2017-04-17, 21:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag håller med om att USA historiskt är dom som skapat ISIS och al-qaeda. Men det betyder ju inte att man inte bör förstöra dom nu!

Bomba skiten ur dessa, och det ordentligt! Däremot är jag motståndare till destabilisering av Syrien.
Bättre att Assad, Khaddafi, Mubarak, Saddam håller hyfsad stabilitet i liknande länder än att ISIS liknande tar över.

Däremot NK där lever folket under hemska förhållanden, folket svälter ihjäl. Fetto Lil Kim need to go!

Problemet är att bomba sönder dem kommer att leda till att man förstör infrastruktur vilket i sin tur leder till mer hat, det USA skulle ha gjort efter Saddam vart störtad var att de skulle ha aktivt återuppbyggt Irak till en stabil nation med välfungerande infrastruktur för att på så sätt kunna skapa en liknande "lydstat" som Japan som man aktivt hjälpte att bygga upp sin infrastruktur osv efter man bombade sönder landet under 1940-Talet.
2017-04-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
det är försent..massorna är redan manipulerade...allt man ser på fox är militärer och skit som ljuger ihop en anledning till varför man ska supporta dom när dom åker till andra sidan jorden för att slakta oskyldiga människor och fiender dom själva har skapat...

historien upprepar sig själv...men jag tror att det inte kommer sluta bra för usa den här gången..dom har ingen bensin kvar i tanken..dom kör på reserven liksom
Jag håller med om att USA behöver en tydlig vinst!
Inga proxy krig där inget blir gjort utan bara kaos skapas.
Gå in bomba Fetto Lil Kim, "take the oil" men lämna så pass att folket i NK får det avsevärt bättre.
I Syrien bomba ISIS (eller vilken som helst Islamistisk organisation som helst) åt helvete.
(Försök)Håll kontroll på Assad men om han barkar iväg åt helvete alldeles för mycket så ta bort han. Om Assad håller sig inom rimliga gränser så lämna hans öde åt Syriska folket.
2017-04-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Problemet är att bomba sönder dem kommer att leda till att man förstör infrastruktur vilket i sin tur leder till mer hat, det USA skulle ha gjort efter Saddam vart störtad var att de skulle ha aktivt återuppbyggt Irak till en stabil nation med välfungerande infrastruktur för att på så sätt kunna skapa en liknande "lydstat" som Japan som man aktivt hjälpte att bygga upp sin infrastruktur osv efter man bombade sönder landet under 1940-Talet.
Att avskaffa Kommunismen från NK kommer ge dom självhjälp som oerhört snabbt kommer förbättra landet.

Som jag skrev i annat inlägg "take the oil" men låt ändå en del stanna och komma NK till hjälp. Det behövs inte mycket för att avsevärt förbättra landet.
2017-04-17, 21:19
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
usa skickar två carriers till till nordkorea.....det kommer smälla snart..på tv så är allt man ser en massa special forces som krigshetsar och boastar om hur dom älskar militären och att "nu jävlar ska ni få isis"....men inte ett jävla ord om vilka det va som skapade isis och al-qaeda...det har man sopat nder mattan redan...

massorna blir lurade ännu en gång...samma jävla skit om och om igen asså...precis samma känsla innan bush invaderade mellanöstern.

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-17/us-deploys-two-more-aircraft-carriers-toward-korean-peninsula-yonhap

snart dags för ännu ett falsk krig för israel...amerikanerna är inget annat än kanonmat åt juden..."american dogs" som dom även kallas.

Herregud, ta inte "zerohedge" seriöst, de är del av den ryska desinformationskampanjen. De som publicerade dessa "nyheter" först är Sputnik och Pravda, men det rör sig om reguljära vaktombyten av hangarfartyg. Att få tre stridsberedda hangarfartygsgrupper på plats skulle ta mycket längre tid.
2017-04-18, 08:43
Medlem
baggebo1s avatar
Donald Trump ringde och gratulerade sultan Erdogan igår. Så fint. Betonade vikten av att tillsammans bekämpa den där dumma Assad:

https://twitter.com/ChuckRossDC/status/854130665889161217

Tänk att samma person som nu öppet samarbetar med ISIS och Al Qaida för bara några månader stod och anklagade Obama för att göra samma sak.
2017-04-18, 09:13
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Donald Trump ringde och gratulerade sultan Erdogan igår. Så fint. Betonade vikten av att tillsammans bekämpa den där dumma Assad:

Tänk att samma person som nu öppet samarbetar med ISIS och Al Qaida för bara några månader stod och anklagade Obama för att göra samma sak.

Fast detta är ju vad man än tycker absolut inte någon återgång till mainstreampolitik, utan det mest kontroversiella Trump gjort hittills inom utrikespolitiken som jag ser det. Jag kan inte tänka mig att någon annan av de senaste amerikanska presidentkandidaterna, eller någon annan västledare, hade gratulerat Erdogan till denna seger, aldrig. Ett ja till diktatur som dessutom troligtvis erhållits med hjälp av valfusk...

Trumps gratulation är en stor nyhet i europeisk press och förtjänar uppmärksamheten. Helt sinnessjukt som jag ser det.
2017-04-18, 10:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Fast detta är ju vad man än tycker absolut inte någon återgång till mainstreampolitik, utan det mest kontroversiella Trump gjort hittills inom utrikespolitiken som jag ser det. Jag kan inte tänka mig att någon annan av de senaste amerikanska presidentkandidaterna, eller någon annan västledare, hade gratulerat Erdogan till denna seger, aldrig. Ett ja till diktatur som dessutom troligtvis erhållits med hjälp av valfusk...

Trumps gratulation är en stor nyhet i europeisk press och förtjänar uppmärksamheten. Helt sinnessjukt som jag ser det.
Du har rätt. Jag ville mest ställa till oreda i zogskallarna. Visste inte att det var den mest begåvade av dem som skulle hålla morgonskiftet idag. Hade hellre sett en annan typ av reaktion. Typiskt!
2017-04-18, 10:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:

Skamligt. Det är bara att konstatera, att Trump häromveckan sålde ut till judarna när han gick till angrepp mot Assad, och är nu 100% med i samma team som ISIS. Bara en tidsfråga innan han håller Saudiarabiens kung i handen och pussar honom på munnen också, fattas bara. Och så en klassisk kippah på huvudet och be en bön och stoppa in en lapp i den där Jerusalemväggen också.
2017-04-18, 12:30
Medlem
Inte kan de bomba korrekt heller
http://edition.cnn.com/2017/04/18/middleeast/human-rights-watch-report-syria-mosque-bombing/index.html

Fullständigt kaos i administrationen och en president som verkar galen.
Att det skulle finnas någon plan i det här verkar fullständigt osannolikt.
Tacksam om någon "deep state" inkl. Aliens (??) tar tag i det hela innan det
är bortom all kontroll.

Sedan är väl alla satirprogram de som bäst summerar nuvarande situation.
Close look, Saturday night, Late night och allt vad de heter
https://www.youtube.com/watch?v=WU7-8C93raI
https://www.youtube.com/watch?v=BJ6UdllyIG4&list=RDnU7ANayDy00&index=3

Scary. Huha.
2017-04-18, 12:50
Medlem
Erik Östs avatar
Ni ska få se att sionisterna får sitt "promised land " till slut men jag är den första att erkänna att jag trodde på morotsskallen under valkampanjen men bara för att Hillary Clinton verkade mer lättköpt i sionisternas ögon.
( jag avser inte hittepålandet Israel nu utan ..att få total makt i MÖ och sedan resten av världen )

Tji fick jag! Snacka om att Trump lyckats dölja agendan bra för valboskapen.
Senast redigerad av Erik Öst 2017-04-18 kl. 12:57.
2017-04-18, 15:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Savoy skrev

WH släppte ett statement igår och konfirmerade President Donald Trump hade talat med Erdoğan. Mycket av samtalet handlade om gasmördaren och om att samarbeta mot terrorgrupper.

"Trump called the Turkish leader to "congratulate him on his recent referendum victory and to discuss the United States’ action in response to the Syrian regime’s use of chemical weapons" earlier this month, according to the White House.

Both leaders agreed about the "importance of holding Syrian President Bashar al-Assad accountable," and called for cooperation against terror groups."

http://thehill.com/homenews/administration/329167-trump-called-erdogan-to-congratulate-him-on-referendum-reports
2017-04-18, 15:38
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Sultaner
Vägen som leder till att Erdogan blir "sultan" av Turkiet är nu öppen.
Trump gratulerar.
Vilken är Trumps plan för att kunna gå samma väg och bli "sultan" i USA?

Väntar han på att bli ställd inför riksrätt? När det sker kallar han det "försök till statskupp" och passar på att fängsla alla "oliktänkande", som Erdogan har gjort?

Trenden har vi redan sett i Trumps tal om att fängsla hans konkurrent i presidentvalet och även de som avslöjar hur Trumps valkampanj köpte tjänster av Ryssland så att Trump skulle vinna presidentvalet.

Så snabbt det kan gå att förvandla sanning från något hedervärt till att bli något som man hamnar i fängelse för...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in