2017-04-13, 20:12
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag tror fortfarande att risken för användande av kärnvapen ökar om sånt här skulle börja bli vanligt.

Jag håller med dig att det är extremt stor skillnad mot kärnvapen. Hade det varit kärnvapen så hade jag varit fly förbannad och livrädd nu
På allvar, vilka tror du har dessa vapen?
2017-04-13, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jo men vad har det med IS att göra? Finns det områden i Afghanistan som IS vill införliva i kalifatet? MOAB:en var väl snarare riktad mot talibaner, eller?

Ja IS finns i Afghanistan.

http://isis.liveuamap.com/en/2017/13-april-usaf-dropped-biggest-nonnuclear-bomb-on-isis-in
2017-04-13, 20:14
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
På allvar, vilka tror du har dessa vapen?
Kärnvapen? Är detta något slags test? Men jag tror många länder.

I mitt huvud så kan jag komma på följande:
Pakistan, Indien (tror jag), Ryssland, Nordkorea(?), USA, Frankrike. Tror bestämt Kina också. Iran är på G. Men vet att det är fler.

Det är bara att Googla.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-13 kl. 20:16.
2017-04-13, 20:16
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Kärnvapen? Många länder.
Nä, inte kärnvapen. De vapen som du är rädd för att användningen ska bli vanlig. Läs vad du har skrivit innan du svarar.
2017-04-13, 20:17
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Nä, inte kärnvapen. De vapen som du är rädd för att användningen ska bli vanlig. Läs vad du har skrivit innan du svarar.
Vi diskuterar kärnvapen. Att risken av sådant användande kan öka om det blir vanligt med extremt tunga bomber. Läs vad jag har skrivit.
2017-04-13, 20:18
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ja IS finns i Afghanistan.

http://isis.liveuamap.com/en/2017/13-april-usaf-dropped-biggest-nonnuclear-bomb-on-isis-in

Nu förstår jag, de menar Khorasan eller ISIS-K som de också heter.
Medlem
franges avatar
Citat:
Vi diskuterar kärnvapen. Läs vad jag har skrivit.

Nej, det gör vi inte. Det är du som hela tiden tjatar om kärnvapen. Den här tråden och händelsen tråden handlar om har ingenting med kärnvapen att göra.
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Vi diskuterar kärnvapen. Läs vad jag har skrivit.
Vi diskuterar MOAB. Eller tror du att USA släppt ett kärnvapen trots din delaktighet i tråden?
2017-04-13, 20:20
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det lär göra Ryssland förbannade, pajar deras uppbyggnad av ISIS och talibaner i Afghanistan.
Say wut? De pengar som har byggt upp både IS och talibanerna/Al-Qaida har kommit från USA..
2017-04-13, 20:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Nu förstår jag, de menar Khorasan eller ISIS-K som de också heter.

Dessa är väl svurna fiender till talibanerna?
2017-04-13, 20:21
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, det gör vi inte. Det är du som hela tiden tjatar om kärnvapen. Den här tråden och händelsen tråden handlar om har ingenting med kärnvapen att göra.

Citat:
Vi diskuterar MOAB. Eller tror du att USA släppt ett kärnvapen trots din delaktighet i tråden?
Suck. Jag menar bara att risken att användning av kärnvapen kan öka om det blir vanligt med extremt tunga bomber. Det var bara ett perspektiv som jag tycker att man bör ha i beaktning när man bedömer om detta är rätt eller fel.
2017-04-13, 20:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kanske ett test inför en eventuell attack mot Nordkorea? Jag vet, troligtvis för konspiratoriskt tänkt men ändå.
Nordkorea ska tänka så. Ryssland ska tänka så. Assad ska tänka så. "Lyder vi inte kommer han verkligen att...", tänker Trump att de här ska tänka. Han vill verka galen och instabil, och han gör ett rätt bra jobb just nu. Ryssland borde göra något snyggt på ryskt sätt för att kontra den här cowboytaktiken - för jag tror fortfarande inte Trump vill dra igång WW3 - han vill bara att alla ska tro att han kan tänka sig det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in