2017-04-13, 18:00
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Tack så mycket för dina svar! Du besvarade alla frågor väldigt väl!

Bensonaiv räknas man väl när man har låg eller ingen tolerans. Men knappast är du bensonaiv i det hänseendet att du inte är van vid bensodiazepiner och dess effekt. Så tack för ett objektivt svar.
Inga problem, lycka till med ditt experiment och rapportera gärna hur det gick.
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Igår drog jag i mig 30mg efter att ha hållit upp i ett dygn mest för att se om jag fick nån effekt. Den effekt jag fick påminde om 25mg atarax och jag blev något lugnare, thats it. Sorglig toleransökning på denna tyvärr
Tycker inte att den är så illa, visst efter tre veckors användande har jag fått öka från 16 till 24 för önskvärd flumeffekt. Men brukar ta mer just för the funs
Senast redigerad av Glossi 2017-04-13 kl. 18:15.
Citera
2017-04-14, 11:58
Medlem
JanBertilssons avatar
Nu har det gått elva dagar sedan jag gjorde CT från 12mg daglig dos Norflurazepam (innan det främst Diazepam ca 40mg daglig dos i några år.) Ville testa hur jobbigt det skulle bli.

Jag har bara en CT med Xanor 3mg att jämföra med som slutade i EP och övergång till Diazepam, vidrig...

Hittills har det gått väldigt smärtfritt. Inga obehagliga biverkningar.
Lite stel i ryggen..
Lite konstiga drömmar..
Lite akuttrött ibland..
Lite sliten och småglömsk..

INGEN ångest eller depp..

Dessa biverkningar har jag inga problem att leva med. Slipper jag konstiga stötar i huvudet och kramper mm är jag nöjd. Känner ingen av dessa typiska symptom för bensonedtrappning.

Antar att det är den långa halveringstiden på Norflurazepam? För så här smidigt kan det väl inte gå? Fattar och vet att det är en lång väg att kliva av men det är en bra början i alla fall.
Tar inga andra substanser, inte ens alkohol.

Kan tillägga att jag egentligen inte har något i mitt liv längre att direkt ha ångest över förutom mitt bensoberoende. När jag började medicineras med Xanor såg mitt liv annorlunda ut. Kanske KBT och annan terapi gjort nytta också?

Vi får se hur det fortleder. Har fått en jävla respekt för benso och andra beroendeframkallande substanser.
Citera
2017-04-14, 22:40
Medlem
För ett par år sedan gick jag all in på (sedan flera år) på diazepam, imovane, cito, t o m mogadon och stora mängder alkohol. Slutade med ambulans, hjärnröntgen och sedan avgiftning. (mådde skitdåligt på jobbet ska tilläggas, eftersom jag blev mobbad av en elak chef där. Har inte hänt vare sig förr eller senare, men jobbet där blev jag av med pga att datorn inte hade alkolås s a s. Man skriver mycket dumt, och den elaka chefen längtade bara efter att bli av med mig, så när jag skrev ngt förhållandevis inte så elakt på min egen fb (inte flashback) gissar jag att hon dansade på bordet av pur glädje. (Jag var inte den första hon knäckte i småsmulor, men förhoppningsvis den sista)
Tillbaks till ämnet: Numera tar jag det betydligt lugnare. Dricker ö h t ingen alkohol längre sedan nästan 2 år. Tar 5or diazepam vid behov (offentliga framträdande etc), imovane vid ev sömnproblem, och har även testat/tar ibland Norflura*.

Helt ok enligt min mening, men jag avser att ta det otroligt lugnt med avvänjningen. Utifall att.
Citera
2017-04-15, 01:41
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Nu har det gått elva dagar sedan jag gjorde CT från 12mg daglig dos Norflurazepam (innan det främst Diazepam ca 40mg daglig dos i några år.) Ville testa hur jobbigt det skulle bli.

Jag har bara en CT med Xanor 3mg att jämföra med som slutade i EP och övergång till Diazepam, vidrig...

Hittills har det gått väldigt smärtfritt. Inga obehagliga biverkningar.
Lite stel i ryggen..
Lite konstiga drömmar..
Lite akuttrött ibland..
Lite sliten och småglömsk..

INGEN ångest eller depp..

Dessa biverkningar har jag inga problem att leva med. Slipper jag konstiga stötar i huvudet och kramper mm är jag nöjd. Känner ingen av dessa typiska symptom för bensonedtrappning.

Antar att det är den långa halveringstiden på Norflurazepam? För så här smidigt kan det väl inte gå? Fattar och vet att det är en lång väg att kliva av men det är en bra början i alla fall.
Tar inga andra substanser, inte ens alkohol.

Kan tillägga att jag egentligen inte har något i mitt liv längre att direkt ha ångest över förutom mitt bensoberoende. När jag började medicineras med Xanor såg mitt liv annorlunda ut. Kanske KBT och annan terapi gjort nytta också?

Vi får se hur det fortleder. Har fått en jävla respekt för benso och andra beroendeframkallande substanser.
Grundregeln brukar vara, ju längre halveringstid, desto mindre plågsam AT. Denna har en extremt lång halveringstid, jämfört med Xanor.

Så du kommer att klara igenom det här, det kommer knappt kännas av någon AT. Förmodligen, men inte helt säkert, så har du kvar en viss mängd Norflurazepam i kroppen, men jämfört med de preparat med kort halveringstid, så är denna en dröm att sluta tvärt med.
Citera
2017-04-15, 02:40
Medlem
Skurken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Grundregeln brukar vara, ju längre halveringstid, desto mindre plågsam AT. Denna har en extremt lång halveringstid, jämfört med Xanor.

Så du kommer att klara igenom det här, det kommer knappt kännas av någon AT. Förmodligen, men inte helt säkert, så har du kvar en viss mängd Norflurazepam i kroppen, men jämfört med de preparat med kort halveringstid, så är denna en dröm att sluta tvärt med.

Håller verkligen med om detta.
Har använt denna benzo endast vid behov och måste säga att så som jag använt denna så har jag knappt upplevt någon at jämnfört med xanor,

Tar denna högst två gånger i veckan men mer sällan än så kan gå en månad utan att jag tar 4 mg och andra sidan går jag på antidepp nu citalopram kan ha med det att göra.

Så använder jag cannabis strains med höga cbd värden till och från för att kunna slappna av.
Citera
2017-04-15, 02:46
Medlem
Skurken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyckelord
För ett par år sedan gick jag all in på (sedan flera år) på diazepam, imovane, cito, t o m mogadon och stora mängder alkohol. Slutade med ambulans, hjärnröntgen och sedan avgiftning. (mådde skitdåligt på jobbet ska tilläggas, eftersom jag blev mobbad av en elak chef där. Har inte hänt vare sig förr eller senare, men jobbet där blev jag av med pga att datorn inte hade alkolås s a s. Man skriver mycket dumt, och den elaka chefen längtade bara efter att bli av med mig, så när jag skrev ngt förhållandevis inte så elakt på min egen fb (inte flashback) gissar jag att hon dansade på bordet av pur glädje. (Jag var inte den första hon knäckte i småsmulor, men förhoppningsvis den sista)
Tillbaks till ämnet: Numera tar jag det betydligt lugnare. Dricker ö h t ingen alkohol längre sedan nästan 2 år. Tar 5or diazepam vid behov (offentliga framträdande etc), imovane vid ev sömnproblem, och har även testat/tar ibland Norflura*.

Helt ok enligt min mening, men jag avser att ta det otroligt lugnt med avvänjningen. Utifall att.

Har även haft med elaka chefer att göra så känner igen mig i det du säger men används denna bara ibland som jag gör så tycker jag enligt mig att avtändning knappt existerar på denna benzo =)
Citera
2017-04-15, 03:30
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:

Ja, sedan hade jag lite tur/magkänsla då jag gick över från 40mg Diazepam till 12mg Norflurazepam och gav den några dagar. Jag börjar faktiskt tro att jag slipper värre AT, knappt haft någon.

Sökt som en dåre på nätet om denna och dess "average elimination halflife", nog ca 74h och varies/range 40h/160h

Jävligt bra medicin men kan förstå att man kan blir snurrig efter högt intag några dagar då man hela tiden fyller på depån.. Gäller att hitta sin dos och vilja bli av med bensoberoende tror jag..

Sparar ju en hel del pengar nu :-)
Citera
2017-04-15, 03:34
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurken89
Håller verkligen med om detta.
Har använt denna benzo endast vid behov och måste säga att så som jag använt denna så har jag knappt upplevt någon at jämnfört med xanor,

Tar denna högst två gånger i veckan men mer sällan än så kan gå en månad utan att jag tar 4 mg och andra sidan går jag på antidepp nu citalopram kan ha med det att göra.

Så använder jag cannabis strains med höga cbd värden till och från för att kunna slappna av.

Skönt att höra att denna RC hjälper fler!

Hur funkar sån där cdb-olja? Det är ingen THC i det om jag fårstått saken rätt?
Citera
2017-04-15, 07:25
Medlem
Mommejrs avatar
Askens 4mgor funkar lika bra som förr enligt mig iaf. Ni som klagar har ni möjligtvis placebo lr tollerans? smakar lite mint gör dom fortfarande
Citera
2017-04-15, 12:44
Medlem
JanBertilssons avatar
Håller med ovanstående helt...
Citera
2017-04-15, 12:47
Medlem
JanBertilssons avatar
Min beräkning i sömnen:

Om halveringstiden är 40-160h och jag knaprat 12 mg i 80 dagar så räknade min
trötta hjärna ut att substansen lämnar mig ca 20 dagar efter sista intag..

Har aldrig räknat på detta förut, inte i sömnen i alla fall....

Är det rimligt? Har ju ingen aning hur länge substansen är aktiv. Kan den väl rimligtvis inte vara längre IOFs?

Jag kan inte sånt här men är nyfiken och vill veta...

Har ju läst om flera fall där spårbarheten av Norflurazepam är uppåt tjugå dagar...

Idag mår jag kanon förutom trötthet, sover lite för dåligt/lite..
Citera
2017-04-15, 23:24
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:

Är grottmänniska på FB men har försökt skicka PM till dig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in