Citat:
Ursprungligen postat av
Rampljus-horan
Hur vet du att det är 11-åringen på Kungsgatan? Bilden på den demolerade kroppen visar att huvudet och ansiktet var komplett. När det i ett tidigt skede konstaterades att det saknades en 11-åring hade inte en matchning med kroppen skett rätt omgående då OM det visat sig att kroppen tillhörde en 11-åring? Istället fick Ebbas föräldrar vänta ända till lördagen på bekräftelse att hon var död. Och det kan i sin tur bero på kroppen brandmannen vittnar om att de arbetade med under fredagkvällen.
Dessutom vittnar Magdalena Graf om att det var den belgiska kvinnan som blev påkörd:
http://magdalenagraaf.se/kanslor-som-skakar/
Jag
VET inte, men jag är inte utan vidare beredd att omvärdera allt bara för att ett nättroll skriver att det inte är så!
Kort och gott. Mamman till Ebbas kusin efterlyste henne och uppgav ett signalement som stämde MYCKET BRA ÖVERENS med offret invid Kungsgatan.
En och en halv vecka senare kommer ett nättroll och hävdar "nej, nej, nej, det var inte alls så".
"Jag har inga källor, men min bror (som bor i Göteborg och jobbar inom sjukvård eller brandkår) har sagt att det inte är Ebba".
Finns det anledning till att ifrågasätta nättrollet?