2017-04-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mycket möjligt att vi anti-trumpare hade fel på den punkten. Och sedermera , jag svarar bara för mig , känns omvärlden tryggare när USA dvs världspolisen är tillbaka på riktigt. Du och dina idioter till gelikar som postar västhat via bloggar och syrisk/rysk/iransk statspropaganda måste känna er lurade duktigt via Trump? För naturligtvis hoppades ni på att han de facto var en rysk agent. Skottpeng på er troll borde det vara.

Du lurar ingen med dina halmgubbar. Det Trump sade under valkampanjen var att han skulle kunna komma överens med Putin. Det tolkar jag som att han skulle vara hyfsat neutralt inställd, till skillnad från mycket fientlig som Hillary och Obama. Det innebär samarbete på områden där man har gemensamma intressen. Som en pragmatisk affärsman bör agera. Med Killary hade vi däremot fått se ett regelrätt krig mot Ryssland.

Efter valvinsten har media och deep state lyckats ganska väl med sitt ryssnarrativ och Trump har tvingats distansera sig från Ryssland, vilket missgynnar både amerikanska och ryska intressen.
2017-04-16, 01:49
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Men vänta nu, din sida har ju i över ett halvår hävdat att Trump är en rysk agent. Hade ni fel?
Varför hade så många personer i Donalds Team möten med ryssar?
Det är inte 1 eller 2 eller ens 3 personer utan närmare ett tiotal!

Vad var så viktigt att nästan 10 personer (hittills) behövde ha möten med ryssarna innan han ens tillträtt?
2017-04-16, 02:44
Medlem
Citat:
Du lurar ingen med dina halmgubbar. Det Trump sade under valkampanjen var att han skulle kunna komma överens med Putin. Det tolkar jag som att han skulle vara hyfsat neutralt inställd, till skillnad från mycket fientlig som Hillary och Obama. Det innebär samarbete på områden där man har gemensamma intressen. Som en pragmatisk affärsman bör agera. Med Killary hade vi däremot fått se ett regelrätt krig mot Ryssland.

Efter valvinsten har media och deep state lyckats ganska väl med sitt ryssnarrativ och Trump har tvingats distansera sig från Ryssland, vilket missgynnar både amerikanska och ryska intressen.

Nu är jag inte så övertygad om att relationen till Obama adm. var riktigt så kylslagen som den verkade. Ett visst mått av skrammel tillhör så att säga retoriken. De diplomatiska relationerna kan mycket väl ha fungerat utmärkt. Give and take. Nej tror inte hade blivit något krig med Ryssland endast by proxy (det är det redan) oberoende av Hillary hök.

Återigen en fråga till dig. Hur du def. du deep state? Vi använder begrepp som kan fyllas med mycket olika innehåll. Talar du om NWO? Deep State What?
2017-04-16, 07:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Men vänta nu, din sida har ju i över ett halvår hävdat att Trump är en rysk agent. Hade ni fel?

Han kanske fick hjälp ifrån Ryssland att vinna valet. Sedan trodde kanske Putler att han hade il duce Trump i en liten ask. Men det blev precis tvärt om:

Antingen så är Trump så lättpåverkad att omgivningen styrt in honom på ett anti-ryskt spår. Eller/ eller också så har den potentiella utpressnings situationen vänts till Rysslands nackdel:

Republikaner som låter il duce Trump välja: Antingen så medverkar du till en anti-rysk agenda eller också medverkar vi till att du ställs inför riksrätt för att du lät Ryssland hjälpa dig att vinna valet med med skumma metoder som vi kan bevisa att du kände till.
2017-04-16, 08:14
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mycket möjligt att vi anti-trumpare hade fel på den punkten. Och sedermera , jag svarar bara för mig , känns omvärlden tryggare när USA dvs världspolisen är tillbaka på riktigt. Du och dina idioter till gelikar som postar västhat via bloggar och syrisk/rysk/iransk statspropaganda måste känna er lurade duktigt via Trump? För naturligtvis hoppades ni på att han de facto var en rysk agent. Skottpeng på er troll borde det vara.
Det låter som att du egentligen skiter i vem som bestämmer och vad motiven bakom är, det viktiga för dig är att USA bombar någonstans.
2017-04-16, 10:06
Medlem
arbetets avatar
Ska vi tro på det här? Ska vi ge honom en chans till?

Trump Adviser: No Neocon Shift, ‘Not the Bush Administration’

Citat:
Sebastian Gorka, deputy assistant to the president, said on Friday morning that President Donald Trump’s populist supporters need not fear that the decision to strike a*Syrian government target last week represents an embrace of neoconservatism.
“It’s not a modification,” Gorka said Friday on “The Laura Ingraham Show.” “Donald J. Trump hasn’t changed from November 7 to Good Friday, April 14,” he said.

http://www.lifezette.com/polizette/trump-adviser-no-neocon-shift-not-bush-administration/

Jag för min del har gett honom (ja, ni vet vem) en vecka till. Men ryker Bannon då...
2017-04-16, 10:11
Medlem
Erik Östs avatar
Vill någon vara vänlig och förklara för min Nalle-Puhhjärna

Vad gör IS i al-Qaidalandet Afghanistan?

MOAB i ...afhganistan?hahahhah

False flag så det stänker om det!

Nu ska fokus riktas från det riktiga problemet d.v.s Syrien som USA kaosat i från dag ett utan gott resultat. Fn va äckliga dom är!
Senast redigerad av Erik Öst 2017-04-16 kl. 10:13.
2017-04-16, 10:26
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Deep state.
Hur vet du det?
2017-04-16, 10:33
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Han kanske fick hjälp ifrån Ryssland att vinna valet. Sedan trodde kanske Putler att han hade il duce Trump i en liten ask. Men det blev precis tvärt om:

Antingen så är Trump så lättpåverkad att omgivningen styrt in honom på ett anti-ryskt spår. Eller/ eller också så har den potentiella utpressnings situationen vänts till Rysslands nackdel:

Republikaner som låter il duce Trump välja: Antingen så medverkar du till en anti-rysk agenda eller också medverkar vi till att du ställs inför riksrätt för att du lät Ryssland hjälpa dig att vinna valet med med skumma metoder som vi kan bevisa att du kände till.
Kan det vara så att Trumler kanske köper inrikes reformering från kongressen med antiryska uppdrag som valuta.
2017-04-16, 12:33
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vill någon vara vänlig och förklara för min Nalle-Puhhjärna

Vad gör IS i al-Qaidalandet Afghanistan?

MOAB i ...afhganistan?hahahhah

False flag så det stänker om det!

Nu ska fokus riktas från det riktiga problemet d.v.s Syrien som USA kaosat i från dag ett utan gott resultat. Fn va äckliga dom är!

Afghanistan är inte ett "al Qaida-land". Den stora merparten av de som strider mot den utländska ockupationsmakten är mer eller mindre löst sammanhållna nätverk och orgaisationer av olika varianter av lokalbefolkning. De påstår att IS har börjat etablera sig i Afghanistan men det kan ju vara ett rent påhitt från media och ZOG. IS i allmänhet är ju i sig i grunden något av ett påhitt och en verksamhet som har skapats, sponsrats, beväpnats, utbildats och organiserats av USA, Israel, Saudiarabien, Turkiet och andra nationer.
2017-04-16, 12:35
Medlem
Kan någon vänligen definiera Deep State!

I vilken bemärkelse används detta begrepp i tråden?
2017-04-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Utpressningsteorin bygger på att Trump är mottaglig. Honeytraps variant bordell, sugar babies mm kanske inte riktigt biter på DT. Med tanke att hans väljare inte direkt verkar bry sig om vad DT gör på fritiden. Eller har för kvinnosyn. Det här bombkastandet gör trots allt folk nervösa. Vore bra om någon talade honom tillrätta. Med eller utan utpressning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in