Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Invandrade män är överrepresenterade inom grov brottslighet, fast du kunde ju inte bemöta det utan låtsas som att det talades om all brottslighet trots att jag uttryckligen skrev grov brottslighet.
Du ljuger som vanligt alltså.
Vad har du för belägg för att män riktar en speciell form av brottslighet mot kvinnor för att de är kvinnor. Och i vanlig ordning måste jag påminna om att "män" inte begår brott mot kvinnor, en minoritet män möjligen.
är DU Olfen som inte bemöter att män är klart överrepresenterade inom ALL brottslighet via att plötsligt ta upp invandrare.....
Håll dig till saken.
ja du....*suck säger jag bara* vad kan jag och statistisken och feminismen, tänkas ha för belägg för detta?
hmm?
Män som grupp ( fatta nu hur man uttrycker sig) SOM GRUPP i detta ingår att nej de tär inte "ALLA MÄN".
Män som grupp är rerjät, enormt mycket överrepresenterade inom kriminalitet än vad kvinnor som grupp är....Detta betyder dock INTE att alla män begår brott eller att du inte har kvinnor som också gör det..men vi talar alltså på ett teoretiskt plan om kön
som GRUPP.
och där är faktan Olfen överväldigande, hur mycket du och co än slingrar er. Antigen så låtsas man som det regnar och håller för öron, ögon och mun.
Eller också börjar man fundera på vad det kan vara med män/ manligheten/ manligt genus som orsakar denna överepresentation. Något måste det ju bero på eller hur?
Är du ens intresserad av varför?
Och här har feminism och genusvetenskap och sociologi ett svar. Det är ett fan mycket vettigare svar anser jag än vad ex. div. biologifixerade nissar har på detta forum.
kan ju tycka ni borde se lite ljust på att forskare anser att detta itne sitter i er biologi utan i hur samhället formar killar.
För JO hat mot kvinnor är en realitet som syns i siffror, kivnnor dör pga detta. Hat mot män av den sort som TS tar upp återfinner du bara på social media.
Till TS, finns väl fan mycket mer för kvinnor och tjejer att oroa sig över i framtiden än vad det finns för dig som man. Tänk om alla dessa socialkonervativa högerpopulistiska idioter och religiösa fundamentalister vinner där ute i Europa och återinför abortförbud, oskuldskrav, förbud för kvinnor klä sig som de vill, förbud för kvinnor röra sig fritt, skämta, umgås, gå på fester, gå på café, förbud för kvinnor gifta sig med vem de vill, förbud för kvinnor äga egna pengar, förbud för kvinnor vara singel etc etc i det oändliga.