2017-04-16, 13:57
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja men fint! då kan vi ju tillsätta 100% kivnnor. De kommer ju garanterat ha insyn i mäns vardag och behov i samhället, eftersom du nu tycker att representation inte ska vara av vikt.
Bra kör vi en 100% R&R nästa val.
Om de är bäst lämpade så givetvis.

Men jag tror inte vi har tillräckligt många Disneydags-programledare för att fylla hela regeringen.

Tyvärr.
2017-04-16, 14:02
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det du citerade av mig var ett svar på en som gnäller över hur jobbigt det är att debattera på grund av antifeminister. Det är nog du som vill missförstå.

Se inlägget ovan.

Och du har redan fått länkar till tex fackordförande. Alldeles nyss faktiskt.

Jag länkar igen för skojs skull: (FB) Varför så få feminister som tar upp kampen på Flashback?
Detta är alltså dina bevis för att alla i maktposition är extremfeminister?. Du ombads ge länkar som bevisade att alla på maktpositioner håller med om manshatarfeminism.
Var är de?.

Eller vill du bevisa mig rätt om förskjutningar och missförstånd och icke-argument som gör att vi ger upp? Igen.
2017-04-16, 14:05
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
ja men fint! då kan vi ju tillsätta 100% kivnnor. De kommer ju garanterat ha insyn i mäns vardag och behov i samhället, eftersom du nu tycker att representation inte ska vara av vikt.
Bra kör vi en 100% R&R nästa val.

De kommer att dömas utefter sina handlingar så ja, det hade gått bra.

Som om manliga svenska politiker skulle bry sig om mäns vardag...
2017-04-16, 14:07
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Detta är alltså dina bevis för att alla i maktposition är extremfeminister?. Du ombads ge länkar som bevisade att alla på maktpositioner håller med om manshatarfeminism.
Var är de?.

Eller vill du bevisa mig rätt om förskjutningar och missförstånd och icke-argument som gör att vi ger upp? Igen.
Jag skrev förvisso nästan samtliga.

Men jag backar, jag tror inte att nästan samtliga sympatiserar med tredje vågens postmoderna fascistiska feminism.

Se, så lätt.

Länka nu till alla dessa historiker som anser att industrialismen bygger på slaveri och kolonisering.
2017-04-16, 14:08
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jepp sitter där 70% män i regeringen ex. så måste där "makas" på män för att kvinnor och män ska ska få samma representation.
har du problem med detta faktum?

och till saken: är det "hat" att kräva att kvinnor ska ha 50% reprresentation i R&R ( för att ta ett exempel)
Hatar man män för att man inte tycker de ska dominera på politiska maktpositioner?

Det där är ett vidrigt synsätt du har. Marxistiskt i grunden. Du tror inte på lika möjligheter, utan lika utfall med tvingande medel. Förstår du inte systemfelet i din filosofi? Det är raka motsatsen till meritokrati och kan tillämpas på alla möjliga områden till stor skada! Det du förespråkar är ett riktigt giftigt tankegods!
2017-04-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
De kommer att dömas utefter sina handlingar så ja, det hade gått bra.

Som om manliga svenska politiker skulle bry sig om mäns vardag...
nej det hade inte alls varit "bra".
Män är halva befolknignen, om de plöstligt skulel förbjudas eller bli krafigt underrepresenterade i riksdagen så är det ett tydligt tecken på någon form av förtryck...förbud uppenbart så och underrepresentation ett mer dolt sådant. Eftersom all jävla logik och empirisk forskning visar att män äger samma intelligens och begåvningar som gruppen kvinnor så har du någon form av fel i samhället om detta skulle ske.

ok?
2017-04-16, 14:13
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Män är halva befolknignen, om de plöstligt skulel förbjudas eller bli krafigt underrepresenterade i riksdagen så är det ett tydligt tecken på någon form av förtryck...förbud uppenbart så och underrepresentation ett mer dolt sådant. Eftersom all jävla logik och empirisk forskning visar att män äger samma intelligens och begåvningar som gruppen kvinnor så har du någon form av fel i samhället om detta skulle ske.

ok?
Nej det stämmer inte alls att allt utom 50/50 är tecken på förtryck.
2017-04-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Inte jag heller.

YY-kromosom. Håller med om ditt Det är så sällan flera av oss på samma sida samlas i en tråd i detta forum. Vore det så att 50/50 rådde här annars kulle jag gilla detta delforum. Då skulle fler orka käfta och så att säga, ta upp kampen. Balans.

Bristen på balans är problemet.

Tycker du att bristen på balans i media också är ett problem eller är det bara ett problem när den "goda" sidan är i underläge?
2017-04-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72minsago
Feminister och sexister är motsatser.
Feminister tar också upp när män är missgynnade, vi vill bli av med all diskriminering på grund av kön.

Att feminism skulle vilja gynna kvinnor och hålla män missgynnade eller dylikt hör man bara från motståndare till feminism, inte från några riktiga feminister själva.
Det är som att för man hugger på att ordet låter som ”kvinno-ism” utan att läsa på om det.

Feminister och sexister är synonymer. Det finns ingen grupp som delar in folk efter kön (upplevt kön eller faktiskt kön) som feminister.

Ord som "mansroll" kan vara en ledtråd.
2017-04-16, 14:17
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Jag skrev förvisso nästan samtliga.

Men jag backar, jag tror inte att nästan samtliga sympatiserar med tredje vågens postmoderna fascistiska feminism.

Se, så lätt.

Länka nu till alla dessa historiker som anser att industrialismen bygger på slaveri och kolonisering.
Jag behöver inte länka ett skit. Du kan googla, läsa wikipedia, skolans historieböcker, Dick Harryson, låna böcker sorterade under Historia: Europas historia: industrialisering, Indien, Afrika; slavar, USA: slavar.... Triangelhandeln.

Så tröttsamt. Jag behöver inte komma med en massa framgooglade länkar för att bevisa någonting allmänt vedertaget som varenda jävla unge som gått ut högstadiet känner till.

Begrips?!
2017-04-16, 14:18
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jag bevisar ingenting.

Men att de överhuvudtaget har sina positioner säger en hel del.

Hur många öppet nazistiska politiker skulle få höga positioner?

Noll.

Med all rätt.

Tack, då fick vi det utrett, vi har alltså gått från "nästan samtliga" till en liten liten minoritet. Är faktiskt lite imponerad av att du till slut kunde ta till dig faktan som den var i det här fallet.
2017-04-16, 14:20
Medlem
snelhestens avatar
Citat:

ok?

Jaså? Hur yttrar sig detta förtryck, och på vilket sett är underrepresentation ett "tydligt tecken" på detsamma?

Tror du att likvärdig medfödd intelligens måste resultera i att det kommer att finnas 50% kvinnor och 50% män inom olika positioner i samhället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in