld, med era tomma marxistiska ideer om materialism och era maktstrukturpyramider. Feminismen är inget annat än en pladdermaskin utan lösningar på problemen den babblar om. Kvinnans passiva natur ligger som ett spöke över feminismen.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-04-18 kl. 18:49.
Citera
2017-04-18, 18:48
Medlem
-zZz-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minutiae
96% av våldtäkterna mot vuxna under år 2016 skedde av män mot kvinnor.
90% av sexuellt ofredande mot vuxna och barn skedde av män mot kvinnor.
82% av de misstänkta i misshandelbrott under 2015 var män.
51% av misshandlade kvinnor blev det i bostaden, medan mäns motsvarande siffra var 13%.
Var tredje tjej som besöker en ungdomsmottagning har utsatts för upprepade kränkningar och hot.
Män tjänar i genomsnitt 90 tusen kronor mer än kvinnor varje år.

Statistik taget från Brå, SCB och Socialstyrelsen.

Kanske är det så att dessa radikala feminister helt enkelt är lite frustrerade på siffrorna ovan som exempel och tar ut det i form av överdrivna uttryck.
För drygt 100 år sedan fick inte tjejer rösta, se vad långt vi kommit idag. Tänk vad 100 år till kan göra. Kanske kan din framtida dotter få lika hög lön som mannen bredvid henne för samma arbete utfört? Det är en framtid jag känner hopp inför

Får jag fråga dig varför du inte är feminist? Vilken rättighet, skyldighet eller möjlighet är det du unnar män och inte kvinnor?

Att kvinnor inte misshandlar, sexuellt ofredar och rånar lika ofta som män är väl en bra sak? Varför sänka er till samma nivå? Räta på ryggen och var stolta över detta faktum, istället för kuva er och se det som en negativitet att ni misshandlar män för sällan.

Att kvinnor i större utsträckning känner sig otrygga i samhället nu, gentemot hur det var förut, förklarades enligt SVT med att det har skett en stor invandring från MENA och att individer därifrån är 2-3 gånger mer sannolika att begå våldsbrott enligt BRÅ.

Att män tjänar mer pengar i genomsnitt tror jag kommer sig av inadekvat mätmetod. Jag tror inte genomsnittslönen kan anses vara normalfördelad på så sätt att lönerna inom varje bransch och sektor ter sig lika, likaså tror jag att män och kvinnor söker sig till olika branscher. Jag tror det är BS att lönen inom kvinnodominerade yrken är lägre för att något högre väsen bestämt sig för att kvinnor ska ha lägre lön, utan snarare tror jag att kvinnor i större utsträckning än män väljer yrke efter vad som intresserar dem och ej efter karriärsmöjligheter. Det är nog därför som det inte finns några kvinnor på ingenjörsutbildningar, men att det kryllar av dem på USK-utbildningar. Kvinnor och män vill olika saker i livet, och kvinnor vill oftare än män skaffa barn och familj i ung ålder.
Så när min dotter blir äldre välkomnar jag henne att välja yrke efter intresse om hon så vill det, istället för bli inkvoterad som sophämtare bara för att det är en mansdominerad sektor med hög lön.

Angående TS, så skulle jag vilja säga att det finns väldigt lite eller inget hopp för kommande generationer. De kommer att vara mer känsliga än kvinnor och mer utåtriktade än homosexuella. Ingen kommer att vilja arbeta om arbetsplatsen inte är målad i regnbågens färger och lönen är i nivå med en VD-lön.
Citera
2017-04-18, 18:57
Medlem
Citat:
Är du styrd av din amygdala nu eller vad?

vet du vad att hänga upp sig på "män är rasistiska mot kvinnor" i ett inlägg som tar upp män SOM GRUPPs fysiska och sexuella våld mot kvinnor SOM GRUPP är?

Jupp rent trams.

typsikt exempel på vatten på blåst manlig gås som vägrar ta diskussionen.

Nu har jag fått nog av ditt sätt debattera på, du har kopierat Celenos stil, välkommen till den tragiska hörnet av detta forum.

Om ditt hyckleri ofta mynnar ut i att folk konfronterar dig om det så kanske du ska hyckla mindre.
Citera
2017-04-18, 19:01
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidius
Den kommande generationen oroar mig. Är själv man och går snart ut gymnasiet, men inte feminist kan jag upplysa om. Detta berör väl mest tvåtusentalisterna (klarar mig med nöd och näppe) men på sätt och vis är jag väl en del av denna kommande generation. Tycker det är helt befängt att vi ser en sådan utsträckning av radikala feminister här i Sverige. Så - finns det något hopp för framtiden?

1) Om man har en pojkvän och får kuk då blir man inte feminist.

2) Vad säger det om de här tjejerna? De kan inte få en pojkvän och därför försöker de få uppmärksamhet genom att köra feminism-game. Jag tror att tanken är att män ska säga emot dem och sen bli deras pojkvän och betala för dem typ.

3) Så ja fler kvinnor kommer att vara feminister (aka ratade kvinnor) i framtiden men det betyder inte samma sak som för tidigare generationer.

Citat:
96% av våldtäkterna mot vuxna under år 2016 skedde av män mot kvinnor.

Hur många av de som var incel var män vs kvinnor?

Citat:
90% av sexuellt ofredande mot vuxna och barn skedde av män mot kvinnor.

Hur många förnedrande dissningar skedde av kvinnor mot män?

Citat:
82% av de misstänkta i misshandelbrott under 2015 var män.

Hur många av de som begick psykisk misshandel var män vs kvinnor?

Citat:
51% av misshandlade kvinnor blev det i bostaden, medan mäns motsvarande siffra var 13%.

Hur många män blev utsatta för tjat och fittighet i bostaden?

Citat:
Var tredje tjej som besöker en ungdomsmottagning har utsatts för upprepade kränkningar och hot.

Hur många av killarna har blivit utsatta för sex-mobbning av tjejer?

Citat:
Män tjänar i genomsnitt 90 tusen kronor mer än kvinnor varje år.

Kvinnor kontrollerar i genomsnitt 80% av hushållens konsumtion.

Citat:
Statistik taget från Brå, SCB och Socialstyrelsen.

För saker som män drabbas av från kvinnor finns det inte ens statistik ännu mindre är det kriminaliserat.
Senast redigerad av Babianen 2017-04-18 kl. 19:04.
Citera
2017-04-18, 19:10
Medlem
Citat:
Kritiserade du just olF för att inte behärska det svenska språket? Han är då betydligt bättre än dig på att skriva. Föreslår att du har dina egna språkkunskaper i åtanke innan du hoppar på någon annan. Har inte tid att besvara hela ditt inlägg just nu, men det har jag i och för sig gjort tidigare om du orkar läsa. Du har verkligen missförstått syftet av den här tråden. Poängen är inte att några unga kvinnor har skrivit hur mycket de hatar män, utan att de blir hyllade för det. Och nu även försvarade för det.

Svara mitt inlägg istället för att ägna 80%av ditt inlägg på mitt språk, min ålder eller annat ovidkommande nonsens...
Citera
2017-04-18, 19:26
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Svara mitt inlägg istället för att ägna 80%av ditt inlägg på mitt språk, min ålder eller annat ovidkommande nonsens...

Jag har redan besvarat det du berör i det inlägget. Dina argument är inte speciellt välgrundade och saknar till stor del verklighetsanknytning. Sen så blandar du in kvinnors ställning i samhället i andra länder (mellanöstern) när det passar dig, även fast jag tydligt förklarat att tråden gäller situationen i Sverige och västvärlden. Det inlägg av dig som jag citerade framförde inte direkt någon poäng överhuvudtaget, så du får gärna förtydliga dig.
Citera
2017-04-18, 19:30
Medlem
Citat:
Jag har redan besvarat det du berör i det inlägget. Dina argument är inte speciellt välgrundade och saknar till stor del verklighetsanknytning. Sen så blandar du in kvinnors ställning i samhället i andra länder (mellanöstern) när det passar dig, även fast jag tydligt förklarat att tråden gäller situationen i Sverige och västvärlden. Det inlägg av dig som jag citerade framförde inte direkt någon poäng överhuvudtaget, så du får gärna förtydliga dig.

Du svarade inte ett skit....
Jag ställde en rad frågor, du har inte svarat på en enda.

Ytterligare en om inte kan svara på något utan bara går till personattack.
Totalt meningslöst.
Citera
2017-04-18, 19:38
Medlem
Vidiuss avatar
Citat:
Du svarade inte ett skit....
Jag ställde en rad frågor, du har inte svarat på en enda.

Ytterligare en om inte kan svara på något utan bara går till personattack.
Totalt meningslöst.

Är det på riktigt så här du argumenterar? Personattack? Absolut inte. Du hoppade på olF på grund av hans sätt att skriva och jag påpekade att han behärskar det svenska språket betydligt bättre än vad du gör. Anledningen till att jag nämnde det igen var att ditt inlägg var oerhört svårt att förstå, fanns ingen röd tråd överhuvudtaget, och därför bad jag dig att förtydliga dig. Jag har visst besvarat de flesta av dina frågor, både direkt och indirekt. Låt höra vilka frågor du vill ha svar på och jag kommer gladeligen att besvara dem.
Senast redigerad av Vidius 2017-04-18 kl. 19:40.
Citera
2017-04-18, 19:47
Medlem
Citat:
Är det på riktigt så här du argumenterar? Personattack? Absolut inte. Du hoppade på olF på grund av hans sätt att skriva och jag påpekade att han behärskar det svenska språket betydligt bättre än vad du gör. Anledningen till att jag nämnde det igen var att ditt inlägg var oerhört svårt att förstå, fanns ingen röd tråd överhuvudtaget, och därför bad jag dig att förtydliga dig. Jag har visst besvarat de flesta av dina frågor, både direkt och indirekt. Låt höra vilka frågor du vill ha svar på och jag kommer gladeligen att besvara dem.
nej jag kommenterade hans bruk av ordet "personligt"
herregud människa. Lägg dig inte i hans och min debatt fokusera på vår istället.

Finns en alldeles utmärkt röd tråd i mitt inlägg...svara på frågorna och move on...

(FB) Kommande generationen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in