2017-04-16, 12:51
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Kan någon vänligen definiera Deep State!

I vilken bemärkelse används detta begrepp i tråden?
"Deep state" är typ en eufemism för ZOG/NSA.
2017-04-16, 13:10
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Så "deep state" är alltså en blandning av underrättelsetjänsten och fria fantasier? Ungefär min ståndpunkt också; vad det handlar om är att NSA har som uppdrag att hålla USA säkert från utländska infiltrationsförsök och de som ser positivt på sådana svamlar om judar och jymdödlor?
2017-04-16, 13:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Så "deep state" är alltså en blandning av underrättelsetjänsten och fria fantasier? Ungefär min ståndpunkt också; vad det handlar om är att NSA har som uppdrag att hålla USA säkert från utländska infiltrationsförsök och de som ser positivt på sådana svamlar om judar och jymdödlor?

Dessutom så står begreppet "deep state" för hela byråkratin och alla statliga departement, och i dess vidare bemärkelse: Hela civilsamhället.
2017-04-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Ok over and out för min del. Konspirationsteorier a la ZOG tackar jag bestämt nej till. Deep, shadow, state eller stat i staten är för mig ett betydligt mer rörligt begrepp än så.
2017-04-16, 13:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Utpressningsteorin bygger på att Trump är mottaglig. Honeytraps variant bordell, sugar babies mm kanske inte riktigt biter på DT. Med tanke att hans väljare inte direkt verkar bry sig om vad DT gör på fritiden. Eller har för kvinnosyn. Det här bombkastandet gör trots allt folk nervösa. Vore bra om någon talade honom tillrätta. Med eller utan utpressning.

Det spelar ingen roll om Trump är mottaglig eller ej. Det viktiga är att Trump inte vill ställas inför riksrätt och ev. avrättas som landsförrädare.

Dessutom har du löst mitt lilla problem med varför inte ryssarna redan släppt avslöjande uppgifter om Trump till den ryska frontorganisationen Wikileaks. - Trump är i sig inte mottaglig för skandaler i sig.
2017-04-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det spelar ingen roll om Trump är mottaglig eller ej. Det viktiga är att Trump inte vill ställas inför riksrätt och ev. avrättas som landsförrädare.

Dessutom har du löst mitt lilla problem med varför inte ryssarna redan släppt avslöjande uppgifter om Trump till den ryska frontorganisationen Wikileaks. - Trump är i sig inte mottaglig för skandaler i sig.

Har mycket svårt att se hur Trump skulle kunna ställas inför krigsrätt utifrån vad som framkommit/spekulerats om hittills i internationell media. Alla är mottagliga för skandaler/black wash men jag tror Trump tidigt gjort överväganden i den frågan. Han är trots allt en gammal räv som befunnit sig i hetluften länge och kan spelets regler.
2017-04-16, 13:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Har mycket svårt att se hur Trump skulle kunna ställas inför krigsrätt utifrån vad som framkommit/spekulerats om hittills i internationell media. Alla är mottagliga för skandaler/black wash men jag tror Trump tidigt gjort överväganden i den frågan. Han är trots allt en gammal räv som befunnit sig i hetluften länge och kan spelets regler.

Tja, det skulle ju faktiskt räcka med att han faktiskt känt till att hans medarbetare varit i kontakt med Ryssarna och tagit hjälp av dem att med skumma metoder vinna valet. Dessutom uppmanade ju il duce Trump ryssarna att spionera på demokraterna under valrörelsen.
2017-04-16, 14:40
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Kan någon vänligen definiera Deep State!

I vilken bemärkelse används detta begrepp i tråden?
https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_state_in_the_United_States
Citat:
The idea of a deep state in the United States is a conspiracy theory whose adherents assert that there exists a coordinated effort by career government employees to influence state policy without regard for democratically elected leadership. The term, which was originally used to refer to sophisticated shadow governments in countries like Turkey and post-Soviet Russia, has also been used in U.S. political science to refer to entrenched government institutions wielding power, without necessarily implying a conspiracy.
2017-04-16, 15:19
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Tror precis som du.

Dessutom, ta en titt tillbaka till George W Bush åtta år med alla lögner och skit han gjorde. Hans familjs bolag dom är inblandade i tex vapen och krigsmatriell bolag som tjänade enorma summor på krigen Bush Jr startade samt Bush-familjens inblandning i oljebolagen som också tjänade enorma summor på krigen Jr startade i Mellanöstern. Alla bombningar med döda civila och rena lögner om massförstörelsevapen som inte existerade. Familjens kontakter med familjen Laden.
Men Bush ställdes inte inför rätta för nåt alls.

Kolla Clintons bravader och sönderbombade sjukhus med barn och sjukhuspersonal dödade med lögner om att det skulle vara vapenfabriker osv.
Ingen Bill ställdes inför riksrätt, inte för nåt

Fru Clinton var i hetluften med kriminella handlingar och skumma kopplingar både på Bills tid och hennes egen karriär tid som politiker.
Ingen ställde fru Clinton inför rätta.

Hela vietnamnkriget startades pga en CIA false flag operation men ingen president ställd inför rätta.

Varför skulle Donald Gump då ställas inför rätta för i jämförelse med övrigt nämnda handlingar har Donald faktiskt agerat rätt och konsekvent.
Senast redigerad av UndeadNinja 2017-04-16 kl. 15:21.
2017-04-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Tack. Uppenbarligen behöver jag hitta ett annat mer adekvat ord.
2017-04-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, det skulle ju faktiskt räcka med att han faktiskt känt till att hans medarbetare varit i kontakt med Ryssarna och tagit hjälp av dem att med skumma metoder vinna valet. Dessutom uppmanade ju il duce Trump ryssarna att spionera på demokraterna under valrörelsen.

Det torde vara svårt att döma någon för kännedom om vad/vem hans medarbetare varit i kontakt med. Specifikt en karaktär av DT:s kaliber. Har du källa på det fetade?
2017-04-16, 15:28
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering

Tack för infon. För mig är deep state eller shadow government helt enkelt de rika judarna och bankmännen samt korrupta karriärpolitiker och alla andra (även läkemedelsbolagen) megaföretag samt CIA, Rockefeller och Rotschilds är typiska personer i deep state eller shadow government.

Helt enkelt de som verkligen styr USA och EU, de som styr bakom kulisserna och har den verkliga makten och som likt puppet masters drar i trådarna och styr politikerna och får igenom det som de vill få igenom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in