2017-04-18, 15:44
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är belgiskan, finns ingen bild på 11-åringen.

Och hur vet du det? Har du tillgång till DNA?

Den gröna hästen är vit... Kom igen! Lite bättre kan du än att sprida helt obekräftade trådsanningar!

M a o KÄLLA?

För att förtydliga: Källa är inte att någon sagt att det verkar som att... till någon som i sin tur vidarebefordrat det till nästa anonyma person, som med bestämdhet hävdar att det är så.
En lögn är fortfarande en lögn även om den presenteras som en sanning!
Vem sa det?
Det var jag!
Citera
2017-04-18, 15:56
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingAnger
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QvdBV

där står bland annat att flickan klev av bussen vid åhlens för att möta mamman på t-centralen, sen om man söker vidare och läser mer på expressen, aftonbladet, DN samt här på FB finns vittnesuppgifter på att flickan blev påkörd utanför åhlens och inte längre bort, Magdalena graaf såg belgiskan bli påkörd på övergångsstället vilket hon skriver i sin blogg om, dessa vittnesberättelser borde ju få alla att inse att flickan var den som brandmännen stannade kvar för att få fram sist på ett värdigt sätt.. har ägnat mycket tid till att läsa genom artiklar, bloggar, berättelser m.m för att få en överblick om scenariot..en liten undran är varför man vill eller nästan hoppas bilden på delade tjejen är flickan?? allt pekar på att det är belgiska tjejen när man läser vittnesberättelser och övrigt material..oavsett så är det lika tragiskt

Jag hoppas inte på något. Man får ta det för vad det är. Är det belgiskan på bilderna så hade hon av en slump samma färger på kläderna och samma färg på väskan som i det signalement som lades ut om den lilla flickan i medierna.

Jag tyckte dock själv att personen på bilden såg äldre ut än 11 när jag såg den först. Men belgiskan var i 30-årsåldern. Jag tyckte det såg ut som 15-25 någonstans.
Citera
2017-04-18, 15:57
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vi diskuterade detta i förrgår. Jag tyckte då att det tredje leijonet kommer ca 50 meter längre bort, från korsningen till Bryggargatan. Det hade fastnat på lastbilens vänstra hjul. Lastbilen krockade med det högra hjulet på en stor blommkruka. Det gjorde att det vänstra hjulet kom ur led sas och han kunde styra bilen bara med det högra hjulet. Sedan körde han med betongleijonet på trafikljuset, och så "hoppade" leijonet mitt på Mäster Samueslgatan.

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=60489832

https://w.cdn-expressen.se/images/74/db/74db089df0124a6295c19d7b2597d03e/16x9/680.jpg

http://static.metro.se/b44/cb4/drottninggatan-2-LARGE.jpg

Den här bilden är tagen med teleobjektiv och därför blir avstånden vrängda. I verkilgheten är avståndet ca 50 meter. I bilden kan man se det andra leijonet i korsningen till Bryggargatan. Det vänsta leijonet har fastnat i lastbilens vänstra hjul och kom med lastbilen ända till Mäster Samuelsgatan.

De rörliga bilderna från butiken Salt antyder att lejonet ligger centrerat i fronten på lastbilen och inte under vänster hjul. Mig veterligen så är det enda lejonet som saknas det vid Bik Bok då Peekay Truth har konstaterat att alla andra lejon står orörda mellan iaf Clas Ohlson och Åhlens.
Citera
2017-04-18, 15:57
Medlem
[quote=Juristakuten|60491330]Och hur vet du det? Har du tillgång till DNA?

Den gröna hästen är vit... Kom igen! Lite bättre kan du än att sprida helt obekräftade trådsanningar!

M a o KÄLLA?

För att förtydliga: Källa är inte att någon sagt att det verkar som att... till någon som i sin tur vidarebefordrat det till nästa anonyma person, som med bestämdhet hävdar att det är så.
Vem sa det?

Det blev lite fel när jag skulle citera ovanstående.. Skyller på tjocka fingrar och liten mobil

Var någonstans i allt nyhetsflöde står det att belgiskan dog PÅ Olof Palmes gata.,? Att hon stämt träff med vänner i hörnet med Drottninggatan innebär inte att hon till 100% befann sig där.
Senast redigerad av Geminina 2017-04-18 kl. 16:06.
Citera
2017-04-18, 16:12
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Och hur vet du det? Har du tillgång till DNA?

M a o KÄLLA?

Vem sa det?
Det var jag!

Hur vet du att det är 11-åringen på Kungsgatan? Bilden på den demolerade kroppen visar att huvudet och ansiktet var komplett. När det i ett tidigt skede konstaterades att det saknades en 11-åring hade inte en matchning med kroppen skett rätt omgående då OM det visat sig att kroppen tillhörde en 11-åring? Istället fick Ebbas föräldrar vänta ända till lördagen på bekräftelse att hon var död. Och det kan i sin tur bero på kroppen brandmannen vittnar om att de arbetade med under fredagkvällen.

Dessutom vittnar Magdalena Graf om att det var den belgiska kvinnan som blev påkörd:

http://magdalenagraaf.se/kanslor-som-skakar/
Senast redigerad av Rampljus-horan 2017-04-18 kl. 16:16. Anledning: Skrev fel
Citera
2017-04-18, 16:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingAnger
kan bara hålla med er som säger att det är tur ingen kunnat eller haft möjlighet ta några bilder på 11åriga flickan under lastbilen vid Åhléns, är nog så otäcka bilder som cirkulerar på den delade belgiska tjejen och engelsmannen, så att jag personligen känner en lättnad över att inga bilder dykt upp på flickan och hoppas inga dyker upp heller, handlar ändå om ett barn som fick sätta livet till av en dåres vansinnesdåd...har själv en dotter på 9 snart 10år så därav en anledning till att jag tycker det är bra inga bilder finns..

i övrigt följer jag diskussionen här som är intressant för att försöka förstå va som hände eller inte hände.

några av mina funderingar är om detta var planerat sen längre tid av GM??
finns det några fler inblandade i bakgrunden som inte kommit fram ännu??
finns det risk att något liknande händer igen??

Fast polisen tekniker har fotat bilder på 11-åringen som kommer att förevisas under rättegången. Ändå om tingsrätten kommer att ta beslut om sekretess för bilderna så kommer dessa att för alltid finnas inom polisens och tingsrättens datasystem. Förstår inte hu du tänker med skillnaden på 11 åringen och Belgiskan? Är det enklare att se stympade vuxna än barn?
Citera
2017-04-18, 16:20
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminina

Det blev lite fel när jag skulle citera ovanstående.. Skyller på tjocka fingrar och liten mobil

Var någonstans i allt nyhetsflöde står det att belgiskan dog PÅ Olof Palmes gata.,? Att hon stämt träff med vänner i hörnet med Drottninggatan innebär inte att hon till 100% befann sig där.

Hoppas att det blir rätt nu då i citatet (när jag försökt fixa till det)

Svar: Jag har klistrat in den här länken närmare 10 gånger idag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/moGpv/belgiska-mailys-31-blev-terrorns-forsta-offer
Citera
2017-04-18, 16:25
Medlem
HGs avatar
Citat:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/moGpv/belgiska-mailys-31-blev-terrorns-forsta-offer

Okey, Då var det Belgiskan som ligger lemlästad på den aktuella bilden. Snacka om att vara på fel plats vid fel tid!
Citera
2017-04-18, 16:28
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Hur vet du att det är 11-åringen på Kungsgatan? Bilden på den demolerade kroppen visar att huvudet och ansiktet var komplett. När det i ett tidigt skede konstaterades att det saknades en 11-åring hade inte en matchning med kroppen skett rätt omgående då OM det visat sig att kroppen tillhörde en 11-åring? Istället fick Ebbas föräldrar vänta ända till lördagen på bekräftelse att hon var död. Och det kan i sin tur bero på kroppen brandmannen vittnar om att de arbetade med under fredagkvällen.

Dessutom vittnar Magdalena Graf om att det var den belgiska kvinnan som blev påkörd:

http://magdalenagraaf.se/kanslor-som-skakar/

Jag VET inte, men jag är inte utan vidare beredd att omvärdera allt bara för att ett nättroll skriver att det inte är så!

Kort och gott. Mamman till Ebbas kusin efterlyste henne och uppgav ett signalement som stämde MYCKET BRA ÖVERENS med offret invid Kungsgatan.

En och en halv vecka senare kommer ett nättroll och hävdar "nej, nej, nej, det var inte alls så".
"Jag har inga källor, men min bror (som bor i Göteborg och jobbar inom sjukvård eller brandkår) har sagt att det inte är Ebba".

Finns det anledning till att ifrågasätta nättrollet?
Citera
2017-04-18, 16:29
Medlem
Citat:

Jag är läskunnig. Men ingenstans i texten står det uttryckligen att hon dog i hörnet. Det står att hon hann dit före sina vänner. Men inget om var exakt hon befann sig när hon blev påkörd.
Citera
2017-04-18, 16:36
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminina
Jag är läskunnig. Men ingenstans i texten står det uttryckligen att hon dog i hörnet. Det står att hon hann dit före sina vänner. Men inget om var exakt hon befann sig när hon blev påkörd.

Suck!

Precentera då fullständiga bevis för mig att 11-åriga Ebba Åkerlund dog vid Åhléns så skall jag ändra mig!

Jag tycker inte om den här debatten! Jag vill att offren skall få vila i frid, men när det påstås en massa saker utan att presenteras minsta tillstymmelse till fakta då reagerar jag!
Citera
2017-04-18, 16:37
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Jag VET inte, men jag är inte utan vidare beredd att omvärdera allt bara för att ett nättroll skriver att det inte är så!

Kort och gott. Mamman till Ebbas kusin efterlyste henne och uppgav ett signalement som stämde MYCKET BRA ÖVERENS med offret invid Kungsgatan.

En och en halv vecka senare kommer ett nättroll och hävdar "nej, nej, nej, det var inte alls så".
"Jag har inga källor, men min bror (som bor i Göteborg och jobbar inom sjukvård eller brandkår) har sagt att det inte är Ebba".

Finns det anledning till att ifrågasätta nättrollet?

Tycker det finns anledning att ifrågasätta alla som är tvärsäkra. Jag trodde också att det var Ebba på bilden först men jag tror inte det längre. Men säker är jag förstås inte. Det finns likheter i klädseln förstås men tycker ändå att det är slående att identifieringen (om det varit Ebba) borde gått snabbare.

Dessutom undrar jag om hon skulle ha hunnit fram till Kungsgatan eftersom hon gick av bussen på Mäster Samuelsgatan strax före kl 15 (då hon avslutade samtalet med sin mamma) och det var ungefär samtidigt som vansinnesfärden startade.

Dessutom identifierades Ebba med DNA-prov vilket kan tyda på att kroppen under lastbilen inte var lika lättidentifierad. Eller så är det ett standardförfarande.

Fast jag spekulerar bara med de uppgifter jag har fått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in