Citat:
Ursprungligen postat av
Juristakuten
Källa?
Nä det har jag ingen.
Jag borde ha skrivit "verkar ingen ha dött". Fel av mig.
Men, av bilder att döma kan jag inte se samma aktivitet på Olof Palmes gata som man kan se vid D-gata/K-gata samt vid Carat.
----
Men, jag är inte övertygad i någon riktning.
Jag gick i joyride-åkarens fotspår 2 dagar efter (morbid som man är ...) och slogs då av tanken "va? här? det förstod jag inte".
Och jag kommer tyvärr inte ihåg var det var någon stans. Jag minns heller inte längre vad det vad som fick mig i den tanken. Men det var antagligen mängden blommor som låg på olika ställen, mestadels där dödsoffer påträffats. Men det kan ju lika gärna var på ställen där "dödsoffer och mycket svårt skadade" påträffats eller på ställen "där media sagt att dödsoffer" påträffats.
Det märkliga är att jag inte alls minns vad som fick mig att reagera.
Kan säga att det var inte utan känslor vi gick där och iaf jag var nog inte helt opåverkad.
Sedan har informationer ändrats i trådar och till slut vet jag inte längre vad som setts, hörts, sagts, ändrats, påståtts, etc.
Så jag förhåller mig neutral vem den demolerade är.
Och att Aftonbladet har skrivit en sak som kan placera belgiskan till Olof Palmes gata (utan att faktiskt säga att det är där hon blev påkörd) räknar jag inte som väldigt starka bevis. Kan va så, kanske inte.